Positieve cb ovu test, maar geen eisprong?!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door ChiquitaBanaantje, 12 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ChiquitaBanaantje

    2 jan 2018
    30
    1
    8
    Vrouw
    Hoi,

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een antwoord op mijn simpele, kennelijk toch niet zo simpele vraag..

    Een positieve ovulatietest betekent niet altijd dat je ei ook daadwerkelijk springt. Maar het lijkt mij dat zo'n test niet zomaar positief wordt toch? En dat je uiteindelijk wel een eisprong hebt, al is het na een tijdje.. kan iemand mij uitleggen hoe dit zit?

    Op 12 september heb ik een leo operatie gehad. Ik mocht 12 september als cd 1 tellen omdat ik voor de operatie aan de pil zat en meteen na de operatie mijn menstruatie door kwam. Volgens de gyn kon ik vanaf 12 dagen na de operatie een eisprong verwachten. Ik moest mijn temperatuur bijhouden, maar dit is mij deze cyclus, wegens omstandigheden, niet regelmatig gelukt. Ik heb wél ovulatietesten gebruikt en op 30 september had ik een net niet positieve ovutest van de kruidvat. 1 dag later had ik een smiley met de cb test (cd20). Cd 35 afspraak ziekenhuis en ze hadden een echo gemaakt omdat mijn menstruatie uitbleef en zw test negatief. Mijn baarmoederslijmvlies was volgens de gyn mooi dik en dat zou inderdaad kunnen wijzen op een eisprong.
    Tot nu toe is mijn menstruatie uitgebleven en zwangerschapstesten negatief. (Vorige week wel 2x vage streepjes, maar dat zullen vast indrooglijntjes zijn want de testen hierna waren ook negatief)

    De gyn zegt dat ik de ovutest als vals positief moet beschouwen of dat de eisprong later is geweest.
    Als de eisprong later is geweest dan zou ik nu toch al een positieve test in handen moeten hebben of mijn menstruatie?
    En is het niet te toevallig om vals positief te zijn dat ik eerst een bijna positieve test heb en dag erna een smiley ?

    Iemand ervaring met zo'n situatie? Ik heb 20 nov weer een afspraak in het ziekenhuis, maar ik loop al zo lang rond met onzekerheid :(
     
  2. ChiquitaBanaantje

    2 jan 2018
    30
    1
    8
    Vrouw
    Ps sorry voor het lange verhaal!!
     
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Lh kan schommelen en helaas klopt het dat je een posi ovu kan hebben zonder volgende eisprong.
    Jouw ei is dus na de piek van 1 okt niet gesprongen.

    En je eisprong kan ook vorige week zijn geweest of zelfs nog helemaal niet.
    In dat geval is het logisch dat je nog niet positief test of ongesteld bent geworden.

    Je lichaam is dus flink aan het ontpillen helaas.
    Ik zou even rustig afwachten en hopelijk heb je snel duidelijkheid.

    Temp je nog steeds?? Heb je een kaartje om te laten zien?
    En temp je dan wel rectaal? Elke ochtend op dezelfde tijd, na evenveel slaapuren?
    Aan je temp zou je (mits correct uitgevoerd) ook moet kunnen zien of er al een eisprong is geweest.
     
    ChiquitaBanaantje vindt dit leuk.
  4. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Vals positief is een verkeerde benaming. Die testen meten je LH piek , en die heb je ook gehad want je clear Blue was positief.

    Een piek zegt zoals je zelf al zei echter niet dat je ook daadwerkelijk je eisprong hebt. Sommige dames hebben meerdere pieken zonder eisprong. Wel iets om naar te laten kijken, maar geen onoverkomelijk iets. Wellicht kun je een cyclus monitoring doen waarbij via echo de eisprong opgespoord wordt
     
    ChiquitaBanaantje vindt dit leuk.
  5. Tantelelle

    10 jul 2012
    87
    23
    8
    NULL
    NULL
    De vage streepjes op de zwangerschapstesten van vorige week kunnen ook je eisprong zijn geweest!
     
    ChiquitaBanaantje vindt dit leuk.
  6. ChiquitaBanaantje

    2 jan 2018
    30
    1
    8
    Vrouw
    Bedankt voor de uitleg @RoGiJuLi @Izzie7676

    Klopt het dat er rond je piek dan wel altijd een eitje groeit die bijna zo groot is als zou moeten? Want waarom krijg je anders je piek, ondanks dat er geen eisprong is geweest? ik blijf het dan wel gek vinden dat ze tijdens de echo een mooie baarmoederslijmvlies zag maar niet echt meer eitjes die goed doorgegroeid waren.. ik heb wel een tempkaartje. ik temp elke ochtend, maar niet altijd op dezelfde tijd en na evenveel uren slaap.

