Positieve ovulatietest als zwangerschapstest

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door xoxoLieke, 25 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xoxoLieke

    xoxoLieke Actief lid

    25 dec 2020
    113
    202
    43
    Vrouw
    Hoi!

    Weet iemand vanaf wanneer je een positieve ovulatietest kunt krijgen (om aan te geven dat er hcg gevonden is in de urine)? Is dat eerder dan een zwangerschapstest dit kan doen of niet?

    Groetjes,
    xoxoLieke
     
  2. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.179
    113
    Alleen een zwangerschapstest kan je duidelijkheid geven over een zwangerschap, een ovulatietest kan dat niet...
     
  3. xoxoLieke

    xoxoLieke Actief lid

    25 dec 2020
    113
    202
    43
    Vrouw
    Hoi!

    Ja dat begrijp ik. Maar ik heb geregeld in mijn omgeving gehoord van vriendinnen dat ze een positieve ovulatietest hadden naast hun positieve zwangerschapstest. Ben gewoon benieuwd vanaf wanneer dit zou kunnen en of dat misschien eerder kan dan een zwangerschapstest... ik schaar het nu even onder #testdrang? Haha.
     
  4. noukie 1992

    noukie 1992 Fanatiek lid

    4 feb 2016
    4.940
    3.654
    113
    Vrouw
    Hij kan reageren op hcg, maar dat wil zeggen dat hcg al meetbaar is in je urine en dan zou een zw test ook positief zijn. Je kan er dus niet vroeger mee testen ofzo :p
     
    xoxoLieke vindt dit leuk.
  5. xoxoLieke

    xoxoLieke Actief lid

    25 dec 2020
    113
    202
    43
    Vrouw
    Hahaha hè jammer.. dat vroeg ik me dus inderdaad af, of je er vroeger mee kunt testen..

    Thanks voor je reactie! X
     
  6. Kate87

    Kate87 Bekend lid

    11 jan 2017
    636
    595
    93
    Ik heb met 4 weken toen, om te proberen of het waar is, getest. Ik had toen een positieve ovutest. Maar je hebt er dus eigenlijk helemaal niks aan.
     
    xoxoLieke vindt dit leuk.
  7. jongmam

    jongmam Bekend lid

    17 jul 2009
    816
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    De dag voordat ik een licht positieve kv test had, was mijn ovulatietest negatief. Voor de grap een week later weer een ovulatietest gedaan en toen knalde die eruit. Maar ja, alle zwangerschapstesten waren toen al duidelijk positief.
     
  8. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Tussen mijn 2 dochters in heb ik een MA gehad, daarbij testen ik eerst behoorlijk duidelijk streepje op een ovulatietest en dag erna een lichte tuur zw test. Bij mn jongste testen ik uit nieuwsgierigheid ook met beide toen was zw licht positief en ovulatietest mega licht.

    Het zegt dus helaas niet altijd iets
     
  9. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Het kan maar het kan ook zijn dat je lh verhoogt is of je eitje de eerste keer niet sprong en dan word je dadelijk blij om niks.
     
  10. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Mijn digitale ovulatietest gaf op nod een smiley :)
    Wilde het ook gewoon testen voor de fun :p
     
  11. Appelflapje

    Appelflapje Bekend lid

    1 aug 2013
    699
    612
    93
    verpleegkundige
    Voor de lol getest met een ovutestje toen ik 5weken was, had er nog eentje liggen. Maar toen knalde mijn zwangerschapstesten ook al. Links de teststreep dus, de controlestreep vervaagt in het niets :roflmao:
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina