Portiekwoning zonder lift.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Babyaapje, 24 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babyaapje

    Babyaapje Bekend lid

    28 sep 2018
    786
    866
    93
    Vrouw
    Zoetermeer
    Lieve dames,

    Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een huisje én hebben een kinderwens.

    Nu hebben wij bezichtigingen gepland staan voor portiekwoningen zonder lift. (2e en 3e etage)

    Graag zou ik willen weten of dit een beetje te doen is met een kindje. Hoe doen jullie dit en/of raden jullie dit af?

    (Er is ook kans dat, als ik zwanger word, dat wij een tweeling krijgen, omdat wij beiden een 2eiige tweeling zijn.)

    Liefs,

    Babyaapje
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.009
    113
    Nabij Utrecht
    Hebben jullie nu al een eigen woning of wonen jullie nog thuis?

    Ik zou niet voor een portiekwoning zonder flat gaan met een baby. Je moet elke keer alles naar boven tillen, baby, boodschappen etc.
    Stel dat je een tweeling krijgt, moet je eerst de ene naar boven tillen (bijv slapend in de maxi cosi) en waar laat je je andere baby dan? In het portiek?

    Ik zou dan kijken naar een woning met lift.
     
  3. Babyaapje

    Babyaapje Bekend lid

    28 sep 2018
    786
    866
    93
    Vrouw
    Zoetermeer
    Dankjewel voor je reactie.

    Wij wonen allebei nog bij onze ouders. Wij wonen in de randstad en de huizen vliegen er echt uit, dus we proberen alles te bezichtigen wat wij kunnen betalen, en helaas zijn dit vaak alleen appartementjes. (En vaak woningen zonder lift.)

    Over de boodschappen hoef ik mij geen zorgen te maken, die bestel ik altijd gelukkig.

    Maar het lijkt mij inderdaad alleen echt een gedoe met eeneen kin, de maxi cosi sjouwen, en idd helemaal als het een tweeling wordt.

    Maar mijn vriend zegt dat het makkelijk te doen is, dus ik wil hem even overtuigen met jullie meningen :roflmao::rolleyes:
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.009
    113
    Nabij Utrecht
    Tja, met zijn tweeen zal het makkelijker te doen, maar er zullen ook momenten zijn dat je het alleen moet doen. :)

    Daarbij (ff een kleine tip) zou ik de kinderwens even uitstellen totdat jullie echt een huis hebben ;)
    Een baby krijgen terwijl jullie beide nog thuiswonen is niet bepaald stabiel te noemen ;)
     
    Flamingooo, Louise11110, Shay25 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Babyaapje

    Babyaapje Bekend lid

    28 sep 2018
    786
    866
    93
    Vrouw
    Zoetermeer
    Bedankt!
     
  6. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik heb op vier hoog zonder lift gewoond met 1 baby. Het was te doen want onze oudste woonde toch in de draagdoek maar wat was ik blij met ons nieuwe normale huis!
     
    Babyaapje vindt dit leuk.
  7. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Wij wonen al het hele leven van de kinderen in een flat (portiekwoning kennelijk :D) zonder lift en het is wel te doen hoor. Je leert trucjes om het handig te kunnen doen met kinderwagens en kinderen, soms twee keer heen en weer enzo. Maar ik moet wel zeggen dat wij 1 vrij brede trap op moeten, recht naar boven. Als het verder omhoog zou zijn en bochten om, dan was het lastiger geweest.
     
    Babyaapje en Leraje vinden dit leuk.
  8. Manderijntje

    Manderijntje Fanatiek lid

    23 jan 2014
    1.145
    1.295
    113
    Mijn moeder heeft 3 kinderen groot gebracht in een portiekwoning zonder lift, 4e etage. Is gewoon te doen hoor. Zeker als het er 1 is. En als het een tweeling is laat je de maxicosis beneden en neem je ze beide in de draagdoek/drager. Wij hebben gewoon een woning maar geen weg voor de deur waardoor we toch moesten lopen met de maxicosi. Deden we ook niet.

    Wel is het fijn als je een huis vindt voor je zwanger raakt. Huis of werkstress in de zs is echt niet fijn.
     
    Babyaapje vindt dit leuk.
  9. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.457
    3.313
    113
    Hier ook een appartement op 2 hoog gelukkig 2 trappen recht omhoog maar makkelijk te doen hoor.

    Toen zoon klein was ging hij de maxicosi in en zo naar de auto.
    In mn auto heb ik mn wagen staan en als het nodig was zette ik hem in mn berging.

    Het is gewoon een gewenning. Als je een tweeling hebt zou ik denk ook gaan voor 1 in de draagzak en dan de maxicosi in de auto en dan de ander in de maxicosi de trap af vervoeren.

    Zelf zou ik niet hoger gaan dan 2 hoog want je hebt en je luiertas eigen tas en waarschijnlijk heus nog wel eens een boodschappentas. En dan word je van 4 hoog niet blij.
     
  10. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.637
    2.373
    113
    Vrouw
    Ga eerst eens samenwonen en kijk hoe je daarin elkaar aanvult etc?
    Waarom niet 1 stap tegelijk?
     
