Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED 2 (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door FSK, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia1984

    julia1984 Fanatiek lid

    9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ik ga in DD, aangezien ik er toch tot 12wkn 1x p week heen moet voor een infuus. Vind het ook wel fijn om een afrondend gesprek te hebben met dr. C.
    Ja de testen liepen heel mooi op, vanaf vandaag niet meer getest. Moet nu ook een beetje vertrouwen hebben in mn lichaam.

    Jij moet ook nog even wachten dus, spannend hoor! Duim voor een goede uitslag en dat ze allebei hun eigen placenta hebben. Beter voor mama en de kids ;)
     
  2. julia1984

    julia1984 Fanatiek lid

    9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Mieksel Hoe gaat het? Wanneer mag je testen?

    Ik wil jullie hele fijne kerstdagen wensen! Ik hoop en bid dat iedereen zn grootste verlangen vervuld word. Liefs Julia
     
  3. Mieksel

    Mieksel Fanatiek lid

    15 okt 2013
    1.712
    187
    63
    Het gaat wel ok hier. Tijd gaat langzaam, maar de feestdagen komen eraan en ik hoop dat het met alle afleiding dan sneller gaat..!
    Ik mag 3 januari officieel testen.

    Phoe, best intensief lijkt me om de komende zeven week elke keet nog weer op en neer te rijden..! Maar je doet het vast met liefde! Hoe voel je je?

    Poppetje, bij jou al meer bekend over eigen of gedeelde placenta?

    Lieve meiden, ik wens jullie ook alle goeds voor 2016!!!
     
  4. Mieksel

    Mieksel Fanatiek lid

    15 okt 2013
    1.712
    187
    63
    Lieve meiden,

    Helaas gisteravond bruin verlies en vandaag is het verder doorgebroken.
    Game-over hier. Voel me hondsmoe.
    Gelukkig hebben we nog cryo's, duimen dat deze tzt goed ontdooien en we nog een kans krijgen. Nu eerst maar weer opkrabbelen van deze slag...
     
  5. julia1984

    julia1984 Fanatiek lid

    9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ahh Lieve Mieksel wat een teleurstelling! Ook snel dat je ongi doorbreekt, gebruik je wel utro? Hele dikke knuffel.
    Gelukkig hebben jullie nog cryo s ik duim als nog voor een mooi wondertje in 2016 voor jullie.

    Hier gaat het allemaal nog goed, langzaam aan beginnen de zwangerschapskwaaltjes. Ik kijk enorm uit naar de echo 8 jan en hoop dat iets meer zekerheid te hebben
     
  6. Mieksel

    Mieksel Fanatiek lid

    15 okt 2013
    1.712
    187
    63
    #4986 Mieksel, 28 dec 2015
    Laatst bewerkt: 28 dec 2015
    Ja, ik gebruik wel utro... Had van mezelf altijd erg korte luteale fase (max 8 dagen). Hoort ook bij vervroegde overgang geloof ik.
    Nu op 11/12 dpo ongesteld. Snel, maar embryo heeft genoeg tijd gehad om in te nestelen.
    Ongesteldheid is nog licht, terwijl de fysieke klachten best fors zijn. Alles tussen m'n navel en liezen doet zeer, pffff! M'n darmen ploppen ook steeds, alsof ongi niet keihard door wil zetten. Zkh wil dat ik morgen testje doe voor de zekerheid, ik zal het doen, maar weet dat het gewoon niet zo is.

    Julia, ik snap dat je hunkert naar de echo ;)
    Als je kwaaltjes toenemen, zit het vast goed, maar ik snap dat je het super spannend vindt!!
     
  7. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.369
    554
    113
    Vrouw
    Dames ik zou hier ook graag mee willen schrijven.

    Mijn man en ik zijn iets meer dan een jaar bezig met onze kinderwens.
    Afgelopen april doorgestuurd naar het ziekenhuis ivm slechte kwaliteit zaad (te weinig en slecht bewegend).
    Vanuit onderzoeken is gebleken dat ik lage eicel reserve heb en overgangsregeling hormoon aan 't aanmaken ben. Oordeel van het ziekenhuis gelijk icsi traject.

    In september gestart met de pil en in oktober de 1ste ronde hormonen (150 eenheden puregon) spuiten. Bij fm meting maar 2 follikel dus poging gestaakt. In november 2de ronde hormonen (225 eenheden puregon), bij de fm 4 eiblaasjes, bij de punctie 3 eicellen gevonden. 2 daarvan zijn bevrucht en er is er 1 van doordeling. Terugplaatsing gehad maar 14 dagen na te helaas ongesteld geworden.

    In januari gesprek met het ziekenhuis of ze nog een 2de poging willen doen omdat de kwaliteit van mijn eicellen niet goed was.
     
  8. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik duim voor je eerste echo Julia, het kunnen er eventueel twee zijn he?

    Mieksel wat verschrikkelijk dat het niet gelukt is, ook je testdatum niet gehaald. Dat is wel schrikken hoor want je kunt de LF van een natuurlijke cyclus en een IVF cyclus niet vergelijken. Het lijkt dat het lichaam echt te weinig en langzaam progesteron vast houdt. Pregnyl naspuiten of Suprefact nasnuiven zijn wat Dusseldorf methodes die dit kunnen ondervangen. Sowieso met de cryo tp progynova/utrogestan moet dit beter gaan dus goede hoop op de cryo's! Voor nu vooral sterkte met de teleurstelling.

    Hoi Anke, ik ben een poffertje maar al een hele tijd niet meer in behandeling. Voor jullie dubbele ellende, zaad en laag eicelreserve.Een dubbele 'handicap' maakt de MM nog moeilijker. Wat jouw ziekenhuis heeft gedaan met de behandeling van 225 ie en pilgebruik vooraf werkt over het algemeen helemaal niet bij POF meisjes. Ik raad je aan oude delen van dit topic door te lezen, dan snap je wat ik bedoel. Het kan best zo zijn dat een ander, pilloos, protocol wél aanslaat. Over het algemeen wijk je dan uit naar de betere klinieken en/of ziekenhuizen als Dusseldorf en UZ Gent. Ik zou er werk van maken deze dagen omdat je nu nog van verzekeraar kunt wisselen en er eentje kunt kiezen die eventueel deze behandelaars vergoed. Succes!
     
  9. Mieksel

    Mieksel Fanatiek lid

    15 okt 2013
    1.712
    187
    63
    #4989 Mieksel, 29 dec 2015
    Laatst bewerkt: 29 dec 2015
    Dank voor je reactie Klaasje.
    We waren/zijn ook behoorlijk down, alhoewel het wel helpt om nog cryo's te hebben... Maar goed, doe moeten eerst maar eens goed ontdooien.
    Maar werd ongi op 11/12dpo, dat is op zich prima toch!? Zijn wel meer meiden die dwars door utro ongesteld worden.

    Volgende battle komt er alweer aan, zkh wil cryo in natuurlijke cyclus terugplaatsen..!!! Dat lijkt mij dus geen goed idee zeg. Baal er zo van, ben al verdrietig, moet ik deze strijd ook weer gaan voeren...
    Over twee week belt arts mij om te overleggen (eerder geen tijd).

    Zou het ook alleen met utro kunnen? Daar heb ik nl nog wat van liggen, mocht zkh moeilijk doen. Of is de combi met progynova essentieel?
    Of ik bestel het gewoon zelf!

    Anke, welkom bij de club, helaas...
    Ik zou even je AMH laten checken. Verder doen ze bij poffers vaak korte protocol, dan heb je kans op meer eitjes.
    En wat Klaasje zegt, dit topic zit bomvol info, 'even' teruglezen is heel informatief!
     
  10. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Bij een IVF cyclus is een menstruatie op cd 11/12 helaas niet prima. Je kunt natuurlijk en kunstmatig niet hetzelfde beoordelen. Door utro heen ongesteld worden kan, meestal is dat dan vanaf cd 14/15 anders zit er gewoon iets niet goed in de opbouw. Vandaar ook dat Dusseldorf en Gent daar weer methodieken voor hebben als je voor die cd 14/15 met ivf toch gaat menstrueren.

    Een cryo tp in onze natuurlijke cyclus zou ik ook zeker NIET doen! De cyclus is nl door het laag amh zwak met de volgende zaken; late eisprong, hoger in oestrogeen, lager progesteron, korter dan 28 dagen. Echt, echt, echt progynova/utrogestan kiezen.
     
  11. Mieksel

    Mieksel Fanatiek lid

    15 okt 2013
    1.712
    187
    63
    Dank voor je reactie Klaasje. Wat weet jij altijd veel!!
    Ben ik nog meer gesterkt in het feit dat ik we ons er hard voor gaan maken. Verdikkie, waarom moet je daar ook nog energie in steken he!?
     
  12. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Mieksel, een dikke knuf voor jou, had anders gehoopt voor jullie!
     
  13. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Lieve Poffertjes met lege handen, ik denk vandaag extra aan jullie. Ik ervaarde deze dag en avond als het rotste moment van alles. Wat nou gelukkig nieuwjaar en terugkijken op een jaar zonder zwangerschap doet ook vreselijk zeer.

    Sterkte meiden, it hurts.
     
  14. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.369
    554
    113
    Vrouw
    Mieksel vervelend dat het eerder is door gebroken. Hoeveel cryo's heb je?

    Ik ben al begonnen met terug lezen en haal er veel informatie uit. Ben per 1-1 over gestapt naar umc zodat ook 4/5 poging worden vergoed.

    Wij gaan in januari een second opion vragen bij nij geertgen en twijfelen of we overstappen naar Gent.
     
  15. julia1984

    julia1984 Fanatiek lid

    9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Mieksel ik gebruik utrogestan, suprefact neusspray en intralapid infuus na tp. Hoe gaat het met je? Oud en nieuw doorstaan?

    Klaasje, hoe is het met jou?

    Anke ik zit ook bij umc en krijg deze 4 e poging volgens nl tarief terugbetaald. zal dus zelf ook nog wel wat kosten moeten betalen. Waarom kiezen jullie voor Gent en niet voor DD?

    Iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar meiden!
     
  16. midori

    midori Lid

    14 mrt 2014
    77
    0
    0
    dag allen,

    ik lees hier zo af en toe nog eens mee, ik weet niet of jullie mij nog kennen, laatste ivf-poging in dusseldorf was in april.

    klaasje, wat lief dat je aan allen denkt die niet zwanger geworden zijn, en wat het betekent om aan het einde van zo'n jaar te staan. En wat is jouw verhaal toch bijzonder.

    mieksel, zo'n mooie ronde en toch niet gebleven, veel sterkte, en dat je cryo het super gaat doen!

    ik heb een heel andere vraag, beetje rare vraag hier misschien op het zwangerschapsforum, maar ik weet geen andere plek waar veel poffertjes zitten. ik ben nu op het punt gekomen dat ik overweeg anticonceptiepil of andere hormonen te gebruiken om mijn cyclus te reguleren vanwege hevige PMS-klachten (eenderde van de tijd hevige buikpijn en hoofdpijn, erg pijnlijke borsten). Het is nogal een dubbel, lange tijd hoopte ik nog op het piepkleine kansje van een spontane zwangerschap, maar nu na 4 jaar wachten geloof ik er niet meer in en mijn FSH-waarde is in 1 jaar tijd van 8 naar 22 omhoog geschoten en cyclus wordt onregelmatig (AMH-waarde was vorig jaar al niet meer meetbaar <0.16). Ik kan het niet meer opbrengen om om te gaan met die klachten (steeds geconfronteerd worden), in combinatie met het ongewenst kinderloos te zijn. Mijn vraag is, weten jullie wat een goede anticonceptiepil of misschien andere hormooncombinatie die goed zijn voor een poffer met veel PMS-klachten? Ik ben benieuwd, en bij voorbaat dank! Ieder die nog in een behandeling zit, veel sterkte en veel succes!

    veel liefs,
    Midori
     
  17. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Midori, wat een vreselijke klachten! Mijn moeder en tante hebben het ook zo erg gehad. Hoort blijkbaar helaas bij te vroeg in de overgang gaan, nog heftiger als op normale leeftijd.

    Mijn moeder heeft de pil nooit genomen, mijn vader heeft zich laten steriliseren ( hoe een onzin bleek later) en mijn moeder heeft een intensief dieet en ondersteuning van een ortomoleculair gehad. Hielp fantastisch, wel zwaar vooral als je al zo afgezien hebt in de MM met alcoholvrij, koolhydraat arm en je weet allemaal wel. Mijn moeder ( en tante ook trouwens) hebben een vervulde, natuurlijke kinderwens.

    Mijn tante is aan de pil gegaan. Horror! Die werd ineens compleet labiel. Overgestapt op een lage dosis anti depressiva ( klinkt erger dan het is als mijn oom - arts- mag geloven). Dat hielp goed. Citalopram is dan bv een optie.

    En weet je wat het is met citalopram tov de pil, mocht je lichaam toch nog een zwangerschap kunnen produceren door het toevallige lot dan houd je dat niet tegen als de pil.

    Ooit, als ik uit de kleine kindjes ben wil ik zo graag een patienten vereniging opzetten voor POF. Met ondersteuning/input van enkele medici en lotgenoten. Maar goed, zover ben ik nog niet... Helaas! Want de periode waar jij in zit Midori is ook veel te weinig oog voor en veel te weinig passende medische hulp. Mag gewoon niet!
     
  18. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Oh en iets wat ik vergeten was Midori. Laat vanaf nu je botdichtheid regelmatig controleren. Botontkalking in de vervroegde overgang gebeurd veel te vaak en best heftig. Mijn oma ( ja, wij zijn sterk erfelijk belast) kreeg op haar 58e al haar eerste kunstheupen. Niet door vallen oid maar echt complete poreusheid.

    Je gynaecoloog zou je verder moeten kunnen verwijzen.
     
  19. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Iedereen hier, ik hoop dat dromen uitlogen komen. Gelukkig veel dames hier uiteindelijk zwanger zien worden.

    Klaasje, ik vind je een topper!!! Mag ook wel gezegd worden&#128536;
     
  20. Mieksel

    Mieksel Fanatiek lid

    15 okt 2013
    1.712
    187
    63
    Vind ik ook Poppetje; echt zo fijn dat Klaasje zoveel weet en zo meedenkt.

    Julia, dank voor jouw info ook. Kreeg je dat ook omdat je te snel ongesteld werd in gestimuleerde cyclus?
    Word dit ook wel in NL gebruikt, of is dit alleen in buitenland?

    Anke, ik heb 3 cryo's, waarvan 1 serieuze, 1 niks (slechte kwaliteit) en 1 redelijke kwaliteit.
     

Deel Deze Pagina