Poblemen werkgever en uwv

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Loutje83, 10 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loutje83

Loutje83 Actief lid

11 dec 2007
    456
    1
    18
    thuishulp
    Oldenzaal
    Ik zit sinds 8 maart ziek thuis dmv mijn zwangerschap (heb placenta increta)
    Nu heb ik mezelf wel bij uwv ziek gemeld maar mijn werkgever heeft dat pas 8 april! gedaan. Kreeg vandaag telefoontje dat mijn loon vanaf 8 april ingaat en niet vanaf 8 maart. Klopt dit?
    Ook heb ik een minimum/maximum contrakt van7/14 uur dit betekend dat mijn werkgever mij maar 7 uur in de week uitbetaald nu ik ziek ben (wat ze tot nu toe wel netjes hebben gedaan) Ik werk bij mijn werkgever naast mijn min/max contrakt uren minimaal 19 uur in de week worden die dan wel meegenomen? Ook ben ik daar pas sinds november vorig jaar begonnen en volgens mij kijkt het uwv naar een jaar werken? Dan zit ik minimaal op 20 uur in de week. Nu gaat het uwv het geld naar mijn werkgever sturen die het dan weer bij mij op de rekening moet storten. wat kan ik dan verwachten want ik weet het nu echt niet meer. (heb trouwens het uwv wel netjes al mijn loonbriefjes van het afgelopen jaar gestuurd)

Sorry voor het lange verhaal.

Liefs Marlou

2. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Dat jou werkgever jou te laat heeft aangemeld is zijn probleem (hier hetzelfde), hij is verplicht jou loon door te betalen ondanks dat hij die eerste maand geen vergoeding zal krijgen van het uwv. Ook zal hij jou het gemiddelde moeten uitbetalen van de laatste 6 maanden voordat je de ziektewet inging. Werkte jij dus over die 6 maanden gezien gemiddeld 20 uur per week dan moet jou baas dat ook aan jou uitbetalen, ditzelfde krijgt hij ook van het uwv vergoedt. Wanneer hij jou dus 7 uur uitbetaald verdient hij zelfs aan de situatie omdat het uwv hem betaald op basis van 20 uur per week, dit zou natuurlijk niet eerlijk zijn.
    Misschien moet je het uwv even bellen over de situatie zodat ze jou baas even goed kunnen uitleggen hoe het precies werkt.
    Succes!

3. Loutje83

Loutje83 Actief lid

11 dec 2007
    456
    1
    18
    thuishulp
    Oldenzaal
    bedankt voor je reactie!
    Krijg vandaag brief van uwv en aan de hand daarvan ga ik uwv bellen.
    Zie trouwens dat je dochtertje 1 dag eerder is geboren als mijn zoontje :)

4. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    klopt, gewoon goed uitleggen bij uwv dat je werkgever niet mee werkt, hoe het werklijk zit, dan gaan hun het via jou alsnog goed regelen (als het goed is, meestal wel hoor!)
    ze maken heel vaak mee dat WG's moeilijk doen met dit soort situatie's dus daar staan ze niet gek van te kijken ofzo

Deel Deze Pagina