    Melief, Madelie, Snoepjes en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. ElinevK

    ElinevK Bekend lid

    29 jun 2016
    771
    751
    93
    Vrouw
    Ik heb 10 jaar op 2 hoog gewoond waarvan 11 maanden met ons zoontje. Persoonlijk ben ik heel erg blij dat ik niet meer hoef te sjouwen. Maar mocht je het een erg mooi huis vinden , dan zou ik het er niet om laten
     
    Babyaapje vindt dit leuk.
  12. Babyaapje

    Babyaapje Bekend lid

    28 sep 2018
    786
    866
    93
    Vrouw
    Zoetermeer
    Bedankt, maar ik vroeg alleen advies over de woning.
    Waarschijnlijk goed bedoeld hoor, maar ik heb al eens samengewoond met mijn vriend. Lang verhaal. Maar het zit goed. :)
     
    26mei, maaike3 en Leraje vinden dit leuk.
  13. Babyaapje

    Babyaapje Bekend lid

    28 sep 2018
    786
    866
    93
    Vrouw
    Zoetermeer
    Dankjewel voor alle reacties! :D:thumup: Dit heeft mij erg geholpen
     
  14. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Het eerste jaar van onze dochter woonde wij in een appartement zonder lift, 1ste verdieping. Het was even een gedoe want de wagen in de berging zetten kon niet. Die stond dus altijd in de auto. En als ik ging wandelen en ze viel in slaap dan moest ik natuurlijk naar boven en werd ze weer wakker. Maar hoe ouder het kind hoe makkelijker en ik zou het persoonlijk daarom niet om laten. Nu wonen wij bijna 2 jaar in een woonhuis en dat is natuurlijk prettiger maar een flat ging prima.
     
    Babyaapje vindt dit leuk.
  15. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik vond het vreselijk.
    Met zn 2tjes was het prima te doen maar met kind vond ik het helemaal niks

    Wij woonden op de 3e verdieping (6 trappen) zonder lift.

    Sjouwen met alles incl kind.
    Steeds de wandelwagen uit de schuur halen en in elkaar zetten.
    In de zomer bloedheet.

    Maar het ergste vond ik de hele onderneming om naar buiten te kunnen.
     
    Babyaapje vindt dit leuk.
  16. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.521
    4.578
    113
    Niet doen!! Echt vreselijk behelpen. Enorm slepen met spullen. Je wandelwagen omhoog sjouwen omdat er vaak een gezamenlijke berging of hal is. Of gewoon geen ruimte om te stallen.

    En nog veel vervelender straks zit je met een dreumes of peuter en kan je niet lekker naar buiten. Een bovenwoning is enorm warm in de zomer. En geen tuin is echt niet leuk voor ondernemende dreumes. Jij moet altijd mee etc.

    Dan zit je binnen korte tijd weer aan een verhuizing. Dat is zonde van je geld. En vaak heb je niet genoeg inschrijfjaren.

    Ik neem aan dat jullie afhankelijk zijn van sociale verhuur?

    Zoek echt verder en neem geen slechte woning omdat je snel een kind wilt....
     
    Babyaapje vindt dit leuk.
  17. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.521
    4.578
    113
    Ik zou trouwens wel wachten met zwanger worden tot jullie een huis hebben en je situatie stabiel is. Uit jouw verhaal klinkt het of jullie nu nog erg jong zijn. Heb je beiden een afgeronde opleiding en stabiel inkomen?

    Een verhuizing kost veel tijd en geld. En er komt vaak stress bij kijken. Dat wil je niet als je (hoog) zwanger bent.

    En wat als je straks met je kind nog steeds bij je ouders zit?
     
    Babyaapje vindt dit leuk.
  18. nicole1987

    nicole1987 Fanatiek lid

    19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Ik vond een appartement zonder kinderen al vreselijk gesjouw met boodschappen :roflmao: en gehorig dus zou daar ook wel beetje opletten dat het geen te oude gehorige gebouwen zijn :)
     
    Babyaapje vindt dit leuk.
  19. Babyaapje

    Babyaapje Bekend lid

    28 sep 2018
    786
    866
    93
    Vrouw
    Zoetermeer
    Dankjewel voor je reactie. We willen een huisje gaan kopen. We kunnen hiervoor maar 200k hypotheek nemen, en in onze omgeving kan je daar (tot nu toe) op Funda alleen maar appartementjes van kopen. :(
     
  20. Babyaapje

    Babyaapje Bekend lid

    28 sep 2018
    786
    866
    93
    Vrouw
    Zoetermeer
    Dankjewel voor je reactie Amber.
    Wij zijn 27 jaar oud. Wij hebben allebei een vaste baan en hebben hiervoor adhoc gewoond. Nu zoeken we een leuk koophuisje voor ons samen. We kunnen een niet al te hoge hypotheek nemen, omdat ik chronisch ziek ben en niet heel veel verdien. Vandaar dat het een appartement wordt, en geen eengezinswoning.

    Wij verdienen ook nét iets te veel voor sociale huur, om via die weg een eengezinswoning te huren.
     

Deel Deze Pagina