Preventief antibiotica slikken na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Mother2Be, 30 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mother2Be

    Mother2Be Lid

    18 jul 2014
    60
    0
    6
    Hoi,

    Wie heeft dit gedaan? Ik heb de miskraam gehad en voel me op zich lichamelijk goed. Is het nuttig om antibiotica nu te nemen of beter om te wachten als er symptomen van een ontsteking verschijnen?

    Bedankt.
     
  2. Want2beAmom

    Want2beAmom Fanatiek lid

    9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Wat naar van je miskraam. Veek sterkte met het verlies:(. Misschien zijn er wel mensen die het doen hoor.. Maar ik heb er nog nooit van gehoord. Waarom zou je antibiotica nemen? Ik heb ooit een miskraam gehad tussen de 8/9 weken.. Maar nooit een ontsteking gehad en er is ook nooit gevraagd of ik preventief antibiotica zou willen.
     
  3. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    En dat zou je dan doen om ontsteking van restweefsel te voorkomen? Heb je al n controle echo gehad of je schoon bent?
    Ik heb er nooit van gehoord en denk ook niet dat ze dat voorschrijven eerlijk gezegd.
     
  4. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Waarom? Zonder reden een ab kuur nemen is nutteloos. Een extra aanslag op je lijf. Niet doen dus
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.533
    26.095
    113
    Vrouw
    Alleen als je daadwerkelijk ontstekingswaarden in je bloed hebt is het zinvol, of je een geschiedenis hebt waarbij je bij elke miskraam een infectie ontwikkeld. Krijg Ik bv voor mijn longen ook sneller door ervaring, ook al is onstekingswaarde nog erg laag
     
  6. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Het is wel mogelijk dat je, zonder dat je signalen hebt, plasmacellen in je baarmoeder hebt, die mogelijk door een miskraam daar zitten, meestal lost je lichaam dit zelf op dus zou ook niet zomaar ab nemen.
    Ik heb het onlangs wel gedaan maar omdat ik voor de 4e keer een miskraam had en er wel wat plasmacellen waren gezien in een biopt (Niet voldoende om ab kuur voor te schrijven maar wil nu gewoon elke oorzaak uitgesloten hebben). Bij 1 mk zou ik dit niet doen.
     
  7. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Antibiotica is alleen zinvol bij een infectie, anders zorg je ervoor dat er nare beestjes over blijven.

    @vlinderCN wat bedoel je precies met plasmacellen? Witte bloedcellen ofzo?
     
  8. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Uhm haha zoiets volgens mij. Dit is wat ze in DD vaak controleren en in Gent op aandringen (alleen heet het in Gent een biopt voor chronische endometritis..je hebt dus ook acute en daar merk je wel wat van)
     

Deel Deze Pagina