Positieve test en wanneer springt ei dan?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door vlinderCN, 19 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Hoi zou iemand mee willen kijken... ? Lijkt bijna positief (meest rechtse)?maar is nog niet zo ingedroogd als de rest en dan worden ze weer wat lichter.
    Hopelijk vanmiddag een knaller..

    Het is me niet helemaal duidelijk wat het betekent als je ei binnen 24-48 uur springt, dat kan dus ook 2 uur na een positieve test zijn?
    Ik heb nu steken en zeurderig gevoel thv eierstok.

    Ik had nl.vorige week donderdag een echo (ivm miskraam) en daar werd een follikel van 14mm gemeten. Als de test morgen pas echt positief is en het duurt dan nog zeker 24 uur. Dan zitten er min 7 dagen tussen die meting en eisprong..lijkt me zo groot worden dan.. (bang voor cyste die ik 4 weken geleden ook al had)
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Even een kopie gemaakt van wat ik je zondag ook al zei :)

    --------
    Gemiddeld groeit een ei 1,5-2 mm per dag, dus als hij donderdag 14 mm was dan zou hij vandaag rond de 18,5 - 20 mm zijn.
    Stel dat jouw ei deze keer springt bij een grootte van 25 mm, dan zou je lh test overmorgen positief zijn 2 dagen daarna gaan springen.
    -----------

    Mijn ingeving klopte dus dat je lh piek (ws) 2 dagen na zondag zou zijn (vandaag dus) en dat uiterlijk overmorgen je ei.
     
  3. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Hihi jij bent er vlot bij thanx.
    Vind je deze positief?
    En zou dus ook over paar uur al kunnen springen? (Ivm met de pijn die ik nu voel)
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Nee hij is niet positief en de pijn die je voelt is de laatste groeispurt van het ei.
    Dit kan je een dag/dagen voor de sprong voelen en zegt helaas niet of hij die dag al springt.

    Ik zou uitgaan van een ei op donderdag als je lh vandaav piekt.
     
  5. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Dank je..hoop het zo! Extra spannend omdat ik progesteron moet laten prikken na 4 dagen na eisprong en volgende week op vakantie...:(
     
  6. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Na 4 dagen al? Dat is wel heel vroeg. Normaal is het rond 7dpo.
     
  7. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Dan hebben we helemaal een probleem...
    Indien donderdag ei dan zijn we van 5 dpo t/m 12 dpo weg..en mijn lf is maar 11/12 dagen
    Zou je dat in Spanje kunnen doen?
    Toch even tot donderdag wachten.
     
  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Geen idee of dat in Spanje kan, maar ik neem aan dat de gyn dit zelf graag wil laten doen in zijn eigen zhius.
     
  9. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Zal het zowizo gewoon aankomende dagen erg gezellig maken..
     
  10. marlidd

    marlidd Niet meer actief

    mijn ervaring is dat het per vrouw verschilt hoe snel ei springt.bij mij was het heel snel na piek..
    het "beste" is een paar x per dag een lh testje. als je savonds pas test bijv en smorgens niet en je blijkt smiddags een piek te hebben zou het zomaar eens kunnen dat hij smorgens ook al piekte.. je kan zelfs je lh piek perongelijk missen. in de verontstelling dat je geen piek hebt gehad omdat je bijvoorbeeld in de avond hebt getest en smorgens was hij positief maar dat weet je niet omdat je niet hebt getest.. door meerdere malen te testen kun je beter bepalen vanaf wanneer hij exact is gaan pieken.maar hij kan inderdaad al vlot springen. bij de 1 duurt dat een paar uur en bij de ander 36 uur en soms piekt hij en spring hij helemaal en heb je paar dagen later nog eens een piek.warrig verhaal hoop dat je hem snapt
     
  11. marlidd

    marlidd Niet meer actief

    bij mij was het 5 dagen erna. bij een vriendin 3 dagen.
     
  12. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Na 3 dagen al??
    Dan is het progesteron level nog aan het opbouwen en kan je volgens mij niet goed beoordelen of de geprikte waarde idd hoort bij een goede eisprong.

    Ik lees nu (net ff gegoogled) dat het rond de 7 dpo moet zijn en niet op 3 dpo al ;)
     
  13. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Vandaag een knaltest ..eindelijk.. 40 dagen na miskraam. Ik blijf idd nog even doortesten, snap m hoor @marlidd ;)
    Maar kan het meestal ook wel aan mn temperatuur zien, alhoewel die soms na 1 dag soms na 2 dagen of zelfs 3 stijgt.

    @RoGiJuLi ik heb nog even terug gezocht maar de gyn heeft toch echt cyclusdag 22-25 opgeschreven (mijn ei zou dag 18 zijn dus dpo 4-7) wel zei ze toen dat dag 25 beter was dan 22 (zat toen weekend tussen). Ik heb ook nog ergens gelezen online dat ze het wel eens dpo 3 6 en 9 testen...
    Nou ja morgen spreek ik iemand dus dan weet ik het.
     
  14. marlidd

    marlidd Niet meer actief

    Klopt tussen dag 5 en 7 is hij op zijn hoogst na 7 dagen zakt de waarde bij mijn vriendin was 3dpo enkel om te bepalen of ze een sprong had gehad niet om te kijken of het een goede was.
     
  15. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Eitje vannacht gesprongen, joepie. Net alweer iets lichtere test. Nu wachten op mn temp stijging.
    Kreeg te horen dat eisprong vaak pas is bij 24/25 mm terwijl ik op dit forum meestal 20 mm lees..en een luteale fase van 10 dagen helemaal niet kort is, pas vanaf 5 (??) ook weer geruststelling.

    Ik kan maandag voor progesteron komen (4 dpo) maar was beter geweest vanaf 5 dpo. Het is nu even niet anders.

    Bedankt voor de reacties.
     
  16. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Maar lichtere test betekend niet dat je eitje al is gesprongen maar dat je piek voorbij is
     
  17. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Oh hmm. Maar heb echo gehad en daarop zag ze een soort 'leeggelopen' of flubberend blaasje. Ze kon niet garanderen dat het het achtergebleven corpus luteum was maar leek wel meest logisch. Vannacht ook half uur hele erge pijn gehad dus kan bijna niet anders toch? Of is het ook pas echt een eisprong geweest als je temperatuur stijgt en je ongesteld wordt (of hopelijk niet ;)
     
  18. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Dat laatste dus ;)
    Maar als je nauwkeurig en op de juiste wijze tempt, zal je ook uit je stijgende temp kunnen halen wanneer (moment vd dag) je eisprong ongeveer geweest is :)
     
  19. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Kun jij het terug herleiden tot een dagdeel rogijuli? Ik dacht dat er nog wel 24-48u tuss3n kon zitten voor temp stijgt. Ik temp elke ochtend 7u voor opstaan rectaal. Gisterochtend nog basale temp (eitje is volgens mij snachts gesprongen) en vanochtend +0.3. Als ik geen echo gehad zou het dan niet elk willekeurig moment kunnen zijn geweest tussen positieve test en vanochtend?
     
  20. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Ik wil best kijken als je je kaartje ff plaatst.
     

Deel Deze Pagina