Positieve ervaringen over Yasmin Pil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Manana, 10 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Vanwege mijn pms heeft de huisarts mij aangeraden om aan de pil te gaan. Hij stelde microgynon 30 voor, maar juist door die pil durfde ik niet meer aan de pil. Jaren geleden was ik op advies van (andere) de huisarts van de Diana pil hierop overgestapt en ik belandde in een ware hel! Na dit besproken te hebben, besloten we om de Yasmin pil te proberen. Ook omdat ik weer last heb van acne overal (gezicht, hals, borst, rug) en daarvoor aan een nieuwe kuur ben begonnen. Volgende stap zou een heftige kuur zijn wat via de dermatoloog zou gaan... Ik dacht een mooie win win situatie als ik zo en van mijn pms en acne af zou komen!
    Maar ik ben met mijn domme kop gaan googlen en dan lees je alleen maar hororverhalen over hoe gevaarlijk het wel niet kan zijn...

    Alhoewel ik weet dat de kans erg klein is dat mij iets overkomt (Ik weeg gezond, ben sportief; sport 5 tot 6 dagen in de week, eet gezond en rook en drink niet), krijg ik er wel de kriebels van.

    Vandaar mijn topic. Ik heb behoefte aan positieve verhalen.
     
  2. MDK

    MDK Bekend lid

    6 mei 2015
    644
    375
    63
    Vrouw
    Ik heb de Yasmin pil een aantal jaren gebruikt (nog voor mijn zwangerschappen)... ik vond m heel fijn! Weinig bijwerkingen gehad. Microgynon 30 vond ik verschrikkelijk, blij dat ik daar vanaf was!
     
    Manana vindt dit leuk.
  3. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Voor mij hetzelfde als MDK
     
    Manana vindt dit leuk.
  4. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.179
    113
    Hier precies hetzelfde:)

    Zou na deze zwangerschap daarom ook graag weer de Yasmin gaan gebruiken, maar durf niet zo goed door alle ‘enge verhalen’....
     
    Manana vindt dit leuk.
  5. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Dank voor jullie berichten meiden :)

    Ik zie net in mijn postvak dat de apotheek de naamloze (ethinylestradiol drospirenon xiromed) bezorgd heeft... :rolleyes: Begint dat gedoe met de apotheek weer *zucht*.

    Iemand ervaring mee (met de naamloze)?
     
  6. MDK

    MDK Bekend lid

    6 mei 2015
    644
    375
    63
    Vrouw
    Ja.. bij de eerste strip (en misschien 2e ook nog) wat misselijk geweest maar dat is daarna weggetrokken.. verder prima :thumup:
     
    Manana vindt dit leuk.
  7. Lief

    Lief Fanatiek lid

    26 sep 2007
    3.163
    613
    113
    Goede ervaring met yasmin hier. Tweede keer kreeg ik ook merkloze én blijkbaar een lichtere, daar hield ik spotting mee..

    Als ik ooit weer aan de pil ga dan de yasmin, maar wel de echte.
     
    Manana vindt dit leuk.
  8. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Je hebt idd een lichtere zag ik, maar die van mij is mij gelukkig niet
     
  9. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.098
    1.995
    113
    Ik vond hem heel fijn ooit met die begonnen omdat iets lichter was (dat vertelde de arts toen in ieder geval, het is lang geleden haha ik was toen 12) dan de andere die je noemde, ik reageerde altijd heftig op medicatie vandaar de keuze van de arts toen. Deze geslikt tot ik 17 was en toen kreeg ik ineens flinke doorbraak bloedingen.
    Baalde ik enorm van want hij was voor de acne zo fijn en verder geen klachten.
    Daarna begon een enorme zoektocht naar iets waar ik beter tegen kon.
     
  10. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Wat balen van die doorbraak bloedingen... Heb je inmiddels al iets kunnen vinden wat ook tegen de acne werkt?
     
  11. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.848
    16.878
    113
    Vrouw
    Na de Diane pil ook overgestapt op de yasmin, vond hem heel fijn. Helaas na zo'n 2 jaar gebruik kreeg ik steeds vaker tussentijdse bloedingen, waarschijnlijk werd de pil gewoon te licht voor mij.

    Toen overgestapt op de meest gebruikelijke, blugh vreselijk.
    Na deze zwangerschap weet ik nog niet welke ac ik ga nemen
     
  12. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.848
    16.878
    113
    Vrouw
    Ohh precies dit indd!!
     

Deel Deze Pagina