premature weeen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door linda84, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Vorige week zondag begonnen de weeen. Ik was toen 32 weken en 2 dagen zwanger. Ik had bij vaginaal toucheer 1 cm ontsluiting en mijn baarmoedermond was halfverstreken. Ik kreeg weeenremmers en longrijping. En 2 dagen strikte bedrust. Na 4 dagen mocht ik weer naar huis.
    Ben erg benieuwd wie ook premature weeen heeft gehad. En of je de zwangerschap nog helemaal uitgelopen hebben.
     
  2. jekkia

    jekkia Fanatiek lid

    Ik heb ook premature weeen gehad met 32 weken en 6 dagen.
    Heb ook weenremmers gehad en spuitjes voor de longrijping.
    Echter ben ik die dag 's avonds nog bevallen omdat mijn pijn niet weg zakte en later bleek dat mijn placenta bijna los was en dat mijn baarmoeder aan het scheuren was. Maar ik schijn hierin een uitzonderlijk geval te zijn (dus maak je a.u.b. geen zorgen)
    Heb met een spoedkeizersnede een hele mooie dochter gekregen. Ben erg snel hersteld, heb een mooi litteken er aan overgehouden en Raven doet het hardstikke goed en groeit als kool.

    Wens jou veel succes en ik hoop dat jou kleine beeb nog even blijft zitten zodat ze nog wat meer kan aansterken. Elke dag is er een!
     
  3. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Heb bij 3 van de 4 premature weeen gehad.

    Bij brenda was het met 31 weken en heb toen 1 week in het zh aan het infuus gelegen, ze is geboren met 39 weken.

    Bij justin had ik ze met 29 weken, 1 week aan de tabletten gezeten en hij is geboren met 42 weken door inleiding.

    Bij deze uk...weeen met 31 weken en 5 dfagen en met infuus met spoed naar rotterdam gemoeten met een ambulance, maar ze zit er nog!
    Wanneer ze komt...k hoop snel!
     
  4. Jelly

    Jelly Actief lid

    9 aug 2006
    319
    0
    0
    Een vriendin van mij heeft ook premature weeën gehad...

    Ging als volgt:
    Op 27 weken kreeg ze weeën en had ze ook al 2cm ontsluiting. Naar hospital, waar ze haar weeënremmers gaven en strikte bedrust.
    De weken nadien moest ze voorzichtig aandoen. Veel platliggen en ook nog de weeënremmers nemen. Dat heeft ze gedaan tot 32 a 33 weken ongeveer.
    Toen is ze gestopt, vrijwillig... maar in samenspraak met de gynecoloog. Deze had een reis gepland en omdat mijn vriendin per se wilde dat zij haar hielp met de bevalling is ze dus gestopt met de pillen.

    Nu vrijdag is ze bevallen...
    OP 40 WEKEN! Ze heeft dus haar tijd uitgedaan en heeft gevraagd aan de gyn om de bevalling in te leiden. (juist omdat ze zo een moeilijke zwangerschap gehad heeft)
    Die gyn kon zelf trouwens niet geloven dat ze nog steeds rondliep en dat de kleine maar niet wilde komen.
    Als ze niet was ingeleid, liep ze mss nog rond...
     
  5. annette110

    annette110 Actief lid

    5 mei 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik had eerst nog geen weeen, maar met 32 weken braken mijn vliezen, misschien dat het daarom bij mij anders ging. (heb ook de baarmoeder afwijking met een hartvormige baarmoeder, dus weinig ruimte maar toch...)

    Ik moest in het ziekenhuis aan de weeenremmers, omdat ik toch lichte weeen kreeg (voel ze niet, maar dat gaf het app. aan) ik heb een week in het ziekenhuis gelegen, en toen is mijn dochtertje geboren met 32 wkn en 6 dagen.

    raar dat de 1-ne weer naar huis mag, en de ander niet! hoe kan dat dan :( ? wie weet dat?
     
  6. nachtvliinder

    nachtvliinder Fanatiek lid

    20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    wow heb jij zolang met gebroken vliezen gezeten? en week!?

    wow ik dacht namelijk dat je er maar 24 uur mee mocht lopen!
     
  7. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Annette, jij mocht in ieder geval niet naar huis omdat je vliezen gebroken waren, dan heb je kan op infectiegevaar, dat is bij intacte vliezen niet. Misschien verschilt het bij intacte vliezen hoe sterk de weeen zijn en hoe de conditie van moeder en kind is?
     
  8. annette110

    annette110 Actief lid

    5 mei 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    ja dat dacht ik al. Ik was natuurlijk nog heel vroeg in de zwangerschap, dus ze probeerden haar gewoon zo lang mogelijk te laten zitten. Het is helaas nog maar 1 weekje gelukt...

    Ben nu alweer 21 weken, en ga dit keer echt voor de volle 38 weken :) . Mijn babykamer heb ik al bijna af, leuk om eens voor het eerst te doen. Raar he, met een 2e :(
     
  9. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ik had met 32 weken ook last van premature weeën, 4 dagen in het ziekenhuis gelegen. Geen wee remmers gekregen omdat ik geen ontsluiting had gelukkig.

    Succes.
     
  10. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Nou hier is alles rustig. De kleine zit nog lekker in mijn buik. Ik mocht na 4 dagen weer naar huis want ik zou toch geen weeenremmers meer krijgen als de weeen weer zouden beginnen. Maar dit heeft mischien ook wel te maken met hoelang je zwanger bent.
     

Deel Deze Pagina