Pretecho geannuleerd wegens corona

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Annanieuw123, 27 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annanieuw123

    9 nov 2018
    70
    13
    8
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    wij hadden morgen een pretecho voor een geslachtsbepaling staan. Helaas doet dat echocentrum geen pretecho’s meer ivm Corona. Iemand bekend met een echocentrum die het nog wel doet? In amsterdam en omstreken? 6 weken wachten is echt lang!:oops:
     
  2. Annanieuw123

    9 nov 2018
    70
    13
    8
    Vrouw
    Sorry ik lees nu een ander topic hierover. Als deze verwijderd moet worden snap ik dat!
     
  3. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Sorry hoor maar hier kan ik echt een beetje geïrriteerd van raken.
    Alles is dicht en de normale VK afspraken zijn vaak al aangepast en moet je alleen komen en alleen het hoognodige.
    Ik snap echt dat je je hierop hebt verheugd maar er zit niks anders op als wachten tot dit allemaal voorbij is.

    Deze maatregelen zijn niet voor niks in het leven geroepen voor JOU en de veiligheid van ANDERE.
     
  4. Annanieuw123

    9 nov 2018
    70
    13
    8
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie. Als het niet anders is dan is het natuurlijk zo. Natuurlijk wel jammer. Zo had ik het, net als velen, niet voorgesteld. Gezondheid staat natuurlijk voorop. Ook wij houden ons thuis aan de richtlijnen. Ik weet alleen niet of dit landelijk beleid is of dat sommige echo centra het wel nog doen. Misschien is dat een betere vraagstelling.
     
  5. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    en ik kan geïrriteerd om deze reactie raken..
    ze mag zich er toch op verheugd hebben en het jammer vinden dat het afgezegd is? Ze zal vast wel begrijpen dat het ivm veiligheid voor haar en andere gaat..
    Be kind
     
    hummeltje5 en Loesje1988 vinden dit leuk.
  6. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Ik heb begrepen dat ze echt een boete kunnen krijgen als ze die echo’s nog blijven doen :( logisch maar jammer helaas.. ik hoop dat bij mij met 16weken mijn baarmoederhalsmeting gedaan mag worden en ze dat niet uitstellen tot 20w ivm vroeggeboorte..
    Ik vind het persoonlijk ook een lange ruk van laatste echo 12w naar 20w (mocht dat het geval zijn) zonder tussendoor even spieken! Dus ik snap je volledig!
    Het is begrijpelijk maar wel jammer!
     
    Loesje1988 vindt dit leuk.
  7. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Tuurlijk ik zeg toch ook dat ik snap dat ze zich verheugd hadden,dat hebben de meeste van ons wel.
    Maar gewoon de vraag of er nog een echo centrum open is, om toch die geslachtsecho te krijgen. Terwijl men zo veel mogelijk binnen moet blijven en niet voor onnodige, uitstelbare zaken de deur uit gaan. Dat irriteert mij.

    Komt op mij over van.. ja schijt aan die 1.5m verplichte afstand, ik wil toch hoe dan ook die echo.
    Terwijl ze dit wellicht helemaal niet zo bedoelt hoor
     
  8. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Ik kan niet voor haar praten maar ze zal vast geen schijt hebben..
    ik zit nu rond nub periode 13w en vind het serieus ook kut dat ik niet even kan spieken, zou het ook graag willen, maar helaas gaat die vlieger niet op.. neemt toch niet weg dat ze het niet even mag vragen? nee die 1,5m lukt dan niet nee.. ik neem het zelf ook serieus maar zou ook zoo graag even willen kijken.. sorry daarvoor..
    Daarbij begrijp ik ook als je je ingesteld had op rond 16 weken weten en je nu moet wachten tot 20 weken echo..
    persoonlijk vind ik 20w echo belangrijk en eigenlijk niet het moment om geslacht te horen daar vind ik de echo te belangrijk voor..
    Maargoed het is even allemaal niet anders maar denk serieus niet dat ze het zo bedoeld zoals het bij jou overkomt..
    Jij nog gefeliciteerd met je zwangerschap! wil je totaal niet aanvallen en hormonen maken je sneller geïrriteerd haha maar het blijft jammer dat we de leuke dingen nu ook even moeten missen
     
    marianne ivf vindt dit leuk.
  9. Annanieuw123

    9 nov 2018
    70
    13
    8
    Vrouw
    Ik heb zeker geen “schijt” aan de 1,5 meter afstand, social distancing en alle andere richtlijnen en regels die nu gelden. Ik baalde gewoon even flink dat ik net een telefoontje had gekregen waarop ik mij enorm had verheugd. Ik begrijp het idee waarom natuurlijk wel. Nogmaals, misschien had ik beter kunnen vragen of dit nu landelijk beleid is of dat dit een vrijwillige keuze van echo centra betreft. Eigenlijk komt het wel op hetzelfde neer, namelijk of een pretecho überhaupt nog mogelijk is. Ik zou niemand in gevaar willen brengen met iets dat totaal te relativeren is in deze crisis, zoals een geslachtsbepaling. Natuurlijk ons kindje niet, maar ook geen anderen. Jammer als dit zo over kwam.
     
