Positieve ovulatietest maar 14 dagen later geen menstruatie, ook niet zwanger

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Appelflapje, 18 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appelflapje

    Appelflapje Bekend lid

    1 aug 2013
    709
    627
    93
    verpleegkundige
    #1 Appelflapje, 18 feb 2020
    Laatst bewerkt: 18 feb 2020
    Dag meiden, zoals de titel al zegt..

    Ik ben heel zeker dat ik een positieve ovulatietest heb gehad op dag 16 (met Action test + digitale clearblue met de knipperende smiley, die toen bleef “stilstaan”). Ik voel ook al 8 rondes heel netjes mijn ei en heb 14 dagen later mijn ms, met uitzondering van vorige maand, toen had ik een positieve zwangerschapstest op 2dagen voor mijn nod, maar op nod+2 kreeg ik mijn ms.

    Nu zit ik op dag 39, had 9 dagen geleden dus mijn ms verwacht maar voorlopig nog niks te bespeuren. Dus nu 23dagen na pos ovulatietest. Twee verschillende zwangerschapstesten gedaan (clearblue (de gewone, niet de digitale) en de early van Action) maar die bleven beiden spierwit. Ik heb totaal geen klachten, niet van zwangerschap en niet van aankomende ms.

    Iemand hetzelfde meegemaakt? Wat zou dit kunnen betekenen? Maakt me alweer zo onzeker..
     
  2. Miep90

    Miep90 Actief lid

    24 jan 2020
    110
    71
    28
    Vrouw
    Dat is inderdaad onzeker! Mij is alleen verteld dat een positieve ovulatietest geen garantie is dat het eitje ook daadwerkelijk springt. Dus mogelijk dat hij toch iets later was en beetje van slag door je vorige menstruatie?
     
  3. Appelflapje

    Appelflapje Bekend lid

    1 aug 2013
    709
    627
    93
    verpleegkundige
    Zou best kunnen.. Misschien geen eisprong gehad dan? Ik hoop gewoon dat ik snel ongesteld word.. die onzekerheid is zo moordend én verwarrend! :(
    Ik vergeet misschien gewoon ook te gemakkelijk dat ik toch heel eventjes zwanger was.. en dat dit wel eens een invloed kan hebben op mijn huidige cyclus..
    Wordt vervolgd
     
    Mangotoetjes vindt dit leuk.
  4. Appelflapje

    Appelflapje Bekend lid

    1 aug 2013
    709
    627
    93
    verpleegkundige
    Even een update, ik ben vandaag ein-de-lijk ongesteld geworden, na een cyclus van 40dagen. Ik heb gister wel gebeld met de gynaecoloog en die zei, het zou best kunnen dat je zwanger was, maar dat je lichaam moeite heeft om het weefsel af te voeren. Nog even wachten en anders langskomen voor echo. Die afspraak hoeft nu niet door te gaan.
    Ik zal dus nooit echt kunnen bewijzen wàt er aan de hand was, maar ben blij dat ik eindelijk verder kan..
     
    Miep90 vindt dit leuk.
  5. Miep90

    Miep90 Actief lid

    24 jan 2020
    110
    71
    28
    Vrouw
    Oh dat is zeker fijn!! Kun je weer verder
     
    Appelflapje vindt dit leuk.
  6. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Een positieve ovulatietest geeft alleen maar aan dat je lijf een piek in het hormoon LH heeft gehad. Het geeft niet aan dat het eitje daadwerkelijk gesprongen is. Dat is alleen maar te checken met elke dag een inwendige echo; op geen enkele andere manier weet je het 100% zeker. Temperaturen geeft je wel een veel betrouwbaarder idee dan ovulatietests of je ovulatie gewéést is (maar voorspelt het natuurlijk niet).

    Het gebeurt heel regelmatig bij mensen dat je meerdere LH-pieken hebt voor het eitje daadwerkelijk springt.

    Het lijkt me onzin dat je zwanger was en wel echt op die datum had geovuleerd; dan had je met zoveel dagen over tijd positief moeten testen. Denk dat je gyn je wat hoop wilde geven.
     

Deel Deze Pagina