Prik 5 tot 11 jarigen.

Discussie in 'Corona forum' gestart door anne19791980, 10 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anne19791980

    anne19791980 Fanatiek lid

    9 dec 2008
    1.481
    218
    63
    Ik lees net op de tv dat er wellicht al vanaf half oktober Pfizer gegeven gaat worden aan 5 tot 11 jarigen.
    Ik maak mij daar wel druk om.
    Wij willen onze kinderen niet laten enten.
    Puur omdat de lange termijn effecten nog niet bekend zijn. En de kans dat een kind ernstig ziek wordt door covid niet heel erg groot is.
    Maar wat als straks er veel zijn geent, ik zie het al gebeuren, scheve gezichten bij ouders, sport, school. Of dat ze dan alleen op school reis mogen als ze zijn getest etc.

    Hoe denken jullie hierover?
     
  2. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.760
    2.625
    113
    Noord-Holland
    Hahaha nou ik maak me niet druk, we gaan het gewoon niet doen. Geen haar op mn hoofd dat onze jonge meiden die prik krijgen dan wel nodig zouden hebben.

    Edit ik denk ook niet dat veel mensen hun jonge kinderen laten vaccineren (maar mss zit ik er naast) dus ik ben niet bang voor uitsluiting of scheve gezichten.

    En for the record ik ben zelf wel gevaccineerd maar voor deze leeftijd vind ik t gewoon niet nodig.
     
  3. anne19791980

    anne19791980 Fanatiek lid

    9 dec 2008
    1.481
    218
    63
    Ja wij zijn ook gevaccineerd maar idd wat je zegt.
    Hier in de omgeving zijn het allemaal pro vaccineerders, ook veel ouders van vriendjes.
    Merk in de familie al dat het een hekel punt is dat wij de kinderen niet willen laten vaccineren.
    Verschilt van een gapend gezicht van ohhhh laat je ze niet vaccineren tot een reactie dat we asociaal zijn en niet aan de medemens denken.
    Dus vraag mij echt af hoe dit zich zal gaan ontwikkelen.
     
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik maak me er ook niet druk om, ik ben zelf volledig gevaccineerd maar voor mijn kinderen vind ik het onnodig. Als ze tot een risicogroep zouden behoren, zou ik er mogelijk anders over denken, maar ze hebben beiden corona gehad en waren er vrijwel niet ziek van (mijn man en ik waren wel flink ziek).

    In mijn omgeving hoor ik juist dat veel ouders die zelf wel gevaccineerd zijn er ook zo over denken.
     
    GossipGirlxoxo en Saartje33 vinden dit leuk.
  5. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.435
    8.282
    113
    Mijn jongste dochter wil zelf, dat roept ze al maanden… Geen idee of we dat tegen die tijd ook laten doen, hoor. (Ik heb het eigenlijk liever niet… o_O)
     
    MaMa vindt dit leuk.
  6. mausi

    mausi Fanatiek lid

    22 jul 2009
    2.682
    567
    113
    Gelderland
    Wij zijn zelf wel gevaccineerd, maar laten onze kinderen niet vaccineren. Ook niet onder dwang. Gewoon niet.
     
    wishfulthinking, Kellss, trulyhappy en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    Net in het andere topic al geschreven: ik ben er faliekant tegen en maak me ook zorgen om de gevolgen.

    Het is tot daar aan toe dat ik als herstelde volwassene die het niet nodig vindt om zichzelf te laten prikken met allerlei beperkingen kom te zitten. Daar vind ik ook van alles van, zeker nu blijkt dat natuurlijke immuniteit zoveel beter is, dan een vaccin. Maar goed, dat zij dan maar zo.

    Maar ik vind het van de zotte dat kinderen zich moeten laten inenten tegen een ziekte waar ze geen last van hebben. En zolang dat vrijwillig is , kan ik er verder weinig bezwaren tegen hebben. Maar als je iets verder kijkt, dan zie je natuurlijk al aankomen dat ze straks zonder prikbewijs niet meer mee mogen op schoolreisje, kamp of sport etc. En dat gaat mij echt zoveel te ver. Als dat gebeurt dan loop ik volgende keer ook mee in Amsterdam, hoor.
     
    Lamode, GossipGirlxoxo, Kindje3 en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    Ja hier wel gewoon denk ik. Nog even uitgebreid over nadenken, maar ben niet perse tegen ofzo. Mijn 13 jarige heeft hem ook gehad en mijn 11 jarige krijgt hem ook, dus zou niet weten waarom mijn 9 jarige niet
     
    MaMa, Maslov, Shay25 en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    In onze omgeving laat bijna iedereen zich vaccineren, vriendjes van zoon ook allemaal.
     
    MaMa en bosi333 vinden dit leuk.
  10. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Uhh ik ga mijn 9 jarige niet laten vaccineren. Ik overweeg het geeneens en wat een ander daar van zou moeten vinden interesseert me werkelijk geen ene zak ;)
    Mijn oudste kinderen van 15 en 17 jaar zijn overigens ook niet gevaccineerd.
    Wij als ouders zijn wel gevaccineerd en ik ken overigens zat 12 plussers die niet gevaccineerd zijn.
     
    mxm, Lamode, mutskuh en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.179
    113
    Hier precies zo
     
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Zoon is 5 en heb ik allang maanden geleden gezegd : als jij een prik kunt krijgen, krijg jij die ook.

    Ik heb daarin alle vertrouwen in de wetenschap :)
     
    Mamavan2SE, MaMa, GossipGirlxoxo en 6 anderen vinden dit leuk.
  13. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.849
    3.616
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mijn 10 jarige zou ik die vaccinatie meteen geven.

    Hij zit op een school met heel veel risico leerlingen en heeft zelf al in het ziekenhuis aan de beademing gelegen door wat een simpel virus voor een peuter zou moeten zijn.

    Over mijn 7 jarige twijfel ik nog, voor mijn 5 jarige waarschijnlijk voorlopig niet, naar mijn gevoel.

    Maar hun vader wil ze alledrie graag laten vaccineren.
     
    Maslov en Athina vinden dit leuk.
  14. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ik ben pro vaccineren en zelf ook gevaccineerd. Maar nu blijkt dat er best nog wat haken en ogen aan zitten (ik bedoel je komt wellicht wel minder snel in ziekenhuis dus dat is mooi maar je geeft het nog steeds door, kan het nog krijgen, immuunrespons is beter als je het doormaakt…) De groep die wel in het ziekenhuis kan komen ben ik dan ook voorstander van zich te laten vaccineren om daar de druk weg te nemen (en zichzelf te beschermen) Maar kinderen worden er nauwelijks ziek van, komen er niet van in het ziekenhuis en daarnaast is een immuunrespons dan wellicht zelfs beter als ze het doormaken dan dat als ze een vaccin krijgen.

    We vaccineren ook niet voor waterpokken dus ik vind dit dan ook niet echt nodig vooralsnog. En bovendien zie ik meer heil in eerst de rest van de wereld vaccineren om zo nieuwe varianten te voorkomen en het virus wat beter te controleren te maken.

    Dus nee, in de eerste instantie ga ik niet mijn kinderen vaccineren maar mocht er meer of andere onderzoeken beschikbaar komen dan kan het best zijn dat ik mijn mening aan pas en wel laat vaccineren. Maar op de korte termijn niet. Oh ja ik vind het wel goed als hij beschikbaar komt voor kwetsbare kinderen .

    Overigens zijn mijn kinderen nu 4 en 6. Dat speelt ook mee. Meer tegen puber leeftijd had ik er wellicht anders over gedacht..
     
    GossipGirlxoxo en Mop81 vinden dit leuk.
  15. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.586
    1.402
    113
    Geen denken aan dat we ze laten vaccineren. Ze hebben het ook alle twee al gehad. Beide niet ziek geweest. Zelf wel gevaccineerd trouwens.
     
  16. LesGra

    LesGra Bekend lid

    2 jun 2017
    529
    350
    63
    Vrouw
    Ik lees zelfs op telegraaf.nl dat de oprichter van BioNTech zelfs al de productie aan het voorbereiden zijn in Duitsland en tegen het eind van het jaar verwachten dat er ook onderzoeksgegevens van het vaccingebruik onder kinderen vanaf 6 maanden uit zullen komen.

    Ik vind er wel wat van. Ik laat mijn kinderen niet vaccineren met Pfeizer. Ik ben zelf ook niet gevaccineerd. Mijn vriend wel. Eigen keuze, zal thuis nog wel een discussie worden ook in mijn familie is er splitsing over wel of niet vaccineren.
     
  17. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.515
    2.356
    113
    Ja hoor ik zou ze beide direct laten vaccineren. Net zoals ik met de BMR en die andere prikken zonder twijfel heb gedaan.
     
    Paris91, bosi333, GroeneBomen en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.002
    11.677
    113
    Vrouw
    Hier in huis is alles van 16+ gevaccineerd. Zoon van 16 wilde zelfde erg graag. Dus zodra hij mocht heeft hij ze gehaald. Hij heeft als enige geen corona gehad.
    Zoon van 13 liet ons beslissen. Wij vinden het voor hem (nog) niet nodig. Hij heeft een positieve test gehad. Zonder klachten. Hopelijk dus op natuurlijke manier antistoffen aangemaakt.
    Zoons van 5 en 9 krijgen hem ook niet. Zij hebben beide ook zonder een enkele klacht een corona besmetting gehad.

    Voor zulke jonge kinderen zie ik de noodzaak niet.

    Als ik een kind met een kwetsbare gezondheid zou hebben zou ik misschien wel anders beslissen.

    Of het voor onze kinderen problemen zal geven? Daar ben ik niet bang voor. Ze zitten op een christelijke school. Ze hebben ongetwijfeld kinderen in de klas niet nergens voor gevaccineerd zijn. Dat is ook totaal geen discussiepunt. Dus deze zal op school ook geen discussiepunt worden verwacht ik.
     
  19. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.935
    3.117
    113
    Mijn kinderen zullen zodra het kan gevaccineerd worden. Mijn oudste van bijna 13 is al volledig gevaccineerd en zodra het mag gaan die van 11 en 8 ook.
    Ik heb geen zin in de Russische roulette die covid bij kinderen heet. Ja, de meeste kinderen rollen er probleemloos doorheen, maar een aantal ook niet. Ik ben op zich niet zo bang voor covid bij ze, maar wel voor de complicaties. Ik vind long-covid en Mis-C wel echt iets om bang voor te zijn. Net als bij de mazelen, de meeste kinderen rollen er zonder veel problemen doorheen, een klein deel krijgt ernstige complicaties. Daartegen vaccineren we ook.

    Niemand kan van te voren voorspellen wie wel en wie geen complicaties krijgt, ik wil die gok niet nemen. En ja, ik weet dat een vaccin ook bijwerkingen kan hebben, maar die komen veel minder vaak voor èn zijn minder ernstig dan de complicaties van covid.
     
    love22, Kiki84, Puck1 en 8 anderen vinden dit leuk.
  20. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.039
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, zo denken wij er inderdaad over met onze 6-jarige.
     
    Mapje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina