Ik heb twee kinderen, een drukke baan, een huis wat schoongemaakt moet worden, vrienden en familie te onderhouden, en nog tachtigduizend andere dingen te doen. Ik merk dat ik het gewoonweg niet red met 24 uur per dag :x Als er erover nadenk is dat eigenlijk continu zo. Nou ben ik benieuwd: hebben de meesten dit of ben ik 1 van de weinigen? Red jij alles in 24 uur?
Ja, ik red het eigenlijk makkelijk. Maar ik heb dan ook een heel ander leven dan jou als ik het zo lees
Jawel ik red het wel. Ik werk dan wel partime, maar moet daarnaast ook het huishouden doen voor de kids zorgen en contacten onderhouden. Gewoon veel plannen, dat is iets wat ik wel echt nodig heb.
of ik alles red in 24 uur??? Hoezo??? vergaat morgen de wereld..... Nee, red niet alles in 24 uur.... en heeft ook weinig nut... als ik stofzuig, zie je er over paar uurtjes niets meer van.... etc. etc. etc.... nu red ik het helemaal niet... want moet rustig aan doen van vk... dus doe ik het hoognodige....
haha ligt er maar net aan of ik zin heb. Heb ik een schoonmaakbui gaat alles in 1x. Heb ik er geen zin in laat ik het lekker een dag liggen. Dus heb gestomd soms wel soms niet.
yep, ik ben fulltime huisvrouw en heb godzijdank maar 1 klein kind (en nog een netjes kind ook) , veel vrienden heb ik niet, en heb iki ook niet nodig....en familie is ook alleen me moeder, vader en broers die ik belangrijk genoeg vindt om te onderhouden qua contact
Ik red het ook. Ben thuis mama van drie kids. Ik doe wat ik kan en wat niet afkomt komt morgen wel. Familie woont hier niet dus die spreek ik via mail, skype en telefoon. Vrienden hier zie ik met enige regelmaat en daar maak ik ook bewust tijd voor.
Als ik een klusje niet af krijg is er na die 24 weer 24 uur... Ik ben thuisblijfmamma van twee koters, ik studeer en werk vanuit huis als fotografe en beeldbewerker en tussendoor heb ik ook nog hobby's en sociale contacten. En 'n man, laten we die ook niet vergeten. Ik stel iig m'n prioriteiten en die liggen vaak níet bij poetsen gek genoeg..
Pff nou ik werk 36 uur, heb 2 kleintjes en doe graag leuke dingen in het weekend. Gelukkig heb ik een man die me veel steunt en energie geeft en is het huis eigenlijk bijna altijd aan kant. Alleen de was.........daar heb ik nooit zin in. Gelukkig heb ik een SUPER zus die 1x in de week a 2 weken al mijn was weg werkt!!
ja hoor ik red het allemaal wel... maar dan werk ik niet, denk dat dat wel scheelt... mijn vrienden en vriendinnen contacten onderhoud ik savonds en in het weekend en soms bellen we weleens overdag als de kids slapen en hun kids op school zitten... dan spreken we af voor een dag in het weekend en gaan we heerlijk stappen, shoppen, uit eten.. mijn huishouden heb ik wel goed op orde... elke dag zwiep ik savonds door het huis en vouw de was van die dag weer op in de kasten... vind het eigenlijk wel lekker zo, in het begin van mijn mamatijd had ik er moeite mee om alles af te krijgen en egdaan te krijgen maar met de jaren is dat wel veranderd en heb ik er handigheid en dicipline in gekregen.... want als ik eens een wasje liet liggen dan kwam ik er op een gegeven moment niet meer doorheen... pfff....
Ik red het allemaal best, maar ik denk dat dat wel anders zou zijn als ik meer zou werken. Ik werk nu 1 dag per week en op de andere dagen doe ik wel vanalles voor mijn eigen bedrijf, maar dan ben ik dus wel gewoon thuis. Dat scheelt. Verder gaat mijn dochter 2 dagen per week naar het kinderdagverblijf én is mijn man 1 dag per week thuis, dus ik heb 3 dagen voor mezelf. 1 van die 3 dagen werk ik dus en op de andere 2 kan ik alle klussen doen die blijven liggen. (het loopt bij mij dus allemaal erg door elkaar, op de dagen dat ik thuis ben met mijn dochter doe ik ook wel eens wat in het huishouden of voor het bedrijf) Zou wel meer willen werken eigenlijk, maar ik denk dat ik dan idd wel in de knoop kom
mag dag begint met "niets moet alles mag" wat er niet gedaan is eind van de dag komt de volgende dag wel. op nummer 1 staat vrijetijd maken met de kids (spelen, douchen) nummer 2 eten en dagelijkse huishoudelijk taken als omwas, vegen, dweilen,toilet etc. daarna met de tijd die ik over heb wat nogal scheelt per dag doe ik de extratjes zoals bedden, stoffen, douche, boven en beneden stofzuigen. wat niet af is schuif ik over naar de volgende dag of week . ik werk 5 ochtende per week en de rest van de tijd ben ik altijd samen met de kids. enkel smorgens vind ik het soms wel druk druk en red ik het net. kindjes bijde wassen, aankleden, eten geven of eten klaar maken. tasjes gereed maken voor naar de oppas, zelf even eten en omkleden en gaan. soms ligt heel de kamer nog verspreid met speelgoed wat ik dus opruim zodra we weer thuis zijn. als ik tijd over heb ruim ik even de speelgoed op voor we gaan. is toch een heel ander aanzicht.
ik heb voor ik ging samenwonen 12 jaar alleen voor 2 gehandicapte kinderen gezorgd waarvan er 1 maar 3 uur per nacht sliep en de andere 21 uur heel erg aanwezig was. na een jaar of 10 kreeg mijn moeder kanker en eiste mijn vader dat ik ook nog ff van s ochtends 8 tot s avonds 8 voor haar zorgde. ik heb toen 2 jaar lang alles uit mijn lijf gespuugd en viel 45 kilo af en toen ik chronisch 40 graden koorts kreeg en langzaam al mijn organen begonnen te ontsteken werd me verteld dat ik een levensbedreigende burnout had. mijn kinderen zijn 2 jaar uit huis geplaatst en ik heb anderhalf jaar op bed gelegen met zware medicatie. sinds die tijd heb ik nooit meer tijd tekort. ik kan nu veel beter delegeren en dingen laten liggen. en ik geniet met volle teugen van mijn de kinderen en mijn jongste. ik probeer bewust elke dag de leuke dingen van hem in me op te nemen en met hem te wandelen en spelen. de dingen in huis kunnen echt later ook nog wel. dus ik heb ja gestemd. ik red eht prima in 24 uur.
Alles wat ik belangrijk vind red ik in 24 uur wel. De minder belangrijke dingen worden wel eens uitgesteld naar morgen, maar uiteindelijk komt alles af. Dan maar een keer minder dweilen/strijken/etc. hoor.
Heel herkenbaar. De ene dag lukt helemaal niets (als de meisjes zeurderig of hangerig zijn en dus alle aandacht opeisen) en de andere dag vlieg ik zo door de dag en krijg ik alles af! Vandaag zijn de kindjes naar de oppas geweest, zodat ik even "heerlijk" het huishouden kan doen zonder onderbrekingen enz. Is soms ook best fijn. Gelukkig hebben onze meeste vrienden ook kinderen, dus begrijpen zij ook dat we niet altijd tijd hebben (en andersom natuurlijk). En tja werken, soms wil ik dat ik gewoon kon stoppen.....