potje met muziek of zonder?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mamzie, 24 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hoi allemaal,

    Zit er aan te denken om een potje te kopen en om dan ( als Erik zover is ) te starten met de zindelijkheidstraining.

    Maar weet niet of ik nu een potje met of zonder muziek moet kopen.
    Wat is jullie ervaring?

    Groetjes Mamzie
     
  2. binnabinna

    binnabinna VIP lid

    19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Mijn ervaring van uit het kinderdagverblijf is dat een potje of wc verkleiner het prima zonder geluid doet. en waar wij mee werken is een plas diploma waar we in het begin een sticker op plaken voor het op de wc/pot gaan. als ze dat een maal doen zonder angst dan voor ieder keer als ze een plas hebben en twee stickers als ze er op gepoept heben. en als dat helemaal goed gaat mogen ze hem mee naar huis nemen. werkt supper
     
  3. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    zonder geluid, de wc maakt ook geen geluid en dan heb je straks weer moeite om de kleine op de wc te krijgen want het potje met geluid is natuurlijk veeeeeel leuker.
    hier hebben we het simpelste potje van ikea klaar staan, maar die staat nog wel even in de kast.

    succes, joyce
     
  4. binnabinna

    binnabinna VIP lid

    19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Het is zo ie zo beter om ook al een beetje aan de wc te wenen want voor kindern zit er vaak een groot verschil tussen een potje en de wc. want in de wc is hun ontlasting echt weg. en op het potje niet.
     
  5. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou zeggen zonder geluid! Er is al zoveel speelgoed etc met geluid, en zorgt mi alleen voor afleiding tijdens het plassen/poepen.
    Ik zou of gewoon een simpel potje doen of gewoon de wc met een wc-verkleiner.
     
  6. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik vind ze heel grappig, potjes met geluid, maar ook zo duur en weet niet of ik het echt nodig vind. je kunt je kind op zoveel leuke manieren belonen voor het op 't potje gaan.
     
  7. binnabinna

    binnabinna VIP lid

    19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    En je hebt door dat het potje geluid maakt ook kans dat ze minder snel naar de wc willen omdat die dat niet heeft. en de stap van potje naar wc is voor somige kinderen al erg groot.
     
  8. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Ik zou dus echt geen potje met geluid nemen.
    Straks schrikt t kind er van en wil totaal niet meer op t potje.
    Zie het dan nog maar eens zover te krijgen dat t wel weer wil/durft.
    En zoals de voorgangers al zeiden. N wc maakt ook geen geluid. Laat t potje zoveel mogelijk op de "normale" situatie lijken en t komt sneller voor elkaar. ;)
     
  9. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    bedankt voor jullie antwoorden!
    We gaan gewoon voor een potje zonder geluid ;)
    Nu nog de juiste timing afwachten :p
     

Deel Deze Pagina