PMS, Help!!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Femmes, 23 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femmes

    Femmes Actief lid

    19 jun 2007
    348
    0
    0
    Inmiddels ben ik bijna een jaar geleden bevallen, en ik merk nu sinds een aantal maanden dat ik ontzettende pms-klachten heb zo vlak voor ik ongi moet worden:
    chagrijnig ;
    depri-gevoel;
    moe;
    huilen om niks;
    opgezette buik;

    Ik heb dit nooit zo erg gehad. Vreselijk vind ik het. Herkent iemand dit en zijn er (homeopathische) middeltjes op de markt dit deze vreselijke kwaal verzachten?

    alvast bedankt voor jullie hulp!!
     
  2. beagle78

    beagle78 Bekend lid

    7 feb 2008
    720
    1
    0
    he hoi...

    ik weet het nog niet helemaal zeker maar ik denk dat ik het ook heb. het lijkt wel of in m'n hoofd de gordijnen dan dichtgaan...somber,soms wat angstig en gewoon moe leeg en nergens zin in.Ik kan me er gelukkig nog wel redelijk tegen verzetten maar het is toch een beetje een strijd tegen mezelf die dagen. Je blijft jezelf maar oppeppen.Ik heb eerder een vrij ernstige depressie gehad en dit is gelukkig wel veel minder erg.

    ik heb deze maand ontdekt dat het een dag na de eisprong begint dus nu moet ik ff afwachten wanneer het dan weer voorbij is en wanneer het weer begint.

    mijn tips...
    - ga lekker naar buiten ook al heb je geen zin. beweging maakt een bepaald hormoon aan waardoor je je direct beter gaat voelen.
    - Doe ontspanningsoefeningen (kun je op het I net wel vinden)helpt bij mij echt heel goed.
    -Accepteer gewoon dat het even wat minder gaat en vertel ook vooral je omgeving wat je voelt.
    - let op je voeding...vitaminetekorten kun je ook erg ellendig van worden.
    - er zijn genoeg homeopatische middelen verkrijgbaar om een beetje tot rust te komen maar ik zou dan eerder naar de huisarts stappen als je er zelf niet uitkomt. Vaak is de pil ook wel een uitkomst.

    laat eens weten hoe het met je gaat.
     
  3. beagle78

    beagle78 Bekend lid

    7 feb 2008
    720
    1
    0
    he hoi...

    ik weet het nog niet helemaal zeker maar ik denk dat ik het ook heb. het lijkt wel of in m'n hoofd de gordijnen dan dichtgaan...somber,soms wat angstig en gewoon moe leeg en nergens zin in.Ik kan me er gelukkig nog wel redelijk tegen verzetten maar het is toch een beetje een strijd tegen mezelf die dagen. Je blijft jezelf maar oppeppen.Ik heb eerder een vrij ernstige depressie gehad en dit is gelukkig wel veel minder erg.

    ik heb deze maand ontdekt dat het een dag na de eisprong begint dus nu moet ik ff afwachten wanneer het dan weer voorbij is en wanneer het weer begint.

    mijn tips...
    - ga lekker naar buiten ook al heb je geen zin. beweging maakt een bepaald hormoon aan waardoor je je direct beter gaat voelen.
    - Doe ontspanningsoefeningen (kun je op het I net wel vinden)helpt bij mij echt heel goed.
    -Accepteer gewoon dat het even wat minder gaat en vertel ook vooral je omgeving wat je voelt.
    - let op je voeding...vitaminetekorten kun je ook erg ellendig van worden.
    - er zijn genoeg homeopatische middelen verkrijgbaar om een beetje tot rust te komen maar ik zou dan eerder naar de huisarts stappen als je er zelf niet uitkomt. Vaak is de pil ook wel een uitkomst.

    laat eens weten hoe het met je gaat.
     
  4. Lara1978

    Lara1978 Bekend lid

    14 nov 2007
    614
    0
    0
    Helaas herken ik jouw verhaal precies! Ik had altijd al last van PMS (hoofdpijn en chagrijnig) maar na de geboorte van mijn dochter lijkt alles wel 10 zo erg!
    Ik ben 'Efamol PMP' gaan slikken en het lijkt nu wel iets minder te worden, hier is een link: http://www.efamol.nl/webshop/?class=Pro ... 3nlpoCFYE_
    Wat ook kan helpen is St.Janskruid, dit is een natuurlijke oppepper (http://www.gezondheidsplein.nl/oordeelm ... kruid.html). Let er wel op dat de anticonceptiepil minder betrouwbaar is wanneer je dit laatste gebruikt!

    Succes!
     

Deel Deze Pagina