Poll: vaccinatie kinderen 5 t/m 11 jaar, wel / niet ?

Discussie in 'Corona forum' gestart door SuperWokkel, 8 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Vaccinatie 5 t/m 11

  1. Ja

    73 stem(men)
    15,5%
  2. Nee

    318 stem(men)
    67,7%
  3. Twijfel

    79 stem(men)
    16,8%
  1. SuperWokkel

    SuperWokkel Actief lid

    14 jan 2021
    128
    227
    43
    Vrouw
    Naar aanleiding van het topic van de boosterprik vroeg ik mij het volgende af:

    Als de vaccinatie beschikbaar is/word voor de leeftijd 5 t/m 11 laten jullie je kinderen dan vaccineren?

    Ik sta er zelf absoluut niet achter , ben zelf wel gevaccineerd maar bij mijn kinderen trek ik echt de grens.

    Hoe staan jullie hierin?
     
  2. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Nee, zelf ook niet gevaccineerd maar mijn kinderen ga ik voorlopig zeker niet doen.
     
    Loes23, Kireina en SuperWokkel vinden dit leuk.
  3. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.486
    1.442
    113
    Ik denk niet dat ik dat zou doen, aangezien kinderen zelf weinig last hebben van een corona infectie en de vaccinatie ook niet helpt tegen het verspreiden van Corona.

    Maar ik sta er niet compleet onwelwillend tegenover. Als bijvoorbeeld zou blijken dat het wel degelijk helpt om anderen te beschermen, dan zou ik me er wel extra in gaan verdiepen en alle voor en tegen nog eens afwegen.

    In onze situatie lijkt het me niet nuttig, aangezien ze net een corona infectie hebben doorgemaakt.
     
    Dubbelgeluk en hummeltje5 vinden dit leuk.
  4. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Ik twijfel heel erg. In de klas van mijn zoontje zitten drie kinderen die na infectie in september nog steeds geen hele dagen naar school kunnen. Chronisch moe, snel koorts, enz.
     
  5. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    NEE!
     
    MrsDiablo en Biny vinden dit leuk.
  6. Liva

    Liva Fanatiek lid

    5 dec 2016
    2.017
    3.041
    113
    Never nooit niet.
     
    Kireina en Biny vinden dit leuk.
  7. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Zelf op en top gevaccineerd.
    Eerst wilde ik niet voor mijn kind.
    Maar ik ben om, uit mezelf ;)

    Ik laat m'n kind graag vaccineren.
    Ik heb een auto-immuunaandoening (eigenlijk wel 4.... maar ben zelf niet bang voor corona) die ik mogelijk heb doorgegeven en dus latent aanwezig zijn in de genen van mijn kind. De kans dat dat dan getriggerd wordt bij hem is bij het doormaken van een echte corona infectie vele malen groter dan van de vaccinatie alleen. (Indien deze vaccinatie daar al kans op geeft).
    Plus dat het minder kans geeft om opa's en oma's aan te steken.
     
    Maslov, jannanas en JupitR vinden dit leuk.
  8. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.080
    113
    Vrouw
    Hell yes! :D liever gister nog dan morgen haha

    Ik ben zelf kwetsbaar en hij heeft wel helaas mijn genen mbt longen/eczeem/allergie. Dus kom maar op met die prikken voor hem!
     
    JupitR en SuperWokkel vinden dit leuk.
  9. nanni1996

    nanni1996 Fanatiek lid

    23 jul 2008
    3.631
    320
    83
    Ja, en als het kan zsm.
    Zoontje heeft hypogammaglobulinemie, slecht werkend afweersysteem. Daarbij een milde malacie van zijn luchtpijp. Slikt elke dag een onderhoudsdosis antibiotica. Corona kan voor hem gevaarlijk zijn. En tuurlijk hij kan het alsnog krijgen, maar de kans op ernstige klachten neemt wel af na een vaccinatie
     
  10. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Als ik de keus heb zonder enige vorm van dwang... nee.
    Kan ik dit helemaal goed onderbouwen? Nee, het is een heel sterk gevoel.
     
