Prednisolon?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Sterretjeindenacht, 6 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterretjeindenacht

    Sterretjeindenacht Actief lid

    27 dec 2018
    267
    40
    28
    Vrouw
    Dag dames,

    Iemand die mij kan zeggen waarvoor prednisolon dient bij herhaalde miskramen?
    Welk specifiek probleem het net aanpakt?

    Ik heb een onderzoek gehad naar herhaalde miskramen, uit de stolling
    bleken 2 waarden iets wat verhoogd ik heb nu aspirine asaflow voorgeschreven gekregen
    maar ook prednisolon? Is dit laatste ook iets wat bij de stolling hoort of immuniteit?

    Alvast bedankt.
     
  2. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Wat apart, in Nederland? Daar willen ze normaluter geen prednisolon voorschrijven of hooguit bij een dubbel bewezen immuniteitsprobleem (fosfolipidensyndroom bijv). Het dient om een overactief immuunsysteem te "kalmeren" zidat je lichaam het "vreemde" embryo niet afstoot. Ik heb het in Gent voorgeschreven gekregen zonder dat er een oorzaak is gevonden maar de vele miskramen waren opvallend genoeg om iets nieuws uit te proberen. Met 13 weken afbouwen, ben nu 22. Of het daadwerkelijk daardoor komt dat het gelukt is, zullen we nooit weten. Ik had zelf nog een extra test ergens laten doen (HLA match) waaruit bleek dat mijn partner en ik daarin een overlap hebben en dit zou ook afstoting van het embryo kunnen veroorzaken. Dat was voor mij de reden om het wel te gebruiken, het is niet niks namelijk wat je slikt. Heb na het afbouwen enorm veel klachten gekregen *tijdens helemaal niet, dus zou het niet zomaar slikken.
    Eerlijk gezegd zou ik het met 2 biochemische zwangerschappen niet gaan slikken als er niks is gevonden, zeker wel de bloedverdunners! (En dan is fraxiparine of clexane eigenlijk nog beter). Veel succes
     
  3. Sterretjeindenacht

    Sterretjeindenacht Actief lid

    27 dec 2018
    267
    40
    28
    Vrouw
    Hai Vlinder,
    Nee ik woon in België, ik heb nu 2 biochemische achter de rug en 1 EUG. Uit de testen zijn verhoogde waarden gevonden bij de stolling daarvoor moet ik aan de asaflow, ben nu momenteel 4+2d zwanger en heb dus ook de prednisolon voorgeschreven gekregen.
    Ik heb de bijsluiter gelezen en het lijkt me idd niet mals die medicatie. Ik weet nu eigenlijk al niet meer of er ook bij immuniteit iets gevonden is er is daar massa's gezegd geweest. Daarvoor ga ik nog even mailen.
    Bedankt voor je berichtje
     
  4. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ik gebruik deze x ook prednison. Bijwerkingen zijn niet fijn. Heb nog nooit zo'n honger gehad.. ook al flink aangekomen, ( en daarna heel heftige buikgriep gehad dus alles is t er weer af). Mega opgeblazen zijn. Dat ken ik ook niet.
    Het lijkt ook wel iets positiefs te hebben. Het lijkt bij mij te voorwaardelijk werken tegen de misselijkheid.
    Verder merk ik niet heeft verschil tussen zwangerschapssymptomen en bijwerkingen.
     
  5. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik had tijdens gebruik totaal geen bijwerkingen juist, gewoon net als alle keren alle kwalen, niet aangekomen. Maar juist toen ik ging afbouwen en stopte..pff ineens knetter hoifdpijn, opnieuw extreem misselijk (terwijl het rond 12wkn aan afnemen was), duizelig, enorme eczeem op mn handen gekregen die nog steeds niet weg is (de rest gelukkig na paar wkn ontwenning wel) ..blehh troep.
     
  6. Sterretjeindenacht

    Sterretjeindenacht Actief lid

    27 dec 2018
    267
    40
    28
    Vrouw
    Waarom moest jij het krijgen heb er eerlijk gezegd wat bang van als ik het lees van vlinder. Maar de arts heeft het voorgeschreven dus neem ik het maar.
     
  7. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Positieve test op het anti phospolipiden syndroom
     
  8. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Zou even vragen of ze iets afwijkends op immuniteit hebben gevonden.
     
  9. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    Na 5 miskramen moest ik het vanaf mijn eisprong gebruiken samen met utrogestan en aspirine. Ik kreeg het in Gent voorgeschreven ivm positieve test op ANA/ANF.
    Heb het dus vaak gebruikt en het heeft gewerkt. Ik had niet echt last van bijwerkingen volgens mij. De kwaaltjes bleven ook nog na afbouwen ;)
     
  10. Sterretjeindenacht

    Sterretjeindenacht Actief lid

    27 dec 2018
    267
    40
    28
    Vrouw
    Ik ben benieuwd of het hier zal werken voorlopig nog geen kwalen maar neem het slechts 3d. Beetje bang dat ook dit weer verkeerd afloopt ken jij ook alles van :)
     
  11. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    Mocht het verkeerd aflopen zou ik vragen om ook alles vanaf je eisprong te gebruiken, maar ik duim natuurlijk voor een goede afloop!!
     
  12. Sterretjeindenacht

    Sterretjeindenacht Actief lid

    27 dec 2018
    267
    40
    28
    Vrouw
    Ja dan zal het zo moeten al hoop ik dat het dit keer gaat door zetten. Het hcg was dit keer goed bij start alsook de progesteron. En het was meer dan verdubbeld op nog geen 48u. Morgen heb ik al de eerste echo de gyn wil me morgen al zien gezien men voorgeschiedenis. Al twijfel of hij nu al iets zou vinden. Hcg zou rond meer dan 2000 moeten zijn morgen..
     
    Nijntje01 vindt dit leuk.
  13. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Ik heb vanaf eisprong prednison gebruikt tot twaalf weken en ben daardoor (Na zes miskramen) blijvend zwanger gebleven. Voor mijn gevoel heb ik dat echt te danken aan de prednison, ben zo blij dat ik dit voorgeschreven kreeg in Gent!

    Mijn enige bijwerking was wat meer haaruitval. Wel erg vervelend, maar niet onoverkomelijk.

    succes, ik hoop dat het jou ook gaat helpen!
     
    Sterretjeindenacht vindt dit leuk.
  14. Sterretjeindenacht

    Sterretjeindenacht Actief lid

    27 dec 2018
    267
    40
    28
    Vrouw
    Blijkbaar lichte stijging bij factor VIII en anticardiolipine IgG.. net antwoordt gekregen.
     
  15. Sterretjeindenacht

    Sterretjeindenacht Actief lid

    27 dec 2018
    267
    40
    28
    Vrouw
    Jij op iets positief getest? Dankje X
     
  16. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Oh ja dan zeker prednison en bloedverdunners gebruiken, zou echt de fraxiparine of clexane spuiten.
     
  17. Sterretjeindenacht

    Sterretjeindenacht Actief lid

    27 dec 2018
    267
    40
    28
    Vrouw
    Voorlopig hebben ze mij asaflow voorgeschreven ik volg maar het protocol, utro gebruik ik ook een hoge dosis... Ik vind het zo bizar allemaal ik heb nooit problemen gehad.. 2 zwangerschappen geen miskraam na go na ashermanoperatie wel. Kan dat dan allemaal zomaar ineens veranderen?

    Ik hoop maar dat dit alles effect heeft en het nu eens gaat goed komen. Vandaag op echo geweest 2 opklaringen gezien zou vruchtzakje kunnen zijn maar het is nog vroeg. Ze willen me heel vroeg zien gezien de voorgeschiedenis.

    Beetje bang word ik hier allemaal van. En 2 opklaringen??? Straks een 2ling dat kan men bm niet meer aan na al die ingrepen :/ eventjes van slag..
     
  18. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Of je hebt 2x geluk gehad of je hebt het pas later ontwikkelt. Spmmige vrouwen krijgen door of na zwangerschap een aandoening.
    Ik weet niet wat opklaring betekent, hoop idd maar 1 kindje voor je, even afwachten. Succes!
     
  19. Sterretjeindenacht

    Sterretjeindenacht Actief lid

    27 dec 2018
    267
    40
    28
    Vrouw
    Ja dan miss later ontwikkeld weten gaan we dat nooit, 2de was een afbreking en moest ik zelf stop zetten was geen miskraam. Blij dat ik uiteindelijk heb toegezegd voor dat onderzoek, ik had hier echt niets uit verwacht.

    Opklaring zwarte vlekjes op echo die de vruchtzak zouden kunnen zijn.

    Allesinds blij dat ik nu miss goed geholpen kan worden al blijft dit zeer spannend en is het vertrouwen heel moeilijk.

    Wat het hcg betreft zat ik wel goed zoals de 2de zwangerschap. Gestart op 416 (woensdag NOD) en vrijdag was het 956.. resultaat van vandaag krijg ik straks door, de miskramen heb ik niet zo hoog gezeten. Ik weet dat ik bij ons sterretje ook rond 400 ben gestart.. maar dat hcg zegt helemaal niet veel. Ik vermoed dat ik deze week zal terug moeten.

    X
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  20. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    nee kwam niets uit mijn testen in NL en in Gent.
     

Deel Deze Pagina