Pokemon kaarten... welke??

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door appelsap27, 6 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appelsap27

    25 jun 2014
    90
    23
    8
    Blijkbaar zijn de pokemon kaarten helemaal hot bij mijn zoon op school.
    Nou zijn we toevallig van de week mij de mc donalds geweest en krijg je bij een happymeal een setje met kaarten.
    Nu heeft hij bedacht dat hij 'echte' pokemon kaarten voor zijn verjaardag wil hebben, helemaal prima natuurlijk maar ik zie door de bomen het bos niet meer!:eek:
    Heb even bij de intertoys op de site zitten kijken maar blijkbaar heb je 1001 verschillende pakjes, en ook in verschillende prijzen...!
    Zie ze van 5.99, 7.99 en 9.99. En binnen die prijscategorie heb je dan ook weer iets van 4 verschillende soorten!
    Hier toevallig ervaringsdeskundige die weten wat het verschil is en welke ik moet hebben??
     
  2. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.827
    164
    63
    Maakt niet zoveel uit, het gaat vooral om het verzamelen en ruilen is hier de ervaring. Een deck (€18 ofzo) zitten 60 kaarten in, booster packs zitten 10 in. Verder zijn er gewoon heeeeel veel verschillende verpakkingen, verschillende series en kaarten.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  3. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    In groep 3 hier draait het vooral om GX, Vmax en damage points. Glimmende kaarten zijn grof gezegd beter. Die 7jarigen zijn niet zo geïnteresseerd in bepaalde series of zeldzame kaarten. Ze spelen volgens mij het spel ook niet, maar ruilen zich vooral 3 slagen in de rondte.
     
  4. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ja eens. Gaat vooral om de GX glimmende kaarten. 8 euro geloof ik..
     
  5. DisneyMama

    DisneyMama Bekend lid

    7 nov 2013
    723
    371
    63
    Hier een moeder met een pokémon kindvan 7 jaar . Ik probeer een samenvatting te geven van de opties. Hier inmiddels meer dan 1000 kaarten in huis..

    Je hebt complete decks van 60 kaarten waarmee je het kaartspel speelt.. Deze zijn meestal rond de 16 euro en bevatten naast de kaartjes van de pokémon(met dubbele want dat moet voor het spel) ook energie kaarten en trainerskaarten. Dit heb je allemaal nodig om het spel te spelen tegen een ander persoon.

    Daarnaast heb je boosterpacks, dit zijn 10 kaarten in een folie die gelinkt zijn aan een serie van pokémon. Hier zitten 10 random kaarten in waar dus mogelijk ook die glimmende kaarten tussen zitten.
    Deze komen in verschillende variaties voor met 1 of meerdere pakjes of nog een pin (soort speldje).

    Op Wikipedia kun je alle lijnen vinden van de kaarten en hoe zo'n spel werkt.
    Maar zoals eerder werd gezegd, waarschijnlijk gaat het alleen om het ruilen en niet om het spel. Dan kun je het beste de boosterpacks kopen in plaats van een deck.
     
  6. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.091
    4.265
    113
    Home
    Je kan ze bij Ali expres veel goedkoper halen 200 voor 4 euro ofzo
    Gx en weet ik het wat heb ik gehaald hij was helemaal door het dolle heen
     
  7. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Alleen even opletten dat je nu bij Ali extra moet betalen.

    Bij een spellenzaak verkopen ze vaak ook losse kaartjes voor weinig. Heb je geen zeldzame kaarten maar als het gaat om ruilen is dat prima.
     
  8. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.678
    1.608
    113
    Vrouw
    Ik heb destijds 150 GXen voor drie keer niks op alie besteld. Zijn ze al een jaar lang druk mee. Ruilen, bekijken, tellen. En voor die prijs….als ze kwijt raken ook best.
     
  9. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.518
    4.380
    113
    Hier is het dus echt not done als je nepperds van Ali hebt. Dat wordt de hele school door verteld en dan gaat écht niemand meer met je ruilen of handje klap doen ;)

    Hier altijd de pakjes van 7 euro ofzo, bestel ze meestal via Bol
     
    Shay25 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina