Positieve ovulatietest door sperma?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Mabe91, 9 jan 2021.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mabe91

    Mabe91 Lid

    26 dec 2020
    32
    7
    8
    Vrouw
    Hi dames!
    Ik zit in mijn eerste ronde letrozol gebruik en vind het erg spannend of ik een eisprong zal hebben of niet, dus gebruik ovulatietesten. Nou had ik zojuist een zeer duidelijke positieve test, op dag 16 (wat overeenkomt met mijn natuurlijke cyclus voordat alles plots in de war raakte door een buitenbaarmoederlijke zwangerschap). Alleeennnn... in het potje urine viel ook nog wat sperma van mijn vriend van eerder die ochtend.. tsja, en sperma wordt ook aangemaakt met LH toch?!
    Iemand enig idee, mag ik er vanuit gaan dattie positief is door míjn LH of is dit denken jullie doordat er sperma in de urine zat?
    Is het zinvol om bijvoorbeeld vanmiddag nog een keer te testen of werkt dat niet, op verschillende momenten van de dag?

    Thanks!!
     
  2. Sassefras01

    Sassefras01 Actief lid

    23 jan 2019
    358
    476
    63
    Vrouw
    Geen idee, maar is het een idee om voor de zekerheid nog een ovulatietest te doen met nieuwe urine?
     
  3. noukie 1992

    noukie 1992 Fanatiek lid

    4 feb 2016
    4.940
    3.654
    113
    Vrouw
    Heb echt geen flauw idee of het kan en invloed heeft, maar ik zou dan gewoon even een nieuw testje doen dan heb je tenminste zekerheid :p
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.569
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Ik vermoed niet dat sperma (althans het vocht waar de zaadjes in zaten) lh prodiceren waardoor een ovu test bij de vrouw positief is.
    Dat zou betekenen dat je als vrouw zijnde nooit meer op een ovu test kan vertrouwen als je de avond/ochtend ervoor sex hebt gehad.

    Was het trouwens niet gewoon vruchtbaar slijm?? Dat ziet er net zo uit als mannelijk vocht namelijk :)

    Ik zeg dus dat je gewoon in je piek zit :)
     

Deel Deze Pagina