Prenatale depressie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zonnetje2015, 19 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Wie kan me hier meer vertellen over een prenatale depressie. Voor mij is mijn zwangerschap niet echt leuk. Dit heeft met de historie te maken ( zie onderschrift) nu is het eindelijk zover en is het het tegenovergestelde van genieten.
    Ik begin me zorgen te maken, ben uitgeput zowel lichamelijk als mentaal, alles voelt als verplichting mbt de baby ( uitzet kopen etc)
    Nu moet ik vanmiddag naar de verloskundige en denk dat ik de prenatale depressie ga aankaarten. Maar zou graag ervaringen (helaas) van anderen over een prenatale depressie willen..
     
  2. xNadine

    xNadine Actief lid

    27 jul 2016
    383
    39
    28
    Wat vervelend dat je je zo voelt :( ik heb zelf geen ervaring met een prenatale depressie gelukkig, maar heb me wel vlak na de bevalling even heel rot gevoeld dus ik heb er wel een idee van. Ik zou je inderdaad aanraden om hier hulp voor te zoeken en jezelf en je gevoelens heel goed te bewaken, zodat dit niet over gaat in een postnatale depressie als je kleintje straks geboren is.. volgens mij is de lijn tussen die 2 depressies niet heel dik. Blijf ook in gesprek met de mensen om je heen en wees eerlijk tegen je partner, misschien kan hij je handvatten bieden. Heel veel sterkte meid, en ik hoop dat je nog van je zwangerschap zal gaan genieten.
     
  3. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.129
    15.194
    113
    ik had bij de tweede ook een prenatale depressie. dat ik me echt niet lekker voelde (psychisch dan, lichamelijk wel). Aangekaart bij de verloskundige, "hoorde erbij" terwijl het voor mijn gevoel wel stap(pen) verder ging. Niks mee gedaan voor de rest en na de bevalling was het ineens over en zat ik op de roze wolk.