Poepmoe...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Maritiem, 6 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Oh misschien dat dat ziekenhuis ook een beetje achter liep dan:roflmao:
     
  2. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.822
    7.770
    113
    Amsterdam
    Kan wel zijn dat dat gebeurt om andere dingen uit te sluiten hè! Want je doet vaak ook aanvullend onderzoek om uit te sluiten dat er geen andere oorzaken voor de klachten kunnen zijn.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  3. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Bedankt voor de tips. Bij het volgende contact ga ik zeker voorleggen om verder te kijken. Met bijv een psycholoog of verder onderzoek. Zou zoiets ook van een allergie kunnen komen?

    Ik bedacht opeens dat ze vroeger wel onderzocht is op glutenallergie ivm dat ze een lichtgewichten is en vroeger alle alle kleuren van de regenboog poepte. Hieruit zijn toen wel iets verhoogde waarden gekomen maar niet dat er iets was zeg maar. Zou zoiets dit soort problemen ook kunnen veroorzaken?
     
  4. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.319
    1.341
    113
    Er is nog nooit door iemand over probiotica gesproken...? o_O
     
  5. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Dat was precies t advies wat ik wilde gaan geven.

    Hier goede ervaring met probacteriol. Mn zoontje wilden ook niet meer poepen omdat het pijn deed. En toen heb ik m die kauw tabletjes gegeven en uitgelegd dat die voor zn buikpijn en poep zijn zodat het beter word. En sindsdien been buikpijn of verstopping meer gehad. Lactulose en forlax de deur gewezen, want die hielpen toch niet.
     
    Aegyo vindt dit leuk.
  6. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Zou kunnen. Je zou kunnen proberen gluten te beperken of weg te laten. Meestal merk je daar meer verschil mee dan dat je t last testen. Soms laat een test niet zien als je toch ergens gevoelig voor bent.
     
  7. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Maar zit het probleem niet in het niet willen poepen bij haar? Zou dat dan ook niet aangepakt moeten worden? Ik zou eens kijken naar een poep/plas poli als je daar nog niet geweest bent.
     
  8. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.319
    1.341
    113
    #28 Aegyo, 8 nov 2018
    Laatst bewerkt: 8 nov 2018
    Hier dus ook hele goede ervaringen met probiotica. Wij gebruiken de druppels :D

    Wij kregen ook eerst Lactulose voorgeschreven, maar niet gegeven. Ik heb dat spul tijdens de zwangerschap gebruikt en het zorgde alleen maar voor vreselijke gasvorming. Hielp totaal niet.

    Verder zou je voor harde ontlasting ook kunnen kijken naar magnesiumrijke voeding.

    Avocado, pure chocolade, kikkererwten, etc. Houmous is lekker ;)

    Maar dat zou ik onder begeleiding doen en pas nadat je bent gestopt met Microgol en in combinatie met een goed probioticum.
     
  9. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ja is hier t enige wat helpt. Hij vind ze niet geweldig lekker, maar als iemand ze eens vergeet te geven dan zegt ie, mama ik moet mn buikpijn kaka pilletjes nog. Hij is dan ook al bijna 6 jaar. Maar feit dat hij zelf door heeft dat het werkt...
    Hebben al eens zonder geprobeerd, maar hoppa meteen na paar dagen was het weer mis.
    En we hebben hele drama's gehad dat hij niet wilde poepen omdat het gewoon pijn deed. Eenmaal ze het doorhebben dat ze iets hebben wat werkt is de angst vaak gauw weg. Hier beloonde we hem op verschillende manieren wanneer hij toch durfde te gaan
     
  10. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Pro biotica heb ik idd nog niemand over gehoord. Naar voeding is wel gekeken en in principe eet ze voldoende dingen die het poepen makkelijker zouden moeten maken.

    @Elmyra ja dat idee heb ik zelf wel. Maar de arts wil eerst zorgen dat het poepen beter lukt voor we daar naar gaan kijken. Maar zal haar dinsdag nog eens vragen (Belafspraak).
     
  11. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Mijn dochter heeft het ook gehad. Zij hield haar ontlasting zo lang op dat ze uiteindelijk ook overloopdiarree kreeg.