    Vorige cyclus kreeg ik wel echo's om de eisprong in de gaten te houden. Ik gebruikte toen clomid 150 mg + metformime om een eisprong op te wekken. Er groeide een eitje door, maar die werd niet groter dan 14 mm.. dus ik had gehoopt dat het na de operatie wel zou lukken om op zn minst een eisprong te krijgen :rolleyes:
     
  7. ChiquitaBanaantje

    2 jan 2018
    30
    1
    8
    Vrouw
    Maar een zwangerschapstest reageert toch op een heel ander hormoon?
     
  8. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Officieel alleen op hcg maar sommige testen pikken ook een hoge lh piek op.
    Zou niet moeten kunnen maar ik heb dit zelf, jaren geleden trouwens, ook eens gehad.
     
    ChiquitaBanaantje vindt dit leuk.
  9. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Het LH hormoon en HcG liggen heel dicht bij elkaar, een ovulatie test kan positief zijn bij zwangerschap, en een zwangerschapstest kan reageren op een eisprongz
     
    Rosa5 en ChiquitaBanaantje vinden dit leuk.
  10. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Mag ik die tempkaart eens zien??

    En als de gyn op cd 35 mooi bms zag (dat was dan volgens mijn berekening op 15 oktober), maar geen eitjes meer. Dan had je inmiddels idd ongesteld moeten zijn of posi getest.
    Ik denk dus dat er op dat moment van echo maken nog geen cyclus aanwezig was en je lichaam nu echt aan het ontpillen is.
    Dit is natuurlijk nog maar ronde 1 sinds de pilstop.
     
  11. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Op welke dagen/data had je die posi zwtesten?
    Welk merk was het en verschenen de strepen wel direct binnen afleestijd?
     
  12. ChiquitaBanaantje

    2 jan 2018
    30
    1
    8
    Vrouw
    Ik moet er wel bij zeggen dat ik 2 weken voor de operatie de pil moest slikken om een eventuele menstruatie tijdens de operatie tegen te houden. Ik heb dus maar 2 weken de pil gebruikt..
     

    Bijgevoegde bestanden:

  13. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Helaas kan die 2 weken al een nadelig effect hebben ;)

    Ik zie in jouw kaartje nog geen eisprong helaas. Wel extreem veel open bolletjes, wat betekent dat je helaas heel vaak op een ander tijdstip tempt. Daardoor is het kaartje heel onbetrouwbaar geworden met veel pieken en dalen.
    Je temp lijkt zich nu een beetje te stabilseren naar een basaal van 36.2, waarbij een eisprong gisteren geweest zou kunnen zijn, echter blijft dat nog even afwachten en doortempen.
     
  14. ChiquitaBanaantje

    2 jan 2018
    30
    1
    8
    Vrouw
    19 oktober een lichte/vage streep op kv 2v5 test. Streepje leek meer oranje dan roze/paars. Binnen afleestijd.

    01 november etos test met een vage blauwe lijn wat eerder leek op een vlek. Binnen afleestijd.

    08 & 09 november action test met vage streep, ik dacht in de verte wat te zien binnen de afleestijd. Dit werd uiteindelijk toch een vage streep na afleestijd.

    Omdat dit allemaal zo onduidelijk was beschouw ik ze als negatief.
     
  15. ChiquitaBanaantje

    2 jan 2018
    30
    1
    8
    Vrouw
    Ik heb inderdaad helaas vaak op een ander tijdstip getempt ivm wisselende diensten en herstel na de operatie. Ik was heel suf na de operatie en moest weer een ritme krijgen. Ik zet mijn wekker nu elke dag op 06.00 om te tempen :rolleyes:
     
  16. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Sinds wanneer zet je hem op 6 uur?
     
  17. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Als ik het zo lees waren ze idd negatief. Ook zit er teveel tijd tussen het testen om van een reactie op lh piek te kunnen spreken. Dat is het dus zeker niet.
     
  18. ChiquitaBanaantje

    2 jan 2018
    30
    1
    8
    Vrouw
    Dit doe ik nu sinds de afgelopen 2 weken weer
     
  19. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Okay want ik zie 3 open bolletjes in de afgelopen week ;).

    Dan denk ik dat je ff moet wachten om te kijken wat er de komende dagen met je temp gebeurd.
     
    ChiquitaBanaantje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina