Positieve ovulatietest (Persona) na temperatuurstijging?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Soraya, 13 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soraya

    Soraya Bekend lid

    30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Hoi allemaal, ik begrijp het even niet meer..

    Gisterochtend een positieve ovulatie (persona)test, dus mijn eisprong zou snel naderen. Persona geeft altijd (bij mij) twee dagen een eisymbool, ik interpreteer dat altijd als de eerste dag 48 uur van tevoren en de tweede dag 24 uur. Maar nu is mijn temperatuur al sinds gisterochtend hoger... Als mijn temperatuur morgen weer hetzelfde is als vandaag, zou ik volgend Fertility Friend mijn eisprong hebben gehad voor ik een positieve ovulatietest had (dag13). Kan iemand hier iets mee, ik niet namelijk...

    Bedankt alvast voor de reacties!

    Groetjes, Soraya
     
  2. pluys

    pluys Fanatiek lid

    30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    Hey!

    nee ik heb geen antwoord op je vraag, maar wel een advies : klussen tot jullie erbij neer vallen :D

    waarom kom je niet mee kletsen bij het topicje persona, hier zitten vrouwen met ervaring!

    hoe was trouwens je vakantie?
     
  3. Soraya

    Soraya Bekend lid

    30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Hoi Pluys!

    Ik weet het... :oops: (doen we ook :D )

    Zat wel te lezen op 'jullie' topic, maar na het nieuws van San78 (meen ik) wilde ik niet zomaar binnen vallen.

    Vakantie was heerlijk, veel te snel voorbij! wij hadden nog het mooie weer, gelukkig. Ik stuur je binnenkort een PB!

    Maareh, wel gek hè, ik snap er echt niets van. Hoop dat er iemand licht in de duisternis kan brengen.
     
  4. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hallo Soraya,

    Ik begrijp dat je Persona gebruikt en daarnaast temperatuurt? Ik had deze week ook alleen maar negatieve ovulatietests, maar wel een temperatuurstijging (temp is nu al 2 dagen hoog). De tempverhoging kwam op de dag dat ik het verwachtte, al had ik daarvoor dus wel een positieve ovu-test verwacht. Kennelijk zijn die ovulatietests niet altijd te vertrouwen. Als je temperatuur 3 dagen hoog blijft, denk ik dat je geovuleerd hebt en dat Persona er deze keer naast zit.
    Heb je ook je slijm geobserveerd? Mijn vruchtbare slijm is ook verdwenen na de temperatuurstijging. Dat is ook een indicatie dat het ei geweest is.
     
  5. Soraya

    Soraya Bekend lid

    30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Hoi Aquilegia,

    Gek he, soms weet je het gewoon niet. Wat ook gek was was dat er op de teststaaf van vanochtend geen streep te zien is en toch het eisymbool. Is niet de eerste keer trouwens. Volgens mij plas ik ze soms te nat :( ...

    Bij mij is nu idd mijn temp al twee dagen hoog, 36.3 en 36.4 tegenover normaal 36.1. Ik heb gister voor het eerst slijm waargenomen (had net de gyn gevraagd of ik me zorgen moest maken dat ik dat nog nooit had waargenomen :oops:, zijn antwoord was trouwens nee, gelukkig). Zelf denk ik dat ie gister is geweest, maar zeker weten zal ik het nooit denk ik. Jammergenoeg dacht ik woensdag dat er nog niets in aantocht was, ik was erg moe en ben daarom maar gewoon gaan slapen... Anders hadden we ons er toch echt wel even toe gezet, zo'n opgave is dat nooit ;) ....

    Zit net even wat te spelen met FF, als morgen mijn temp weer wat lager is en dan weer stijgt komt ie morgen.... We zullen zien....
     
  6. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Blijft vreemd, Soraya!
    Mijn temp was vanochtend nog hoger, dus volgens FF is mijn ei wel geweest. Een stippeltjeskruis vanwege die negatieve ovu-test, dat wel, maar ik weet zelf dat mijn ei is geweest.
     
  7. Soraya

    Soraya Bekend lid

    30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Hoi Aquilegia,

    Vanochtend was mijn temp ook weer 36.4, dus bij mij ook een stippelkruis op dag 13. En een postieve personatest op dag 14 en 15... Het is en blijft me een raadsel. Dat ie geweest is weet ik ook zeker, ik vermoed donderdag (maar hoop op idd woensdag of vrijdag, dan geeft FF een HIGH score aan, nu "slechts" GOOD). Ach, we wachten 'rustig' twee weken af. Gelukkig heb ik het erg druk, dan vliegt de tijd. Bedankt voor je reactie in elk geval!

    Groetjes, Soraya

    Ik heb mijn vraag touwens ook op FF gesteld en dit was het antwoord:

    There is a temperature rise indicating possible ovulation, but the dotted line is telling you that the signs do not all match up. I would definitely advise to keep on considering that you could still be fertile so you don't miss a chance. You may see an even more dramatic rise in the next couple of days and the software may adjust your interpretation.

    Ze bood zelfs aan mijn chart in de gaten te houden om te kijken wat er gebeurt, aardig hè!?
     
  8. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Goh, dat is inderdaad erg aardig! Misschien moet ik ook eens een vraagje stellen bij FF. Want ik vond het wel vreemd. Ik heb de ovu-tests goed gebruikt!
     
  9. Soraya

    Soraya Bekend lid

    30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Hoi Aquilegia,

    Volgens mij kan het alleen als je VIP member bent. Weet niet of je dat bent, maar het is (voor mij) de moeite waard.

    Jouw probleem was toch juist geen positieve ovutest? Want dat heb ik wel vaker gehoord, dat ze niet positief worden en dat je temperatuurstijging eigenlijk echt de enige 'zekerheid' is dat je een eisprong hebt gehad. En een LH piek alleen geeft niet met zekerheid aan dat je eisprong is geweest. Ik heb gelezen (maar je leest zoveel!) dat ovutesten bij 20% van de vrouwen niet werken.

    Succes met zwanger worden!
     
  10. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hallo Soraya,
    Ik ben vip-member van FF. Ik heb de 2 maanden hiervoor wel positieve ovulatietests gehad, dus ze werken bij mij wel.
     
  11. Soraya

    Soraya Bekend lid

    30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Hoi Aquilegia,

    Dat is inderdaad vreemd! Misschien was je piek héél erg kort? Anders zou ik het niet weten. Heb je wel kans dat het raak is deze ronde? Ik hoop het, anders lijkt het wachten en toch hopen op (misschien) niets!

    Gelukkig is je eisprong wel geweest, gezien de tempstijging. Nu maar afwachten en hopen dat het gelukt is. We wachten af, nog een dag of 13 (denk ik voor mij). Ik volg je posts!

    Groetjes, en succes op de wachtbank!
     
  12. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Jij ook succes met wachten de komende 13 dagen! Ik moet nog 11 dagen wachten. Ja, we hebben wel goed geklust :D score "High" van FF gekregen :D. Dat kwam omdat we allebei een weekje vrij hadden. Ik had vrij voor een cursus, maar mijn partner heb ik zover gekregen om o.a. vrij te nemen voor de eisprong. Dus we hebben alle 3 dagen voor de eisprong EN de dag van de eisprong geklust. Normaal als we moeten werken, lukt ons dat niet, hoor. Meestal te moe.
     
  13. Soraya

    Soraya Bekend lid

    30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Hoi Aquilegia, nog 10 daagjes, ik tel met je mee!

    Fijn dat je man nu vrij kon krijgen. Goed gebruik van gemaakt lees ik ;) . Hier hebben we er een afspraak over gemaakt, die week zetten we ons er toe, ook al zijn we moe. Dat kost niet zoveel moeite hoor :oops: ... En als we écht te moe zijn, is dat ook niet anders, het moet ook wel leuk blijven!

    Ik gun het je van harte, ik gun het iedereen, maar gezien je onderschrift hoop ik dat je snel een gezond wonder op de wereld mag zetten!

    Trouwens, ik lees net bij Temperatuurkaartjes dat jij een thermometer hebt met twee decimalen na de komma. Mag ik je vragen welke dat is, zou ik ook wel willen, maar kan er op internet niet zoveel over vinden.
     
  14. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Dank je wel, dat is lief... onze Sterre was inderdaad niet gezond; ze had trisomie 18, dat is een chromosoomafwijking waar kinderen altijd aan sterven. Ik was 23 1/2 week zwanger van haar.

    Ik heb een Philips thermometer met 2 decimalen achter de komma, maar hij is al een paar jaar oud. Misschien wel heel oud (9 jaar?), de moeder van mijn partner heeft hem ooit gekocht voor haar zoon. Nu heb ik 'm dus intensief in gebruik genomen. Ik las ergens dat de temperatuurvoeler van digitale thermometers slechter kon worden met de tijd, dus daarom heb ik een nieuwe gekocht. Ik wist nl. niet hoe oud de Philips was. Toen heb ik dus een nieuwe gekocht, maar thuis zag ik pas dat hij maar 1 decimaal achter de komma had. Toen heb ik die oude maar weer in gebruik genomen, hij doet het nog prima. Maar om een lang verhaal kort te maken: ik kan er ook nu geeneen meer vinden met 2 decimalen. Maar het merk is dus Philips, misschien verkopen ze ze nog. Ik vind het wel erg prettig, die 2 decimalen. 1/10 graad is best veel als je zo subtiel bezig bent zoals bij zo'n tempkaartje.
     
  15. Soraya

    Soraya Bekend lid

    30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    He Aquilegia,

    Wat erg zeg, en al zo lang zwanger. Heb met mijn misgelopen zwangerschap altijd in gedachten gehouden, gelukkig wist ik heel snel dat het mis was. Stel dat ik 11 weken ofzo zwanger was, dan ben je al helemaal gewend aan het idee. Ben natuurlijk erg verdrietig geweest, maar kon het vrij snel accepteren. Nu soms nog wat moeilijke 'moedergevoel' momenten. Jij hebt Sterre waarschijnlijk zelfs nog voelen bewegen. Kan me niet indenken hoe dat voor jullie geweest moet zijn! Is er een kans dat dit weer gebeurt, of is het, net als met een miskraam of bbz 'domme pech'? Dat het zeg maar gewoon iedereen kan gebeuren. Want hier sta je toch niet bij stil, een miskraam is ook vreselijk, maar je wéét dat dat bij één op de nogwat (vrij veel) gebeurt.

    Jammer van de thermometer, ik kon er al nergens één vinden. Nou ja, dan maar doen met deze.

    Ik kreeg nog antwoord van FF, ze heeft mijn kaartje nog even bekeken, mijn eisprong is volgens haar ergens tussen dag 14 en 16 geweest, om te voorkomen dat ik te vroeg zou testen raadde ze me aan om het kruis handmatig op dag 16 te zetten. Heb jij je vraag daar nog gesteld? Ik vind ze erg behulpzaam en ga er maar vanuit dat ze er een beetje verstand van hebben.

    Hoe is je gevoel over deze ronde? Ik heb nu ook de score HIGH van FF, en dat werkt psychologisch goed voor mij. Net iets beter dan GOOD zeg maar ;) Ach, in haar antwoord zei ze al dat intercourse was timed well, het is toch een kwestie van simpelweg afwachten. Voor jou nog een ruime week (klinkt korter), Voor mij nog een kleine anderhalve week (klinkt ook korter) :)

    Succes met wachten nogmaals!

    Liefs, Soraya
     
  16. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, het was domme pech bij ons. Het lag niet aan ons. Deze afwijking komt ook maar bij 1 op de 4000 zwangerschappen voor (en 1 op de 7000 levendgeboren kinderen). Je rekent er inderdaad niet meer op dat er iets mis kan zijn.
    Ik heb m'n vraag niet meer gesteld bij FF.
    Over deze ronde heb ik wel een goed gevoel, op 6 dpo had ik een rare dip, misschien een innestelingsdip...? Dat hoop ik dan maar, al schijnt de innestelingsdip meestal tussen de 7 en 10 dpo voor te komen.
    Nog precies een week tot mijn NOD... Ik heb mezelf heilig voorgenomen om niet eerder te testen dan de door FF aangeraden testdatum. Als je eerder test ben je tenslotte nog niet zeker van de uitslag....

    Mooi trouwens dat jij ook score HIGH had. Klinkt wel heel goed, hè? ;)
     

Deel Deze Pagina