    Loes23, Sado en Riverdale87 vinden dit leuk.
  11. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.457
    3.708
    113
    Nee nog niet misschien
     
  12. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Ja wij zouden dat doen.
     
  13. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Absoluut niet!
     
  14. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.715
    1.529
    113
    Vrouw
    Thuis
    Echt niet !Voor kinderen die kwetsbaar zijn zoals sommige dames hierboven aangeven dan vind ik het logisch,echt maar voor gezonde kinderen die nauwelijks ziek worden (uitzondering daargelaten) vind ik het te ver gaan.
     
    wendy339, MrsDiablo, dreumesje en 7 anderen vinden dit leuk.
  15. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.869
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ja

    Mijn zoons gaan naar een ZMLK school en zitten met zeer kwetsbare kinderen in de klas, denk dan aan 8 jaar oud met een elektrische rolstoel.

    Mochten straks kinderen een vaccinatie kunnen krijgen ivm kwetsbare familieleden of een vergelijkbare situatie, dan vind ik dat mijn zoons daar onder vallen en zorg ik dat ze die prik krijgen.
     
    Maslov, Kolibrie2 en Athina vinden dit leuk.
  16. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.177
    6.703
    113
    Vrouw
    Ja. Oudste kreeg ook de vaccinatie tegen waterpokken. Ik zie geen heil in ziek zijn om het ziek zijn.
     
    Manana, Oilell, consider en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.317
    12.013
    113
    Vrouw
    Ik vind het een heel lastige kwestie. Ik zeg voor nu nee.
    Zoon van 13 is ook nog niet gevaccineerd. Hij heeft corona gehad. Had nauwelijks klachten. Maar hopelijk wel antistoffen. Hij heeft nog een paar weken zijn herstelbewijs. Voor hem wil ik liever nog wachten.
    Zoons van 10 en 6 hebben ook allebei corona gehad, zonder klachten. Zoon van 6 heeft in de zomer (+/- 6 maanden na besmetting) bloed geprikt. Toen had hij nog steeds antistoffen. In november is er bij hem weer geprikt, maar daar hebben we nog geen uitslag van.

    Voor henzelf lijkt het me niet nodig om nu al te vaccineren, maar ik zeg niet dat ze hem nooit zullen krijgen.
     
  18. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb 'twijfel' gestemd. Niet omdat ik zelf twijfel: wat mij betreft is het nee. Maar mijn man wil het wel en in ieder geval onze oudste wil zelf ook. (Jongste er nog niet over gehoord.) Dus dit is nog wel een onderwerp waar eerst man en ik nog een paar goede gesprekken over moeten voeren. En daarna natuurlijk ook met zoon.

    Ik vind vaccinatie voor gezonde jongeren niet nodig. Zelf worden kinderen er niet of nauwelijks ziek van. En vaccinatie beschermt wel iets tegen zelf besmet raken en doorgeven. Maar niet zoveel als gehoopt. Dus ik zie er maar weinig voordelen in, zowel voor kinderen zelf als voor de omgeving. Ik zie ook niet veel nadelen. Maar ik denk dat ik liever nog wat langer wacht. Over 1 of 2 jaar ontdekken we misschien wel dat de besmetting op natuurlijke wijze doorlopen, betere bescherming biedt in de toekomst. Hoe dan ook: we weten dan meer over werking, baten, risico's. En aangezien (gezonde) kinderen er nauwelijks ziek van worden, hoeft het niet hals over kop. Later inenten kan altijd nog. Andersom niet.
     
    Rosje83, femkes, hummeltje5 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.001
    17.026
    113
    Vrouw
    Nee vind ik niet nodig.
     
  20. Roosje35

    Roosje35 Niet meer actief

    Nee, ik vertrouw het vaccin voor mijzelf niet, dus no way dat mijn kinderen hem gaan krijgen. Wij zijn zelfs al met een paar ouders bezig met plannen voor het opzetten van een school waar in de toekomst een vaccinatie voor kinderen niet nodig is. Er zijn best wat leerkrachten die interesse hebben om uit het reguliere onderwijs weg te gaan, dus we hebben goede hoop dat het gaat lukken.
     
    Loes23, dreumesje, Kireina en 13 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina