postnatale depressie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Beau, 7 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beau

    Beau Lid

    9 jan 2007
    23
    0
    0
    adm medewerker
    Dedemsvaart
    Hoi,

    NA 9,5 maand mij ontzetten rot te hebben gevoeld, ben ik er nu achter dat ik een postnatale depressie heb. Ik ben aan de antidepressiva en ben bij een psycholoog en daarnaast ook nog eens thuis hele dagen thuis. Aan de ene kant een opluchting dat ik nu geholpen wordt, aan de andere kant heel veel schaamte en het gevoel dat niemand het begrijpt en eenzaam zijn. Wie heeft dit ook? ik zou graag in contact willen komen men vrouwen die dit ook hebben.
     
  2. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Hoi

    Ik heb het zelf niet, maar mijn nichtje wel. Zij is 1 december 2006 bevallen en heeft ook een postnatale depressie.
    Ze is nu ook onder behandeling en het gaat wel wat beter nu.

    Mag ik vragen wat jouw klachten zijn?
     
  3. Isis75

    Isis75 Fanatiek lid

    7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Ik wil je even sterkte wensen. Het lijkt zo vanzelfsprekend dat iedereen zich maar helemaal gelukkig voelt na het krijgen van een kindje, dat is het helaas niet altijd.
    Ik hoop dat je mensen vindt waarmee je je ervaringen en gevoelens kan delen. Knap dat je het aangaat, succes meid! Hopelijk geven de gesprekken en medicijnen snel wat rust.
     
  4. mamavanYeline

    mamavanYeline Bekend lid

    12 okt 2005
    666
    0
    0
    Ik heb ook een postnatale depressie gekregen na de zwangerschap van Yeline heb nu nog medicijnen en begeleiding daarvoor.
     
  5. Beau

    Beau Lid

    9 jan 2007
    23
    0
    0
    adm medewerker
    Dedemsvaart
    Vooral angstaanvallen. angst om Aimée te verliezen. ik durf haar niet uit handen te geven, doe alles zelf. als ze in bed ligt en slaapt lig ik wakker omdat ik bang ben dat ze er niet meer is. Daarnaast voel je je gewoon doodongelukkig. Heb nergens zin in, snel opgebrand, schuldgevoelens 9waarom ben ik niet gelukkig ik heb een gezonde dochter!) schaamte. Veel onrust van binnen.
    het is eigenlijk heel moeilijk om uit te leggen het is een gevoel wat je bij je draagt. je bent jezelf kwijt. ik houd zoveel van aimée dat ik er eigenlijk claim
     
  6. Beau

    Beau Lid

    9 jan 2007
    23
    0
    0
    adm medewerker
    Dedemsvaart
    Hoe lang is dat geleden en hoe voel je je nu?
     
  7. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Beau; ik heb ook een postnatale depresie gekregen na de geboorte van Iman.
    Ik herken mezelf precies in jou uitleg hoe je je voelt.
    Ik slik seroxat en ben nog steeds in therapie, zit ook al een jaar in de ziektewet.
     
  8. Beau

    Beau Lid

    9 jan 2007
    23
    0
    0
    adm medewerker
    Dedemsvaart
    Duurt dat zo lang joh? ik slik momenteel erefelex. en bent net een week ziek thuis. ik word nu al gek van het thuis zitten. ik mag niet autorijden ivm medicatie en je wordt er zo vreselijk moe van. Ik dacht dat ikmet een week wel weer kom werken.
     
  9. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Het is natuurlijk verschillend, maar bij mij speelt het nu nog... Ik geloof dat mijn HA zei dat je sowieso op een half jaar kan rekenen voor herstel... Maar als je je eerder beter voelt is dat natuurlijk alleen goed :)
     
  10. Yentl

    Yentl Fanatiek lid

    30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Ik heb dit bij de geboorte van mijn dochter gehad dus weet wel hoe je je voelt!Ik hoop dat de medicijnen helpen en dat je je snel weer beter voelt.
     
  11. Fleur1

    Fleur1 VIP lid

    14 apr 2006
    5.068
    0
    0
    Ik heb geen postnatale depressie gehad maar een traumatische ervaring na mijn bevalling. Plus het schommelen van hormonen "gelukkig" heb ik zelf optijd om hulp geroepen en ben ik wel door middel van antidepresiva en ondersteuning van me hormoon huishouding er snel bovenop gekomen.
     
  12. mamavanYeline

    mamavanYeline Bekend lid

    12 okt 2005
    666
    0
    0
    Yeline is nu 19 maanden en heb nu ongeveer 16 maanden een postnatale depressie het is pas later echt erg geworden.

    Bij mij was het anders, ik moest niks van Yeline weten het 1e jaar heb ik niet naar haar omgekeken ze lag alleen maar in de box en op bed omdat ik niet wist wat ik met haar moest voor de buitenwereld deed ik alsof alles goed was maar thuis was het een ramp. Was erg negatief en kon ook niet anders meer denken ja alleen aan zelfmoord :( . Gelukkig is het nog niet zover gekomen maar was heel ver heen wou gewoon niet meer.
    Ik heb seroxat geslikt maar heb nu Citalopram die ik al sinds 1 jaar slik heb er ook therapie bij eerst bij de psych en nu bij het ggz. Met Yeline loop ik ook bij het ggz omdat we nooit echt een band hebben opgebouwd met zn 2 daarom zijn we gestart met een dagbehandeling samen.
    Nu gaat het wisselend de ene keer gaat het goed en de andere keer heel slecht weet wel dat ik er nog niet helemaal overheen ben helaas. Ik heb ook nog veel last van vermoeidheid en concentratieverlies door de medicijnen het is soms moeilijk maar weet nu wel al dat ik er al veel sterker door ben geworden.

    Sterkte
     
  13. Wen

    Wen Actief lid

    Ik voel me ook zo rot....En ook zo schuldig...
    Ik ben gewoon niet blij, maar ik weet dat ik juist heel blij moet zijn met mijn gezonde zoontje. Soms wou ik dat ik er nooit aan begonnen was..en dat vind ik dan weer heel erg dat ik dat denk.
    Kan alleen maar huilen op dit moment. Ga morgen de dokter bellen, want ik wil me gewoon weer goed voelen en blij zijn met m'n zoontje...
    Voor iedereen hou ik de schijn op...oh wat gaat het goed. nou niet dus.
     
  14. juudje

    juudje Fanatiek lid

    7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Hier ook een mama met pd. Ik loop bij de psychiater en slik Efexor xr. Zit ook al ruim een jaar thuis en iedere keer als ik bij mijn hulp ben geweest, merk ik dat er nog steeds van alles dwars zit en dat ik er nog niet overheen ben.

    Je hoeft je echt niet te schamen. Ik deed dit ook in het begin, maar daar los je juist niks mee op. Leg het naast je neer en probeer te genieten van de kleine dingetjes.

    Ga 's avonds op de bank zitten en bedenk dan hoevaak je die dag gelachen hebt.

    Succes.
     
  15. stamboom

    stamboom Bekend lid

    17 nov 2006
    656
    1
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Weet niet of ik nou echt een postnatale depressie heb gehad, maar herken me zker wel in deze verhalen. Heb seoxat geslikt en ben daar nu net vanaf. Bij mij was ook het schaamtegevoel heel sterk, zo van, waarom lukt het mij niet en voel ik me zo rolt. Fijn om deze herkenbare verhalen te lezen. Iedereen sterkte!
     
  16. Anique

    Anique Niet meer actief

    Allereerst wil ik je veel sterkte wensen.
    En ik zit zelf ook met wat vraagjes over postnatale depressie...
    Ik ben zelf nog maar 10 weekjes zwanger, maar omdat ik altijd vrij "hormoongevoelig" ben ben ik best bang dat ik het straks ook zal hebben na de geboorte van ons kindje.
    Ik kan me er nog niks bij voorstellen ofzo, want ik kan nu eigenlijk nauwelijks wachten tot het baby'tje geboren wordt.
    Maar ben wel een beetje bang dat ik me daar opeens anders over voel als de baby er is.
    Weet iemand hoe groot de kans is dat je het krijgt? En is er iemand anders die het ook verwachtte het te krijgen maar het niet kreeg, of juist wel?
     

Deel Deze Pagina