hoi allemaal, ik heb gisteren een pretecho gehad, gedurende de echo ndeed ze me zo'n pijn, mn buik is enorm gevoelig maar ze drukte ook heeeeellllll hard hoor, ik moest ook gaan staan en toen ging ze aan mn buik trekken ik was zo verbaasd dat ik eigenlijk niets zei behalve dat ze me zeer deed ........... ik ben in oktober geopereerd aan een eug waarbij de eileider verwijdert is dus kan ook daar een beetje door komen, bij het litteken is het het meest gevoelig. vandaag heb ik echt een heel beurs gevoel en kan ik niet eens rechtop staan ik loop een beetje gebogen. Ik voel de baby prima dus daar is gelukkig niets mee aan de hand. Maar krijgt zo'n kind nou wat mee gedurende zo'n echo, merken ze daar iets van van dat harde drukken op de buik?? groetjes, wendy PS Ik heb in het nub topic foto's geplaatst voor de getrainde ogen die een gokje willen wagen
ja dat harde drukken is nooit zo prettig (de ene doet het ook minder als de ander) mijn ervaring is juist bij pretecho's dat ze minder hard drukken als bv onze VK (maar dat kwam ook door betere apparatuur) die kindjes zitten zo veilig in dat lekkere vruchtwater het kan soms (als ze groter zijn) onprettig zijn lijkt me maar het kan zeker geen kwaad hoor..
Ik vind het drukken met de dopler ook nooit erg prettig. En als het lang duurt bij een echo heb ik ook zo iets van mehheeeeh doe dat ding nou weg, irriterent.
De gyno drukt ook wel eens zo hard, maar dan is hij echt op zoek naar een ader van mij naar de placenta om de frequentie te kunnen bepalen... Bepaalt geen fijn gevoel, zeker niet als je net als jou ts een eileider hebt later verwijderen. Verder verbaas ik mij over de geadvanceerde aparatuur.
Herkenbaar. Ze moesten bij mij wat moeite doen om de kleine goed te zien. Ik had de placenta aan de voorkant liggen, m'n baarmoeder lag vrij diep naar achteren en dan ook nog wat buikvet...dat maakt dat ze behoorlijk moesten drukken.