    Wij kregen van de kinderarts Movicolon voorgeschreven en we kregen een thuisklysma mee. Een klysma zorgt ervoor dat de hard geworden ontlasting weer zacht wordt en het lichaam kan verlaten. Vervolgens gebruik je dus een laxeermiddel om de ontlasting zacht te houden, bij dochter moest het dusdanig zacht zijn dat ze het niet meer op kon houden en wel moest poepen en zo de “poepen = pijn”-associatie zou verdwijnen. Het heeft een tijd geduurd, maar uiteindelijk is het helemaal goed gekomen. Nu poept ze als de beste ;).
     
  12. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Ja dat snap ik maar dan zou je het probleem als geheel ook in 1x kunnen aan kunnen pakken. Want haar angst is er ook met zachte poep. Hier in het ziekenhuis zit dus echt een poep en plaspoli en dat is een multidisciplinair team waarin dus ook gewoon een kinderarts zit die evt medicatie kan voorschrijven. Het lijkt mij prettiger om het zo te doen dan, dan heb je alles in één. Voor je dochter ook telkens de zelfde locatie voor afspraken en verschillende disciplines werken samen waardoor je dus ook een goede afstemming hebt onderling. Of ben je nu al op een poep/plas poli met haar? Anders even googlen, er zijn wel aardig wat ziekenhuizen die dit hebben.
     
  13. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

  14. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    De app Superpoeper heb ik bij mijn oudste overigens ook gebruikt. Werkte hier goed!
     
  15. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.319
    1.341
    113
    Een gezonde darmflora is zo belangrijk. Er zal zeker ook angst meespelen, maar als haar darmen niet in balans zijn, dan blijf je aanmodderen :(
     
  16. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Ons ziekenhuis heeft dit ook idd. Eigenlijk weet ik niet goed waarom we daar niet lopen maar bij de kinderarts... de verwijzing van de na wS wel voor de poep en plas poli....

    @Ffion klysma wil de arts niet doen (en ik liever ook niet) omdat we bang zijn dat dit de angst alleen maar gaat vergroten.
     
  17. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik gebruik zelf al de gehele zwangerschap macrogol vanwege verstopping (door de hormonen). Ik merk wel dat de dosering van de huisarts (1 a 2 zakjes per dag) echt veelste hoog is. Ik krijg daar hevige diaree van. Ik ben er nu na zelf dokteren achter gekomen dat ik beter om de dag 1 zakje kan nemen. Misschien dat je nog wat met de dosering kunt uitproberen?

    Als ik het trouwens 1x oversla heb ik meteen weer een mega verstopping, dus het luistert wel erg nauw wat betreft braaf blijven gebruiken. Ik krijg ook overloopdiaree als ik het een keer oversla of te laat neem.
     
  18. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Ik kreeg trouwens gewoon thuisklysma’s mee. Was een soort pipetje waarvan je het begin stukje in de anus deed (net als een thermometer zeg maar) en dan drukte je de inhoud van de pipet leeg. De ontlasting wordt dan zacht en kan er dan uit. Echt niks traumatisch aan. Niet traumatischer in ieder geval dan overloopdiarree hebben en steeds zonder dat je er controle over hebt in je onderbroek of luier poept.
     
  19. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.012
    3.478
    113
    Vrouw
    Daarom tegelijk aanpakken: met een psychologisch medewerker naar gedrag/angst kijken en met verpleegkundige naar het medische. Dat vond ik het fijne aan de poeppoli: fysiotherapeut die mee kijkt naar de houding op de wc (zoontje had de beste houding als hij ver met zijn billen in de wc hing, ipv rechtop op een verhoger). Een incontinentieverpleegkundige die medisch mee kijkt, psychologisch medewerker voor gedrag, pedagogisch medewerker die met de kinderen boekjes gingen lezen over poepen, poep kleien, etc. Op onze poeppoli zien ze de kinderen het liefst al vanaf 3,5 jaar.
     
  20. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik zou dan zeker vragen of ze dit ook mee willen nemen in verder onderzoek!
     

Deel Deze Pagina