Poppenhuis, welke?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door aicirtap, 25 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik vind altijd lastig om te bedenken welk groot kado voor een 3 jarige dus maar op tijd nadenken.

    Sindskort speelt ze meer zelfstandig en speelt ze echt. Ze verzint hele verhalen.
    Dus ik dacht een poppenhuis is leuk. Maar welke?
    - sylvanian
    - playmobil meeneem huis (maar ik hoor dat dat meer 4 jaar is).
    - een houten versie

    Of anders nog andere kado ideeën?

    Ik hoor altijd van iedereen dat ze veel speelgoed heeft, maar ik vind dat meevallen. 2 manden duplo, halve mand met houten blokjes en figuurtjes, mand met brio trein, poppen + toebehoren, keuken + toebehoren, een aantal sppelgoudautootjes en plastic dieren. Verder dan nog puzzels, spelletjes, boeken, knutselspullen. En voor buiten zandbak, watertafel, fietsje en driewieler. De little people ga ik opruimen/verkopen. Ik koop veel tweedehands. Is dat nou echt veel of niet?
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    Hier hebben ze minstens zoveel. Hahah. Maar wel met z’n tweeen
    Wij hebben dochter met haar 3e verjaardag een houten poppenhuis gegeven, zelf gemaakt, ongeveer zoals die van petit amelie. En van iedereen heeft ze meubels en popjes van sylvanian families gekregen.
    Daardoor de hoeveelheid nieuw spul beperkt in 1 ding. En niet tig losse dingen.
     
  3. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ja dat was ook mijn idee.
    Op haar lijstje komen ook dingen als knutselspullen, nieuwe boeken, uitbreiding duplo, smartgames, tiptoi uitbreiding. En dan misschien uitbreiding poppenhuis.
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  4. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.954
    1.584
    113
    Dochter van 3 speelt hier veel met het sylvanian huis, die kreeg ze toen ze 2 was, en toen bleek dat ze er mee speelde hebben we nog wel wat uitbreidingen gekocht en met sinterklaas gegeven.
    Hier hebben ze wel ongeveer hetzelfde, alleen al een grote lego verzameling erbij (en dus met 2en, maar ze spelen wel redelijk met hetzelfde soort speelgoed ondanks het leeftijdsverschil)
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  5. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Waarom vraag je het haar zelf niet?

    Wij hebben poppenhuizen van Playmobil en Sylvanian Families, en ze zijn allebei leuk. Er wordt dan ook met beiden gespeeld.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  6. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Weet jij ook of je de huizen aan elkaar kan vast maken?
     
  7. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.954
    1.584
    113
    We hebben een huis en een kinderdagverblijf, die kunnen niet aan elkaar vast
     
  8. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Op deze site leggen ze het uit:
    https://www.sylvanianstorekeepers.com/sylvanian-homes-houses
    5303 en 5302 kun je combineren tot 5300.

    Maar 5393 en 5303 kun je bijvoorbeeld ook combineren.

    Per huis staat aangegeven met welk huis ze combineerbaar zijn.

    (Het is een Britse winkel, dus je kunt de huizen beter ergens anders kopen)
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  9. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    `het playmobil huis om mee te nemen kreeg dochter toen ze 3 werd, kan prima. Nu heeft ze met kerst een groot playmobil huis gekregen. Uiteindelijk kan dit jaren mee en kun je heel veel uitbreiden.

    Sylvanian heeft oma gespaard voor daar, maar dochter vind dat niks meer aan.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  10. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    833
    640
    93
    Vrouw
  11. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Onze meiden spelen heel graag met hun houten poppenhuis.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  12. Aagje90

    Aagje90 Bekend lid

    25 apr 2012
    909
    334
    63
    Vrouw
    Onze dochter heeft ongeveer evenveel speelgoed. Hoor ook altijd dat het veel is haha. Ze heeft van ons een poppenhuis gekregen voor haar derde verjaardag. De houten van little dutch. Van de familie de verschillende uitbreidingen. Ze speelt er heel leuk mee. Soms alleen met de poppetjes, soms met het hele huis en soms een tijdje weer niet.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    We zijn met 3 begonnen met een klein sylvanian poppenhuis. En een schooltje kreeg ze. Toch bleek dat ze playmobil leuker vond. Met 4 kreeg ze het playmobil herenhuis. Ze combineert het nu gewoon samen. De indeling van playmobil vindt ze leuker.

    Een houten poppenhuis vond ik zelf zo leuk. Opa en oma hadden nog op zolder staan dus ik had wilde plannen om op te pimpen. Maar ze vindt daar niks aan. Bij opa en oma speelt ze er ook nooit mee helaas.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Zeker zonder twijfel een houten poppenhuis. Dan ben je niet aan 1 soort poppetje gebonden om ermee te spelen. Wij hebben hier veel Sylvanian poppetjes, huisjes een boomhut en een camper maar de poppetjes worden standaard in het houten poppenhuis gebruikt maar andersom worden de poppenhuis poppen nooit bij de Sylvanian huisjes gebruikt.

    Bij mijn favoriete speelgoedwinkel hebben ze echt hele mooie houten poppenhuizen. Cedile Speelgoed. En van het merk Petit Amelie kun je online ook mooie huizen vinden (daar passen de sylvanian poppetjes prima bij).
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  15. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Nee de sylvanian huizen blijven allemaal losse huizen je kan ze niet koppelen helaas.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  16. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.484
    1.441
    113
    De jongste kreeg voor haar 3e verjaardag een houten poppenhuis. We hadden voor haar zus al aardig wat Playmobil (waaronder het meeneemhuis) en hebben het poppenhuis ingericht met de Playmobil spullen. Werkt erg goed!

    Ze mocht een half jaar geleden van opa en oma een cadeautje uitzoeken en koos de badkamer van Sylvanian Families.
    Nu heeft haar houten poppenhuis een badkamer van de Sylvanian Families en de rest Playmobil :)

    Ze speelt weinig met de poppetjes van Sylvanian, eigenlijk altijd met de Playmobil. Die gebruiken dus gewoon de Sylvanian badkamer ;)

    Ik ben het dus met @GossipGirlxoxo eens.
     
    aicirtap en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  17. Blosjes

    Blosjes Fanatiek lid

    21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Wij hebben dochter voor haar 2e verjaardag het houten poppenhuis van Little Dutch gegeven met extra meubeltjes en een Sylvanian familie erbij. Ze kan er nu al leuk mee spelen en ook broer en nichtje van 6 vinden het leuk.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  18. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.317
    810
    113
    [​IMG]
     
  19. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.317
    810
    113
    Deze heeft onze dochter. Het is een belachelijk groot ding, maar ze is er erg blij mee.
    Qua poppetjes speelt ze met de playmobil poppetjes hierin.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  20. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Zal met dochter online gaan kijken zolang we de winkel niet echt in kunnen.
     

Deel Deze Pagina