Prednisolon tegen misselijkheid?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door neelatje, 14 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Hallo allemaal, ik heb een vraag aan de dames die aspirine, utrogestan, fraxiparine en prednison in de eerste weken van zwangerschap gebruikte: hoe zat het bij jullie met zwangerschapskwaaltjes? Hadden jullie meer/minder symptomen of bleef het ongeveer hetzelfde in vergelijking met zwangerschappen zonder medicatie? (Ik weet het, elke zwangerschap is anders maar toch..) Kan bijvoorbeeld prednison tegen misselijkheid werken? Bedankt voor jullie reacties.
     
  2. Lievekleine88

    Lievekleine88 Bekend lid

    17 jul 2020
    625
    568
    93
    Vrouw
    Ik slik aspirine en prednison, ik ben hartstikke misselijk helaas. Vorige zwangerschap ook prednison geslikt, toen een stuk minder misselijk.
     
  3. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie. Mag ik vragen wat was/is de reden dat je prednison en aspirine gebruikt? Ik zie dat je zwangerschap goed gaat, gefeliciteerd!
     
  4. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.916
    3.967
    113
    Vrouw
    Prednison wordt vaak als een van de laatste middelen tegen misselijkheid gegeven. In Nederland is het vaak Emesafene, primperan en zofran wat eerst voorgeschreven wordt. Vaak ook in die volgorde. Stichting zehg heeft daar meer informatie over. In de Facebook praatgroep zijn er een aantal dames met ervaring. Wellicht zouden zij je meer info kunnen geven.
     
  5. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw