Positief met utrogestan?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door XoxoL, 5 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. XoxoL

    XoxoL Lid

    18 aug 2022
    38
    20
    8
    Vrouw
    Hoi Dames,

    ik heb in 6 maanden 3 miskramen gehad helaas. We zijn langs de fertiliteit geweest en er is een chromosomen onderzoek in gang. Verder kon ze niet echt redenen bedenken waarom het steeds mis gaat, ik raak heel snel zwanger maar het blijft niet plakken. Voorstel was om met utrogestan te beginnen bij een volgende zwangerschap. Zo gezegd, zo gedaan. Volgende maand werd ik zwanger, ik had een tuurstreep en ik weet hoe ik me voel van een bevruchting en mogelijke zwangerschap. Dus meteen begonnen, wilde ook niet dat t weer mis zou gaan.
    Nu was gisteren of vandaag mijn nod en heb ik hele lichte testen. Had verwacht dat deze met nod veel donkerder zou zijn. Er is een heleeeee langzame oploop voor mijn gevoel.
    Ik wil graag jullie ervaringen met lichte testen op nod en ervaring met utrogestan horen.
    Zie hier de test van gisteren. Hoop dat jullie iets zien, in het echt is die beter.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.314
    6.896
    113
    Vrouw
    Heel eerlijk gezegd zie ik niks op de testen..

    Ik zou met een ander merk testen, vooral omdat deze testen ook wel eens indrogers of valse lijntjes kunnen hebben.
     
    Suzi98 vindt dit leuk.
  3. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.563
    8.992
    113
    Vrouw
  4. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.969
    3.059
    113
    Vrouw
    Ik zie helaas ook geen positieve test.
     
  5. xReGgyy

    xReGgyy Actief lid

    8 apr 2022
    312
    212
    43
    Vrouw
    Ik zie helaas een droge test dus uitslag is ongeldig, sorry
     
  6. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.666
    6.835
    113
    Vrouw
    Ik zie ook niks..
     
  7. XoxoL

    XoxoL Lid

    18 aug 2022
    38
    20
    8
    Vrouw
    Dankjewel dames. Heb de poli gebeld en mag misschien zo bloedprikken. Ik wacht op een telefoontje.
    Deze test is van vanochtend. Kv2v5. Krijg het echt moeilijk op beeld
     

    Bijgevoegde bestanden:

  8. dinabloem

    dinabloem Bekend lid

    9 feb 2023
    936
    624
    93
    Zie jammer genoeg niets
     
  9. xReGgyy

    xReGgyy Actief lid

    8 apr 2022
    312
    212
    43
    Vrouw
    Ook hier is de test droog.. sorry
     
  10. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.243
    2.420
    113
    Vrouw
    Lijkt mij ook een Action test
     
  11. xReGgyy

    xReGgyy Actief lid

    8 apr 2022
    312
    212
    43
    Vrouw
    Nee de cassette is wel van 2v5 ! Er ligt wel een roze dop van een Action test boven, wellicht vandaar de verwarring ? Haha
     
  12. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.002
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zie geen positieve test helaas.
    op basis van deze testen zou ik er vanuit gaan dat je niet zwanger bent en ook niet bent geweest deze cyclus helaas.
     
  13. XoxoL

    XoxoL Lid

    18 aug 2022
    38
    20
    8
    Vrouw
    Klopt idd. Ik dacht daarmee de streep scherper te kunnen stellen. Maar ook niet echt.
     
  14. XoxoL

    XoxoL Lid

    18 aug 2022
    38
    20
    8
    Vrouw
    Ik heb vandaag bloed geprikt en krijg morgen uitslag. Maar inmiddels vrees is dat het negatief zal zijn helaas. Bedankt iedereen ♥️
     
  15. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.969
    3.059
    113
    Vrouw
    Mag ik vragen op basis waarvan je dacht zwanger te zijn? (En dus Utro bent gaan gebruiken? Omdat je testen negatief lijken te zijn?) Is je progesteron gemeten? Hoop voor jou snel op een gezonde zwangerschap!
     
  16. XoxoL

    XoxoL Lid

    18 aug 2022
    38
    20
    8
    Vrouw

    Bij alle 3 de miskramen heb ik geen duidelijke zwangerschapstest in handen gehad. Heel apart.. elke keer voelde ik me raar en borsten supper gevoelig maar steeds negatief. Toch af en toe lichte testen gehad en dan steeds de twijfel.. zie ik ze of wil ik ze zien. En wanneer me nod nadert begin ik licht te bloeden wat op beginnende menstruatie lijkt en vervolgens heftige krampen echt ondragelijk gewoon met veel bloedverlies en uiteindelijk verlies je het vruchtje en word alles bevestigd. En zo gaat dat al 3x. Dus nu verwezen naar een fertiliteits poli en daar heb ik de vraag ook gesteld, of de progesteron gemeten moest worden. Dat hoefde volgens haar niet omdat daar geen pijl op te trekken is. Dus bij een positieve test moest ik beginnen met utrogestan. Met de vraag.. ik heb nooit een duidelijke test gehad hoe dan? Volgens haar moest ik bij het lichtste streepje beginnen en ook naar me gevoel luisteren omdat ik de symptomen herken. Sorry lang verhaal.

    dankjewel voor je lieve wens♥️ ik hoop dit ook voor iedereen met een kinderwens.
     
  17. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.002
    113
    Nabij Utrecht
    #17 RoGiJuLi, 6 jun 2023
    Laatst bewerkt: 6 jun 2023
    Dat klinkt niet als 3x een mk maar als 3x een normale toenadering van een menstruatie.

    Je hebt dus die 3x nooit een duidelijkere test gehad dan wat je nu laat zien en er is ook nog nooit geprikt op hcg om een zwangerschap te bevestigen?

    De borstenpijn en het raar voelen kan ook heel goed door de progesteron stijging komen (wat normaal is na je eisprong en zegt niks over een bevruchting). Die kwaaltjes lijken namelijk sterk op die van een een zwangerschap.

    Die onhoudbare pijn kan ook komen door endometriose.
    En met nog geen 4 weken zwangerschap verlies je geen vruchtje, maar heb je hooguit een mogelijk iets zwaardere menstruatie, maar ook dat valt vaak mee.
     
    Flowertje27, Madelie, Precious03 en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.969
    3.059
    113
    Vrouw
    Dank voor je toelichting. Een biochemische zwangerschap die rond je menstruatiedatum wordt afgebroken is met het oog nauwelijks waarneembaar. De vruchtzak is maximaal 5mm groot en de vrucht zelf heeft de grootte van een zoutkorrel (0,02cm).
    Progesteron is een belangrijk hormoon waarvan bewezen is dat het aanzienlijk stijgt als een vrouw zwanger is. Daar zijn referentiewaarden voor op gesteld. Ik zou daar toch op doorvragen als ik jou was?

    Als je zwanger bent, maak je hCG aan, en KV2V5 pikt heel snel hCG op (las hier iemand met bloedwaarde 8 hCG en een streep op KV).

    Symptomen zonder test, echo of bloed zeggen helaas niks. Een naderende menstruatie kan 1 op 1 overeenkomen met een beginnende zwangerschap.

    Eerlijk dacht ik ook gelijk aan endometriose als je zulke pijn hebt.

    Bij fertiliteit krijg je als het goed is een OFO: heb je dat gehad? Is endo uitgesloten? Is er een behandelplan opgesteld?

    Laat je ons weten wat de uitslag van het bloedprikken was?
     
  19. Minimensje83

    Minimensje83 Fanatiek lid

    19 jan 2014
    1.165
    706
    113
    Vrouw
    Dit zijn echt negatieve testen. Van die tuurstreepjes geven ze met regelmaat tegenwoordig. Ik heb bijna geen maand dat ik dit niet zie. Zowel bij action als Kruidvat testen. Die van action verschijnen al binnen afleestijd, die van Kruidvat vlak erna. Een positieve test is een lichte test maar zonder twijfel (zie mijn topic over oploop van gister dan heb je een voorbeeld van lichte testen voor NOD). Een digitale helpt dan die zegt zwanger of niet zwanger. Zit je daar nog onder en zegt ie niet zwanger en je krijgt een menstruatie dan is de kans echt groter dat je steeds indroog/valse strepen ziet.
     
  20. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.563
    8.992
    113
    Vrouw
    @Kruimel14 als ik het verhaal van TO goed lees dan denk ik ook voor 99.9% aan endometriose of vleesbomen en niet aan miskramen.

    (P.s, Do haar KV test pikte al op bij 6.2, dat is bewezen omdat ze dezelfde dag bloed had geprikt, kun je nagaan hoe gevoelig die testen zijn ;))
     
    Splitijsje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina