Populaire naam of iets anders?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Mommynumber2, 14 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommynumber2

    18 jan 2021
    36
    49
    18
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Inmiddels ben ik alweer 31 weken zwanger van ons meisje.
    Net als met onze zoon waren we nu ook alweer snel uit over de naam. Echter zag ik van de week dat T.ess inmiddels de meest populaire naam van dit jaar is en daar baal ik toch wel van.. Ken niemand in mijn omgeving die de naam heeft/heeft gegeven maar toch…. Mijn man vindt het niet erg maar ik begin serieus te twijfelen, al is er tot nu toe echt geen naam die ik leuker vind of beter vind passen.

    Wat zouden jullie doen?!
     
  2. Pickwickje

    Pickwickje Actief lid

    19 aug 2020
    295
    220
    43
    Vrouw
    Hier ook een naam die altijd wel ergens in de top 20 zit en nu weer echt hoog staat. Wij gaan er wel gewoon voor, omdat we deze naam al 2,5 jaar op nr 1 hebben voor een jongen. Helemaal omdat we er in onze omgeving geen een kennen. Als het de naam is, gewoon doen
     
    Mommynumber2 vindt dit leuk.
  3. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.279
    6.866
    113
    Vrouw
    Ik zou niet zo snel voor zo'n populaire naam gaan en al helemaal niet voor een nummer 1 naam. Ik zat vroeger in een sportclubje met 3 meiden met dezelfde naam en ik vond dat heel vervelend.
     
  4. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.433
    1.678
    113
    Je weet het toch nooit, zou de naam daar niet voor slippen.
    Dochter haar naam hoorde je in 2007 nooit, maar is in de jaren veel populairder geworden.
    Tja doe je niks aan. Volgens mij zit er nu geen enkele T. Bij de kleuters. Zoon heeft 1 T. als klasgenootje in gr8.
    Mijn naam hoor je nooit, maar op het hbo had ik toch een naamgenootje....
     
  5. Janiz

    Janiz Actief lid

    5 mei 2011
    455
    274
    63
    Tegenwoordig worden er veel meer verschillende namen gegeven dan vroeger. Daardoor worden ook de meest populaire namen nu veel minder vaak gegeven dan vroeger. De kans dat er meerdere kinderen met dezelfde naam bij elkaar in de klas of in hetzelfde sportclubje komen, is dus ook veel kleiner dan vroeger.

    Ik zou me er niet door laten weerhouden. Toeval speelt ook een grote rol. Het zou toch jammer zijn als jullie dé naam laten schieten en ze vervolgens nooit bij iemand met die naam in de klas komt. En als jullie haar een 'tweede-keuze-naam geven zou het zomaar kunnen dat er wel een naamgenoot bij haar in de klas komt.
     
    Leraje vindt dit leuk.
  6. Child

    Child Fanatiek lid

    6 sep 2011
    2.772
    208
    63
    Mijn zoon heeft een top 10-naam en is toch enige op zn school (geen kleine school) die zo heet. Ik ken ook geen andere. Dus ik zou gewoon voor jullie naam gaan
     
  7. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.975
    5.807
    113
    Heb me daar echt nooit door tegen laten houden. Ik bedoel, er worden dan Max 600-700 kids met die naam geboren dat jaar in heel Nederland. Het is eerder toeval dan als ze bij elkaar in de klas zitten. Hier is ons top10 kind ook de enige in de klas met die naam.
    Ik denk maar zo, goh er zijn meer mensen met een goeie smaak :p:roflmao:.

    Als het voor jullie de naam is, lekker doen dus.
     
  8. Areca

    Areca Bekend lid

    20 mrt 2020
    806
    1.338
    93
    Vrouw
    Ik ken er daar zoveel van haha. Ik zou zelf wat anders kiezen.
     
  9. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    DOEN!

    zou me nou dus echt niet tegenhouden…
    Je moet iets kiezen wat je mooi vindt..
    maar ik vind het ook onzin om namen te kiezen die bij broertje/zusje passen..
    die vraag komt hier bij bijna ieder onderwerp voorbij en dat vind ik zo raar..
    Je kind is een eigen individu en geen setje.. Namen hoeven niet te matchen.. je moet iets kiezen waarvan jij het mooi vindt.
     
