PMA/Menzis

Discussie in 'De lounge' gestart door SuzykeQ, 5 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SuzykeQ

    SuzykeQ Bekend lid

    13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames, ik ben 26 januari uitegerekend van ons 3e kindje en verzekerd bij PMA. Van Menzis. Ik kan op de site niet goed terug vinden of ik recht heb op een kraampakket (zo'n pakket met die matjes e.d.) of dat ik die moet kopen, heeft iemand hier ervaring mee? daarnaast, ga ik ws. kiezen voor een ZH bevalling, 2 keer eerder medisch gehad, nu weet ik dat nog niet, maar stel: hij is niet medisch, betaal je dan je eigen risico of is dat apart? ik probeer eea uit te zoeken maar kom online niet erg ver hiermee. Ik dacht: ik vraag hier eens of er dames zijn die verzekerd zijn bij PMA. Verder overweeg ik dit jaar wel over te stappen. Ik neem aan dat dat nog wel kan, ook al ben ik eind januari uitgerekend?
     
  2. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dat ligt eraan welk pakket je hebt daar?
    Ik krijg ook de korting via PMA en heb verder de jongerenverzorgd verzekering. In dit geval krijg je geen kraampakket, ik moest het zelf komen bij natalis.
    Kunt beste even met Menzis bellen die kunnen het jou zo vertellen.
     
  3. Blaadje

    Blaadje Fanatiek lid

    1 feb 2011
    1.727
    216
    63
    Ligt inderdaad aan je pakket bij de menzis!
    Hier zorgverzorgd 2 en ik heb m gewoon gekregen, krijg ook aanvullende vergoeding voor de kraamzorg (bij dochter voor 49 uur uiteindelijk 24 euro zelf betaald).
    En een vergoeding voor een poliklinische bevalling, ik dacht iets van 150 euro.
    Het ligt aan het ziekenhuis waar je bevalt wat de kosten zijn voor een poliklinische bevalling.
    Daarnaast heb je met zorgverzorgd 2 ook tot 200 euro per jaar vergoeding voor lactatiekundige zorg.
     
  4. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    1 belletje en je hebt een goed antwoord op je vragen.
    Ik had een jongeren verzekering bij CZ en kreeg wel een kraampakket en zou bij niet medisch zelf ongeveer 400 betalen, heb mijn verzekering toen opgehoogd naar een gezins verzekering dan zou ik de bevalling hoe dan ook vergoed krijgen (kostte wel 37 per maand meer).
    Uiteindelijk ben ik tijdens de bevalling medisch geworden dus had de extra verzekering overbodig geweest maar ik wilde het risico niet lopen.
     
  5. LA85

    LA85 Fanatiek lid

    25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hier PMA/Menzis verzekerd.. zorgpakket 2. Heb wél kraampakket gekregen. Wat betreft bijdrage voor bevallen in het zkh zonder medische indicatie: geen ervaring mee maar zou gewoon even contact opnemen met Menzis.. die kunnen je meteen zeggen hoe en wat :)
     
  6. Joycey

    Joycey Niet meer actief

    Menzis verzekerd; zorgverzorgd 2 en aanvullend tandartsenpakket. Ook gewoon een kraampakket gekregen. Overigens niet nodig gehad en aan iemand gegeven die hem zelf moest betalen. Ik had er geen zin in om hem ongebruikt in de kast te laten staan.
     

Deel Deze Pagina