Prednisolon tegen misselijkheid?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door neelatje, 14 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Hallo allemaal, ik heb een vraag aan de dames die aspirine, utrogestan, fraxiparine en prednison in de eerste weken van zwangerschap gebruikte: hoe zat het bij jullie met zwangerschapskwaaltjes? Hadden jullie meer/minder symptomen of bleef het ongeveer hetzelfde in vergelijking met zwangerschappen zonder medicatie? (Ik weet het, elke zwangerschap is anders maar toch..) Kan bijvoorbeeld prednison tegen misselijkheid werken? Bedankt voor jullie reacties.
     
  2. Lievekleine88

    Lievekleine88 Bekend lid

    17 jul 2020
    625
    568
    93
    Vrouw
    Ik slik aspirine en prednison, ik ben hartstikke misselijk helaas. Vorige zwangerschap ook prednison geslikt, toen een stuk minder misselijk.
     
  3. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie. Mag ik vragen wat was/is de reden dat je prednison en aspirine gebruikt? Ik zie dat je zwangerschap goed gaat, gefeliciteerd!
     
  4. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.916
    3.967
    113
    Vrouw
    Prednison wordt vaak als een van de laatste middelen tegen misselijkheid gegeven. In Nederland is het vaak Emesafene, primperan en zofran wat eerst voorgeschreven wordt. Vaak ook in die volgorde. Stichting zehg heeft daar meer informatie over. In de Facebook praatgroep zijn er een aantal dames met ervaring. Wellicht zouden zij je meer info kunnen geven.
     
  5. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie. Ik neem prednisolon i.v.m. de herhaalde miskramen. Bij bijna alle zwangerschappen (5 miskramen en 1 goede zwangerschap) was ik best misselijk in de eerste weken, maar niet extreem. En nu, 7 weken zwanger, helemaal niet. Dat maakt me zorgen. Daarom toen ik las dat prednisolon wordt voorgeschreven aan kankerpatiënten tegen misselijkheid, dacht ik dat dat de reden zou kunnen zijn...
     
  6. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.916
    3.967
    113
    Vrouw
    Kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt. Ik heb even voor je in de praatgroep gekeken: daar zijn inderdaad een aantal meiden die het slikken tegen de misselijkheid. Van de 5 recente berichten geven 4 aan dat het goed helpt, dat het spugen zelfs gestopt is (het gaat hierbij om dames met ernstige hg). Dus het zou goed kunnen dat het bij jou de misselijkheid ook verminderd!

    Mag je geen vroegtijdige echo laten maken? Kan me voorstellen dat de verloskundige je angst goed snapt en daar wellicht in kan helpen, al is dat nu met corona natuurlijk weer lastig.
     
  7. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Dan help het hier ook goed, ik heb zelfs geen misselijkheid gevoel ;) Fijn om te weten! Bedankt!
    Ik kan een echo bij mijn gynaecoloog pas bij 9 weken maken, eerder is ze niet beschikbaar (ik heb ook laat die afspraak gemaakt, ik durfde eerder niet). Ik dacht zelf om eerdere echo nog bij een verloskundige proberen te regelen maar helaas sinds paar dagen ben ik verkouden en dan mag ik waarschijnlijk toch nergens heen. Daarnaast begin dit jaar had ik een echo met 7 weken met te klein vruchtje en wachten toen voor de volgende echo was echt killing, na 2 weken onzekerheid toch een miskraam geworden. Dus wellicht is het beter om afwachten, dan weet ik tenminste direct of het goed is of niet :oops:
     

Deel Deze Pagina