Postbezorger gemolesteerd

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Kukido, 3 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.284
    2.893
    113
    https://nos.nl/artikel/2261731-pakketbezorger-leidsche-rijn-gemolesteerd-door-verwachtingsvolle-klant.html?fbclid=IwAR3rIu4EqEeO6lPsDi_13zzBvaYu-WVCTPohvqFtUK3RM_yPU6pIAqpjpcI

    Pakketbezorger Leidsche Rijn gemolesteerd door verwachtingsvolle klant
    GISTEREN, 14:44
    BINNENLAND
    ANP


    Een man in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn heeft een pakketbezorger gemolesteerd toen bleek dat die zijn bestelling niet bij zich had. De politie heeft de aanvaller gearresteerd.

    De man sprong in de Selderiestraat in de laadruimte van de bus om te kijken of zijn pakket er echt niet bij zat en haalde alles overhoop. Ook gaf hij de pakketbezorger een paar klappen. De politie spreekt van een "rare toestand".

    Koopjesdagen
    De sorteercentra en de pakketbezorgers maken overuren in de dagen voor Sinterklaas en sommige mensen krijgen hun pakketje niet op tijd. Dat komt vooral doordat Black Friday en Cyber Monday net achter de rug zijn. Veel mensen hebben op die koopjesdagen niet alleen cadeaus voor Sinterklaas besteld, maar ook producten voor zichzelf en kerstcadeaus.

    Daardoor kunnen bezorgers als PostNL niet garanderen dat alle bestellingen op tijd worden bezorgd.

    ***************************************************************************************************************************

    Echt he, waar gaat het heen met de beschaving...
     
  2. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Het moet niet gekker worden...
     
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Nu maakt post nl er op het moment eeb gigantische bende van en ben ik er ook wel klaar mee. Kan de klantenservice een boos telefoontje van mij verwachten als ik mijn pakje vandaag niet krijg, maar nee dit gaat natuurlijk veel te ver.
     
    bosi333 vindt dit leuk.
  4. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Echt, bizar dit... Ik word er ook zo gek van hoe iedereen loopt te zeiken op pakketbezorgers en pakketjes die 'te laat' komen. Kom dan gewoon met je bips van de bank af en ga zelf naar de winkel om je inkopen te doen. Als je weet dat het druk is en je hebt iets snel nodig, dan is het misschien niet zo handig om online te bestellen. En als je er voor kiest om het wel online te bestellen, dan ga je gewoon geduldig wachten en houd je je mond :|:thumup:
     
    Zara75, Leni88, CoffeeJunkie en 12 anderen vinden dit leuk.
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Nou nou nou. Nogmaals dit gaat veel te ver. Maar post nl is gewoon een bedrijf dat een bepaalde service verleend en daar betaal je voor. Ik vind een week wachten veel te lang. Dus ja ik zeik daarop.
    Als mijn ketel kapot is verwacht ik ook service volgens het onderhoudscontract waar ik voor betaal. Dat het in de winter veel drukker is dan in de zomer heb ik begrip voor tot op zekere hoogte en nee dan ga ik dus niet zelf aan mn ketel prutsen.

    Maar nu heeft post nl er zelf een bende van gemaakt door de pakjes die ma en di niet meer bezorgd konden worden weg tr leggen en alles van wo,do,vr en za wel op tijd te bezorgen. Dat is gewoon geen manier.
     
    Manana, Blijdorp en nizzie86 vinden dit leuk.
  6. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    #6 nizzie86, 3 dec 2018
    Laatst bewerkt: 3 dec 2018
    Ik heb mijn spullen vaak echt niet snel nodig en koop ook nog heel veel in stenen winkels, maar ik heb laatst bijna twee weken moeten wachten op een enorme zending babyspullen (dus niet eens sinterklaasgerelateerd) waarvan ze elke ochtend opnieuw zeiden: vandaag komen we, hoor! En dan kwamen ze niet. Uiteindelijk werd alles op een avond om 23.00 uur (!!!) bezorgd; we lagen al te slapen. Dat vind ik wel gekke omstandigheden. Ik begrijp dat de pakketbezorgers het druk hebben en ik ben ook echt bereid om te wachten op mijn spullen, maar de manier waarop het momenteel allemaal gaat vind ik wel een beetje raar. Dit herken ik ook helemaal niet van voorgaande jaren. We hebben sinds een paar weken ook ineens een andere bezorger, die dus structureel pas 's avonds na tienen aanbelt. Is dat normaal? Ik vind het maar vreemd, hoor.

    Edit: Overigens keur ik het molesteren van pakketbezorgers natuurlijk niet goed, hè. Laat dat duidelijk zijn. :o: Dit is trouwens wel in mijn wijk gebeurd.
     
  7. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Het probleem zit hem ook niet bij de mensen op de werkvloer bij PostNL. Dus niet bij de klantenservice (waar ze beleid van hogerhand moeten uitleggen) en ook niet bij de bezorgers en sorteerders die gewoon hun werk uitoefenen en steeds meer moeten doen met hetzelfde aantal mensen! Logisch dat het dan misgaat ... Daar zou het management van PostNL iets aan kunnen en moeten doen. Maar investeren in nieuw personeel en je personeel fatsoenlijk betalen en een fatsoenlijk aantal pakketten op een dag laten bezorgen is blijkbaar erg lastig (lees ... kost geld). Onze vaste bezorger heeft echt altijd een onwijs uitpuilende bus en maakt vreselijk lange dagen. Laat staan wanneer er zo’n gekkenhuis maand als december aanbreekt. Vind het echt te idioot dat mensen die gewoon hun werk doen worden aangevallen omdat het beleid van hogerhand faalt! Die mensen kunnen er al helemaal niets aan doen. Buiten dat als je iemand molesteert om zo een reden ben je gewoon tuig.
     
    Zara75, fanona, missgwen en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Even los van dit belachelijke verhaal, want dat kan natuurlijk absoluut niet, maar:

    als jij een afspraak hebt bij de kapper en jij komt daar en hij zegt ja ik heb het nu te druk hoor, kom morgen maar terug, vind jij dat ook niet leuk toch?
    Dus als ik een pakketje bestel met een bepaalde levertijd, verwacht ik het ook (in alle redelijkheid) binnen die levertijd te ontvangen.
    PostNL heeft zn zaakjes niet op orde. En dat mag best gezegd worden.
    Ik snap dat de ‘boodschapper’ daar niks aan kan doen en die is natuurlijk onterecht vaak de pispaal, want die is makkelijk aanspreekbaar.
     
    Roanna en tuc vinden dit leuk.
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Dan ben je idd gewoon tuig.

    Maar om een klacht neer te leggen moet je wel bij de klantenservice zijn, die is daar immers voor. Maar dat moet uiteraard altijd op een fatsoenlijke manier gebeuren.
     
  10. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Compleet getikt, alsof de bezorger doelbewust dat pakje niet bezorgt. Ik snap dat het irritant is als PostNL te laat is, maar je blijft met je poten van mensen af.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  11. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Weken wachten en aanbellen om 23u vind ik ook echt extreem en niet correct inderdaad. Maar deze tijd is iedereen al aan het zeuren als z'n pakketje een dag of zelfs een paar uur te laat is. Dan vraag ik me echt af wat er met het geduld van mensen gebeurd is o_O Mensen verwachten echt steeds meer en worden steeds onredelijker.
     
  12. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.331
    113
    Wat absurd...
    Wij hebben gelukkig sowieso nergens last van. Alles komt keurig op tijd binnen en ze brengen het ook nog met een lach. Laatst had ik wel mijn hele hal vol liggen met pakketjes van buren. Kwamen meerdere bezorgdiensten vragen of ze het bij mij mochten afleveren aangezien er niemand thuis was. Leek wel een depot. Maar de bezorgers keken er iig wel opgelucht bij, haha.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  13. wwrr

    wwrr Fanatiek lid

    14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Walgelijk hoe onze maatschappij in elkaar zit. Dit neemt absurde vormen aan. PostNL en alle grote internetbedrijven adverteren gigantisch met vertraagde levertjjden en dat de klant daar rekening mee moet houden. Maar de koningen en koninginnen in dit land willen alles NU en alles draait om ik ik ik. Als het zo belangrijk voor je is dat je iets op tijd hebt dan kun je nu niet online bestellen want er is vertraging. Wordt echt duidelijk aangegeven. Dat dat de mensen niet zint is jammer. En dat er zulke rare taferelen ontstaan is gewoon omdat onze koopzieke egocentrische maatschappij een beetje aan het doorslaan is. Teveel vraag van de klanten en te weinig capaciteit. Een kat in het nauw en zo. En nergens is er wederzijds begrip. Call me crazy, maar jongens, dit kan toch niet waar zijn?!
     
    Zara75, Simba1992, Biny en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Uiteraard ... maar dan is het nog aan management of er iets met die klachten gebeurd. Vorig jaar was dit in mindere mate ook al aan de orde. Management krijgt de drek meestal niet over zich heen, die zitten hoog en droog in hun kantoortoren. Dus de nood om er dan iets aan te doen ontbreekt ... en wie kan er nu zonder postNL? Ze zijn dan wel niet de enige speler, maar wel een grote.
     
  15. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Dit gaat wel echt te ver!
    Ik ben ook ontzettend pissig op postnl omdat de bezorger zogenaamd mijn pakket heeft bezorgd en een krabbel als handtekening heeft gezet maar ik heb dus niets ontvangen:mad:
    Ik ga dus nu een onderzoek laten starten!
     
  16. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.120
    4.333
    113
    Home
    tja
    ze weten al jaren dat online shoppen steeds drukker word vooral zo rond de feestdagen dan hoor je als bedrijf daar gewoon rekening mee te houden

    er zijn meer mensen die het hartstikke druk hebben rond de feestdagen dan post nl....
     
  17. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    848
    365
    63
    een tip voor jou (voordat je er hele dagen mee druk bent ;)): degene bij wie jij het pakketje hebt besteld is verantwoordelijk dat het bij jou bezorgd wordt. Zij zullen dus voor een oplossing moeten zorgen en hierover met PostNL in onderhandeling gaan. (zie ook radar van afgelopen zaterdag)
     
  18. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    Consumenten weten ook al jaren dat het rond deze tijd drukker is, dus moet je gewoon 2 weken eerder bestellen. Of het risico lopen je pakketje niet op tijd te krijgen. Vind niet dat we dat per se neer kunnen leggen bij het post bedrijf. Waar toveren zij voor die 4 drukke weken per jaar zoveel personeel vandaan?
     
    Zara75 en Biny vinden dit leuk.
  19. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Ja klopt heb al contact gehad met het bedrijf waar ik besteld hebt. Moet een formulier invullen en dan kunnen ze het onderzoek starten.
    De vrouw die ik aan de lijn had klonk alsof ze dit de laatste tijd heel vaak mee maakt.
     
  20. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    848
    365
    63
    Gaat het bedrijf jou dan in tussentijd al een nieuw pakketje sturen? Want als je daarop moet wachten...
     

Deel Deze Pagina