Postnatale depressie

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door MamaChantal, 14 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Wat zijn de kenmerken van een postnatale depressie?
    Waaraan kan je merken dat iemand dat mogelijk heeft of wat zijn 'alarm signalen" ?
     
  2. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Aanhoudende negatieve gevoelens, ook na de kraamtijd. Nachtmerries, vermoeidheid, je vlak voelen.. uit zich bij iedereen ook wat anders en symptomen in mindere of meerdere mate.. ben je er bij iemand bang voor?
     
  3. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.026
    25.502
    113
    Het kan zich op meerdere manieren uiten.
    Ik was erg verdrietig de eerste periode, ik kon alleen maar huilen. Ik sliep slecht, at slecht, kon nergens echt van genieten. Constant gevoel van gejaagdheid, stress, spanning.
    Ik voelde me leeg en moe. Ik was heel down, had sterk het gevoel dat mijn leven voorbij was. Ook sterk het gevoel dat ik faalde, dat ik het niet aankon. Hele donkere gedachtes gehad over zelfdoding of mijn kind achterlaten ergens.

    Ik heb ook wel eens gehoord dat sommige juist heel boos worden of agressief zelfs.


    Wat zie je waardoor je denkt dat er misschien een depressie gaande is?
     
  4. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Ik heb inderdaad het vermoeden bij iemand.
    Maar twijfel dus of het gewoon oververmoeidheid is of dat er meer aan e hand is
     
  5. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.026
    25.502
    113
    Je kan het vragen toch?
     
  6. Loveloes

    Loveloes Niet meer actief

    Moe, gejaagd, het gevoel dat je het niet meer aan kunt, paniekaanvallen, huilbuien, niet uit je emotie meer kunne komen
     

Deel Deze Pagina