Positief? 8 Dagen voor NOD

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door FrederikeS, 29 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FrederikeS

    FrederikeS Actief lid

    23 nov 2021
    310
    248
    43
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Het is de 1e keer dat ik iets schrijf op het forum, maar volg al langer jullie berichten. Ik heb in aug. dit jaar een miskraam gehad. Al met al zijn wij al een aantal jaar bezig voor een klein wondertje. Vorige week dinsdag had ik ochtends een positieve ovulatietest, daarvoor al gemeenschap gehad en ook daarna nog. Woensdag enorme ovulatiepijn gevoeld, erger dan anders. Zowel links als rechts stond ik op de kop van de pijn. Vanaf vrijdag al lichte zure oprispingen. Afgelopen nacht ben ik wakker geworden, met ik denk, een heftige buikgriep. Maar ergens was het gevoel; "Zou het zo zijn?". Het lastige is, is dat ik een onregelmatige cyclus heb. Dit verschilt van 23 dagen tot 86 dagen. Maar ik weet dus zeker dat ik vorige week ovulatie heb gehad en mijn NOD dus rond 7 december zou liggen. Ik heb zojuist getest en zie de foto's. De eerste foto is met 5 min afgelezen en de 2e foto met 3 min. Ben emotioneel (maar privé speelt er wel het 1 en ander). Mag ik lichtelijk blij zijn? Alvast bedankt voor jullie reacties.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Femc vindt dit leuk.
  2. Femc

    Femc Actief lid

    18 mrt 2019
    338
    370
    63
    Vrouw
    Dat ziet er inderdaad een positief streepje uit :D hoeveel dpo ben je? Is percies wel vroeg! Ik ben zelf 7 dpo en hoop ook een positief lijntje te zien deze week :oops:
     
    FrederikeS vindt dit leuk.
  3. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Dit is zeker positief. Gefeliciteerd!
     
    FrederikeS vindt dit leuk.
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.566
    15.059
    113
    Nabij Utrecht
    Als je lh piek op de 23e was, dan was je eisprong op 24-25 november.
    Vandaag zit je dan op 4-5 dpo en is het onmogelijk om al positief te testen aangezien de innesteling op zijn vroegst pas 4 dpo kan zijn en hcg pas een dag of 2-3 daarna zichtbaar is op een test.

    Het streepje op je test komt overeen met zo'n 4-5 dagen na de innesteling, dus dan zou je op zijn vroegst 8-9 dpo moeten zijn en dat komt niet overeen met je lh piek.
     
  5. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Ziet er zeker positief uit! Je bent snel, maar als er een voorraadje heeft gelegen, je eitje woensdag is gesprongen, bevrucht en snel is ingenesteld dat kan het.

    Voorzichtig gefeliciteerd, hopen op een mooie oploop! :)
     
    FrederikeS vindt dit leuk.
  6. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Tenzij haar eitje kort na de test is gesprongen en het voorraadje wat er lag het eitje direct heeft bevrucht. Dan is ze nu iets verder. Nog heeeeel vroeg, maar ik vind het wel een duidelijk lijntje.
     
  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.566
    15.059
    113
    Nabij Utrecht
    Dat matched niet met haar ei pijn ol woensdag, maar okay, laten we stellen dat haar eisprong dezelfde dinsdag was, dan is ze vandaag 6 dpo en dan is het streepje wel erg duidelijk voor 2 dagen na innesteling.

    Dus of haar lh piek was eerder dan de 23e of de streep lijkt me vals.

    De oprispingen op vrijdag (dus 3 dpo met een eisprong op dezelfde dag) hebben niks met een zwangerschap te maken iig.
     
    Malbec vindt dit leuk.
  8. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Ik vraag me af of het ei pijn is. Als ze het aan beide kanten voelt.. of er moeten er 2 tegelijk gesprongen zijn :D nee zonder gekheid. Ze gaf ook aan dat ze vrijdag al wat maagzuur had en nu buikgriep. Wellicht was er vorige week al een klein virusje in de maak en is het helemaal geen ei pijn geweest. Icm met dat ze het aan beide kanten voelde én zo heftig..

    Maar een valse zwangerschapstest kan zeker. Wel erg duidelijk, dus zou heel erg jammer zijn. Ts. Kun je nog een test doen om dat uit te sluiten misschien? Het is echt heel uitzonderlijk dat je zo vroeg positief test namelijk.
     