    Zuul en Hemeltjelief vinden dit leuk.
  10. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.415
    13.025
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #10 hummeltje5, 14 okt 2021
    Laatst bewerkt: 14 okt 2021
    Een jaar of 5-7 terug hoorde ik die naam ineens om de haverklap.
    Maar moet zeggen dat ik in al die jaren hier op (de namentopics van) ZP, waar toch heel veel leden uit alle provincies en daarbuiten zitten, niet de indruk heb gekregen dat Te.ss echt een heel veel voorkomende naam is ofzo. Eerlijk gezegd verbaasd me je bericht dan ook best wel.

    Zelf ken ik 1 Te.ss van een jaar of 6 en eentje van bijna 4 jaar oud.

    Op alle geboorteborden hier heb ik m in al die jaren dat we hier wonen (bijna 12 jaar) nog niet gezien.

    Enerzijds zou ik zelf nooit kiezen voor een veel gegeven naam. Anderzijds: als je de naam bij jullie in de buurt nooit hoort, dan: waarom niet?
     
  11. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.460
    3.132
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    nu nog wisselen? Alleen als je écht iets vind wat er bovenuit springt.. maar anders niet doen hoor. Wij hielden dit vanaf het begin in de gaten en daardoor vielen sommigen namen dus gelijk af. Maar als ik er zo laat nog achterkwam zou ik niet wisselen denk ik hoor. Die reden zou ik niet zwaarwegend genoeg vinden.
     
  12. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.455
    3.311
    113
    Zou gewoon voor T.ess gaan leuke naam hier was bij zoon 2 Tessa een grote kanshebber als hij een meisje was geweest.
     
  13. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.477
    10.311
    113
    Ik hoor Tess heel weinig, leuke naam en ik zou het gewoon doen, anders krijg je spijt!
     
  14. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Als het voor jullie DE naam is zou de populariteit toch niet uit moeten maken? Die lijstjes keek ik ook nooit bij het kiezen van een naam. Hier een kind met toen een heel populaire naam top 3 ofzo en als ik de naam een enkele keer hoor zijn het altijd kindjes die een stuk jonger zijn.
     
  15. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.707
    4.675
    113
    Vrouw
    Ik ken echt heel veel meisjes die zo heten, ik zou dat zelf ook jammer vinden maar het zou voor mij niet de reden zijn niet voor de naam te gaan. Als je niets kan vinden wat je mooier vind, moet je het niet laten enkel omdat de naam populair is.
     
  16. Mommynumber2

    18 jan 2021
    36
    49
    18
    Vrouw
    Thanks voor alle reacties! Overgrote deel zegt dus gewoon doen. Bijzonder inderdaad dat sommige mensen het zo vaak horen en anderen helemaal niet.

    Normaal kijken we dit soort lijstjes helemaal niet na, we hadden de naam dan ook omdat we hem hier in het dorp of in onze omgeving nog helemaal niet gehoord hebben. Het hoeft zeker geen ‘setje’ te worden met ons andere kind maar we vonden het mooi passen met alle 4 de namen, dat versterkt onze keuze dus alleen maar. Daarom schrok ik er ineens van helaas.. In ieder geval bedankt dat jullie de moeite wilden nemen om jullie mening te onderbouwen!
     
  17. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    15.990
    14.968
    113
    Ik hoor tess hier ook niet. Ik weet er 1, dochtertje van oud klasgenoot maar daar stopt het ook bij
     
  18. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.525
    7.026
    113
    Het zegt zo weinig vind ik.
    Mijn oudste dochter heeft een niet vreselijk onbekende naam, maar hij wordt erg weinig gegeven, en de schrijfwijze waar wij voor kozen echt bijna nooit. Mijn jongste dochter heeft een top 20 naam. Nu zit er op de middelgrote school van mijn kinderen nog een meisje met exact dezelfde naam als mijn oudste dochter en geen één met die van jongste dochter.
    Dus ik zou het toch gewoon doen hoor
     
  19. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Gewoon doen. Ik beviel van de oudste en noemde hem S. vervolgens in mijn zwangerschapsgym groepje nog 2 met die naam . Maar op school kent hij er maar 1 zegt hij. En ik heb een niet veel voorkomende naam maar toch heb ik een collega in mijn team met dezelfde naam :roflmao: zegt zo weinig. Gewoon doen!
     
  20. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.157
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik zou er absoluut gewoon voor gaan! Ik heb een behoorlijk zeldzame naam en mijn hele middelbare schooltijd met naamgenoot in de klas gezeten. Er valt niks over te voorspellen. Als dit voor jullie dé naam is dan zou ik niet meer switchen.
     
    Lies1611 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina