Preventieve cerclage

Discussie in 'Prematuur' gestart door Islah, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulpje85

tulpje85 Actief lid

6 apr 2011
    132
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gummibeertje, hoe gaat het? Nog een beetje kunnen slapen vannacht??

2. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Hoe is het dames?

3. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jente, ook voor jou een dikke proficiat, een zeer mooie naam, en zo te lezen ging het eigenlijk wel nog allemaal zeer vlug.
    Geniet ervan ;)

Aan de overige zwangere dames, laten we hopen en duimen dat we ook zo ver geraken of deze voorgangsters hé, hier ondertussen 28 weken, maandag moet ik terug op controle en dat zal best met stress zijn want rond de 29 weken liep het bij mijn vorige zwangerschappen mis, dus ik hoop het beste.

Liefs Linske

4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.031
    3.850
    113
    Vrouw
    Thuis
    @Jente, nogmaals gefeliciteerd, fijn te lezen dat de bevalling goed gegaan is. Hoe trots is de rest van de familie? Voor hen zal het toch ook een hele opluchting zijn dat je dochter er gezond en wel is.

@Linske, het punt dat het misging in de vorige zwangerschap(pen) vond ik echt een mijlpaal. Maar ik en vele andere dames hier hebben die mijlpaal ook gehaald, veel succes maandag, je gaat de week 29 vast glansrijk passeren.

5. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    jaja trots is iedereen, zelfs familie die verder weg staat bv zussen van grootouders van mij , zijn allemaal op bezoek geweest en iedereen heeft vandaag al gebeld om te vragen hoe ze het de eerste echte dag thuis maakt :)

ik hoop echt waar dat hier binne kort te lezen is dat iedereen bevallen is van een gezonde zoon of dochter

6. leila82

leila82 Actief lid

22 apr 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Jente, Beetje geslapen vannacht met de kleine dame?

@Aischaa, 32 weken. weer een mijlpaal gehaald.
    De meeste problemen met prematuren zijn die onder de 32 weken dus daar ben je ook weer overheen.

Gisteren had ik last van m'n buik.
    Menstruatie achtige pijn en druk op m'n baarmoedermond.
    Ben vroeg naar bed gegaan en tot half 12 in bed blijven liggen.
    M'n man staat dan op voor de kids.
    Nu weer een stuk rustiger gelukkig.
    We hebben onverwacht een woning aangeboden gekregen en besloten die te nemen aangezien het erg krap wordt hier.
    Aan de ene kant heel blij, aan de andere kant moet er zoveel nog worden gedaan nu.
    M'n nesteldrang is enorm

7. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks iedereen voor de lieve woordjes. De nacht is goed gegaan. Het bloedverlies (dat niet van de cerclage of de baarmoeder kwam, ze vonden nergens iets) is ook vanzelf gestopt. De kruik doet nog altijd z'n werk. Gelukkig dat het hier maar friskes is, dat maakt het nog wel aangenaam ook :)

Julie...wat een mooie baby is Yinthe ! En zo groot als je ze op de foto's ziet !!!!! Als ge dan opeens de foto van uw pa ziet, dan zie je pas echt eigenlijk hoe klein ze eigenlijk is in werkelijkheid.

Aicha: uw kruik al geprobeerd ? Grappig om te horen dat jullie daar ook kruiken in de winkel hebben :)

Tulpje: over weeenremmers wordt pas besproken als het aanhoudt. Wat sinds gisterenmiddag niet meer het geval is, allez toch niet meer met regelmaat. Nu is het afwachten wat de extra controle volgende week laat zien qua baarmoederhals. Afhankelijk daarvan gaan ze m'n medicatie aanpassen. Ik kreeg nu de tip van magnesium extra te nemen...maar dat deed ik al preventief dankzij de tips van de ladies hier :)
    De frangipannekes zijn hier trouwens omgewisseld voor Maltesers !

Berte: dat slapen ging nog best ok nadat ik een hele nacht niet geslapen heb ;) Deze nacht zal misschien andere koek worden hehe, en dan vooral omdat ik een lelijke vieze dikke mug met lange poten hier op mijn plafond zie zitten :D . 31 weken jij ondertussen !!! Feestjeeeuh

Leila: yeps, we hebben ondertussen het 'er is een overlevingskans'-stadium bereikt, maar laat ze daar nog maar efkes goed zitten. x-aantal weken zou ik er geld voor over gehad hebben om met garantie de 28 weken te halen, zo erg zat het in m'n hoofd dat ik het termijn van den tweeling niet ging halen. Maar nu besef ik pas dat wensen dat je kind 12 weken te vroeg geboren is, zeker geen goede wens is. Toch zullen we beide weer ietsje opgeluchter ademhalen als we die 28 gehaald hebben. Ik vind het wel fijn dat wij zo dicht bij elkaar in de buurt hangen qua datum. Laten we elkaar nog maar verschillende weken lang gezelschap houden. Deal ? :)

Zo meteen komt het meisje dat naast mij lag in het ziekenhuis bij de cerclage op bezoek. We zijn blijven contact houden en hupla, ik denk zelfs een vriendschap aan overgehouden. Leuk, en ik zal haar direct thuis laten voelen door haar mij en haarzelf te laten bedienen met drankjes enzo want ik ga nog even een hele dag volledig plat plat plat.

xxx

8. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    leila : leuk een andere woning. wat bedoel je met aangeboden? en is het de zelfde omg?

gummibeertje: dank je voor het compliment. ze is klein 48 cm.
    heeft die ook een cerclage? die da vandaag op bezoek komt??? rust nog maar goed

9. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, die moest twee weken in het ziekenhuis blijven aan den baxter omdat ze al weken bijna niets meer binnenhield.
    Was best leuk.

10. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Julie gefeliciteerd!!! Ben erg benieuwd naar je meisje!!

Hè gelukkig is de onrust bij de meesten omgeslagen in een rustige buik, maar bah...de stress die dat telkens oplevert.

Heeft iemand trouwens nog iets gehoord van Indigo of mamavansam?

Hier gaat het allemaal z'n gangetje. Merk dat ik steeds meer besef dat ons mannetje écht bij ons zal blijven!! Kan daardoor ook nog meer van hem genieten (zelfs van de huiluurtjes ;) )

liefs Tijm

11. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Wat heerlijk voor je Tijm! Geniet er maar van je hebt het zo verdiend!

Hoe zou het met de dames zijn?

12. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

wie intresse heeft heb snel effe paar foto's bijgezet op de vlindersite van jente

jente.vlindersite.be

gr

13. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Zooo lief!! Leuke foto's Jente!
    Hoe gaat het met jullie?

14. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    dank je

vooral veel moe, nu slaapt ze dus al dikke 2 uur, en snachts vraagt ze vaak om de drie kwartier eten.

wou dat ze zo snachts zou slapen:)

gr

15. tulpje85

tulpje85 Actief lid

6 apr 2011
    132
    0
    16
    NULL
    NULL
    Inderdaad mooie foto's Julie!

Gelukkig was je eraan gewend om 's nachts maar weinig te slapen.. ;) Hoop voor jou dat ze snel in een ritme gaat komen zodat je zelf ook een beetje kan rusten!

16. leila82

leila82 Actief lid

22 apr 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Jente, Wat heeft jou dochtertje al een prachtige haardos:)
    Het overdag slapen en s'nachts veel wakker heeft die van mij ook gehad.
    Wat je zou kunnnen doen is haar s'avonds in badje doen in plaats van overdag.
    Daar worden ze lekker sloom van.

17. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    dank jullie allemaal.

van badje kan je gelijk hebben. ik heb ze deze morgend in bad gedaan en ze heeft 3,5 uur geslapen, nog nooit meegemaakt zolang :)

dat haar heeft ze van mij. ik had ook zoveel donker haar toen ik geboren werd

gr

18. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.031
    3.850
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mooie foto's Julie! Ze is een schatje om te zien.

19. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat van dat badje ga ik direct onthouden si :)
    Hier ondertussen goed nieuws, ik mocht bellen voor de uitslag van urine en wissers en ze waren ok. Langs de ene kant wil dat wel zeggen dat er geen verklaring is voor mijn contracties van maandag, maar bon, op één of andere bacterie zat ik zéker niet te wachten.
    Ben benieuwd wat dinsdag gaat geven, dan gaan ze zien hoe het effect op de baarmoederhals is.

Fijn dat te horen Tijm !

20. tulpje85

tulpje85 Actief lid

6 apr 2011
    132
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fijn om te horen dat alles oké is. Maakte me al een beetje ongerust omdat ik al zo lang niks van je gehoord had! :)

Deel Deze Pagina