  9. FrederikeS

    FrederikeS Actief lid

    23 nov 2021
    310
    248
    43
    Vrouw

    Oh wat spannend! Je kunt die dagen wel omkijken. Ga aan je denken en duimen! Ik had 23-11 ochtends vroeg een positieve ovulatietest. Dan zou uiterlijk 25-11 gesprongen zijn, maar ik vind het zelf inderdaad erg vroeg positief. Maar je ziet een heel duidelijk streepje. Zelfs mijn man was lichtelijk blij! Die is altijd sceptisch
     
    Femc vindt dit leuk.
  10. FrederikeS

    FrederikeS Actief lid

    23 nov 2021
    310
    248
    43
    Vrouw
    Ik vond het inderdaad ook heel snel positief. Vandaar mijn twijfel ook heel heel erg. Ik heb een 2e test gedaan en hetzelfde resultaat. Morgenochtend of woensdagochtend ga ik opnieuw testen. En jaaa .. Ik grapte ook al; misschien zijn het er 2
     
  11. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Ben heel benieuwd! Hou je ons op de hoogte? :D
     
    FrederikeS vindt dit leuk.
  12. FrederikeS

    FrederikeS Actief lid

    23 nov 2021
    310
    248
    43
    Vrouw
    Ga ik doen, bedankt voor jullie reacties :)
     
  13. FrederikeS

    FrederikeS Actief lid

    23 nov 2021
    310
    248
    43
    Vrouw

    Precies wat ik ook dacht, vandaar ook mijn twijfel. 2e zwangerschapstest gedaan en zelfde resultaat. Ik test van de week nog maar meer of ik wacht tot volgende week. :)
     
  14. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.566
    15.059
    113
    Nabij Utrecht
    Het zou kunnen dat hij op lh reageert nu.
    Ik zou idd even over een paar dagen nogmaals testen.
    Als er nu hcg zit, zal hij over een paar dagen zowat van je scherm af moeten spatten :)

    Welke ovutest heb je gedaan? En hoe laat.
    Heb je er ook een foto van en heb je op maandag en woensdag ook nog getest?

    Ps, je cycli wisselt erg. Heb je toevallig pcos??
     
  15. Femc

    Femc Actief lid

    18 mrt 2019
    338
    370
    63
    Vrouw
    Ja inderdaad, ik kan niet wachten om te testen! :p maar ik ben bang dat het niets zou zijn en de dingen die ik voel me voor de zot houden. Hihi dankjewel! :D
     
  16. FrederikeS

    FrederikeS Actief lid

    23 nov 2021
    310
    248
    43
    Vrouw
    Ja heb ik zeker foto's van. Ik heb maandag getest en toen was hij negatief, zelfs geen tuurstreep. Heb daar geen foto van gemaakt. Ik heb eerst van de Action gedaan en als bevestiging clear-blue roze. Clear-blue heb ik op 23-11 gedaan, om 17.15 uur :D.
    Mijn cyclus is inderdaad heel wisselend. Ik heb het al vaker aangegeven bij huisarts omdat ik precies hetzelfde denk/dacht als wat jij zegt. Maar nooit onderzoek na gedaan. Het zou mij in ieder geval niet verbazen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  17. FrederikeS

    FrederikeS Actief lid

    23 nov 2021
    310
    248
    43
    Vrouw
    Lichaam kan je zo voor de gek houden :(. Ik ga voor je duimen en hoop een positief resultaat voor jou :D
     
    Femc vindt dit leuk.
  18. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Ik heb ooit eisprong bij dag 8 gehad met een cyclus van 32 dagen. Niet alles is zoals op papier.
     
  19. Femc

    Femc Actief lid

    18 mrt 2019
    338
    370
    63
    Vrouw
    Dankjewel en alvast voorzichtig proficiat voor jou!
     
    FrederikeS vindt dit leuk.
  20. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.566
    15.059
    113
    Nabij Utrecht
    Daar gaat het toch niet om;op welke cyclusdag je eisprong was.
    Het is wetenschappelijk onmogelijk om eerder dan 4 dpo een innesteling te hebben.
     

Deel Deze Pagina