  10. Annanieuw123

    9 nov 2018
    70
    13
    8
    Vrouw
    D
    Dank voor je begrip en de uitleg (oa van de boete). Duidelijk! Ik ga mij er nu op instellen dat we het bij de 20 weken dus pas zullen weten.
     
  11. Annanieuw123

    9 nov 2018
    70
    13
    8
    Vrouw
    Nog even in aanvulling. Je hebt gelijk en ik heb geen “schijt” aan de 1,5 meter en alles wat er gebeurd. Ik heb in een reactie hierboven geprobeerd uit te leggen dat wij thuis er juist heel erg voorzichtig mee zijn, voornamelijk voor de baby en anderen. Fijn wel dat je soms iets jammer mag vinden terwijl dit natuurlijk naar omstandigheden te relativeren is, zeker op een forum als deze. Na een miskraam en ruim een jaar proberen ben ik eindelijk zwanger van mijn eerste kindje. Alleen dat al maakt het geslacht/pretecho niet relevant. Al met al snap ik het beleid van de echo centra en zullen wij ons ook hierop aanpassen. Ik wens iedereen natuurlijk een gezonde zwangerschap.
     
  12. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Ah nee zeer begrijpelijk hoor dat je dan ineens moet wachten tot de 20 weekjes.
    Al staat t geslacht niet voorop tijdens dor echo meestal vragen ze wel mochten ze het kunnen zien of je het wilt weten en bij ons was t eerste dat we hoorde dat het een meisje is! Wist t met 16 weken al maar die bevestiging is fijn. Ik weet hoe leuk zo'n echo is.. Wij wisten t toen niet alleen zus en schoonmoeder en later feestje maar nu in deze tijd kan t niet.

    Heb eergisteren gehoord dat me zus een babyshower had georganiseerd en me vriend hotel had geboekt voor daarna.. Had t liever niet geweten.

    Vind t echt best pittig nu zwanger te zijn ook al zijn er mensen die er erger onder te lijden hebben maar het voelt ook wel beetje als "alleen" De controles en alles wat beperkt word :(
     
    Annanieuw123 vindt dit leuk.
  13. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113
    In de meeste noodverordeningen is opgenomen dat contact beroepen nu verboden zijn behalve als er een medische individuele behandeling nodig is. Pretecho valt niet onder medisch noodzakelijk dus ik vermoed dat de meeste bedrijven dit niet meer kunnen doen
     
  14. Annanieuw123

    9 nov 2018
    70
    13
    8
    Vrouw
    Nou dat gevoel heb ik dus ook. Jammer dat zulke verassingen in het niet vallen. Gewoonweg balen. Al ben ik nu bijna bang om te zeggen dat zwanger zijn in deze periode niet ideaal is. Fijn dat jij dat gewoon durft te zeggen. Natuurlijk zijn er zoveel minder verre van ideale omstandigheden om zwanger te zijn. Maar controles (alleen), pretecho, babyshowers, al die verassingen het is gewoon anders dan we ons hadden voorgesteld. We wilden het deze week kenbaar gaan maken aan onze omgeving, na de echo morgen. Dat wordt nu telefonisch (sommigen misschien via Skype maar ouders zijn risicogroep en kunnen/hebben Skype ea niet). Al met al allemaal pleziertjes die nu niet doorgaan. Geen ellende of einde van de wereld, wel jammer.
     
  15. Annanieuw123

    9 nov 2018
    70
    13
    8
    Vrouw
    Dank! Op naar de 20 weken echo dan maar
     
  16. sampie1986

    sampie1986 Actief lid

    13 okt 2008
    408
    18
    18
    utrecht
    Hier worden helemaal geen echo's meer gemaakt alleen als het medisch is helaas ik moet ook wachten tot de 20 week echo ik moet zo op controle had me er zo op verheugd
     
  17. Annanieuw123

    9 nov 2018
    70
    13
    8
    Vrouw
    Ons geduld wordt op de proef gesteld :/
     
    sampie1986 vindt dit leuk.
  18. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Zo met je eens.. Ben daarom ook blij dat ze bijna mag komen al heb ik aan de ene kant wel zoiets van ja blijf maar zitten tot de 40 weken aangezien 1 juni dan dichterbij is en iedereen haar kan zien ipv dat ze al wat ouder is. Maar ja je weet maar nooit of t na 1 juni ook nog word uitgesteld etc.
    Hier maandag weer controle alleen.. T is niet anders maar leuk is wel anders.
     
  19. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    En hopelijk vinden jullie een mooie creatieve manier om jullie zwangerschap bekend Te maken!❤
     
    sampie1986 en Annanieuw123 vinden dit leuk.
  20. Annanieuw123

    9 nov 2018
    70
    13
    8
    Vrouw
    Nog even volhouden en dan heb je je gezonde kindje in je armen. Vreselijk jammer dat mensen haar pas later kunnen ontmoeten. Dat worden filmpjes, foto’s, FaceTime en misschien wel (k)raambezoek. Het lijkt mij wel heel fijn als het kindje er is, alhoewel dat wel andere zorgen met zich meebrengt natuurlijk. Ook denk ik dat het in juni nog niet voorbij is allemaal. Dus we moeten blijven opletten!
     

Deel Deze Pagina