Prikpil - Eisprong - menstruatie - Zwanger...........

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door twijfelaartje23, 29 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twijfelaartje23

    twijfelaartje23 Actief lid

    22 jul 2009
    218
    0
    16
    Utrecht
    Hallo,

    Hopelijk kunnen jullie me helpen......
    Vorig jaar heb ik 3x de prikpil gehad. Begin okt 2015 de laatste.
    In januari dus uitgewerkt.
    Nu duurde het tot 25 juli 2016 voor ik weer ongesteld werd. Tenminste ik ga er van uit dat het een menstruatie is. Het duurde anderhalve dag maar echt veel bloedverlies? Nee dat was het niet. Als alles weer op gang zou zijn zou ik 22 aug weer ongesteld moeten zijn geweest. Helaas niet dus.
    Ik weet dat het lang kan wegblijven en daarna onregelmatig kan zijn, maar kan je ook een eisprong hebben zonder ongesteld te worden? Dat is nu mijn grote vraag aangezien we graag weer zwanger worden. En zo ja hoe weet ik dan wanneer ik een eisprong heb?

    Mijn dank is groot!

    Groetjes twijfelaartje
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Twijfelaartje,

    Het zou inderdaad kunnen dat die 1,5 dag bloedverlies je eerste menstruatie is geweest. Maar het is bekend dat het nog een paar cycli kan duren eer en een beetje regelmaat komt in je cyclus. Maar het kan ook een pseudomenstruatie zijn geweest. Dus bloedverlies zonder eisprong er aan voorafgaand. Ovulatietesten kunnen inderdaad uitkomst bieden, dus het lijkt me verstandig te kijken of je je ovulatie kunt opsporen.

    Groetjes Brigitte
     
  3. twijfelaartje23

    twijfelaartje23 Actief lid

    22 jul 2009
    218
    0
    16
    Utrecht
    Begrijp ik het dan goed brigitte dat je een eisprong kan hebben zonder menstruatie?
    En de ovulatietesten moet je die iedere dag doen op de zelfde tijd? Of kunnen ze ook on de dag?

    Dank je wel voor je reactie! Dit is allemaal nieuw voor mij. Na de pil nooit problemen gehad. Voor mij geen prikpil meer!

    Groetjes twijfelaartje
     
  4. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Twijfelaartje,

    nee andersom, een menstruatie zonder eisprong. Na een eisprong heb je altijd een menstruatie.
    En het is wel verstandig elke dag te testen. Zo heb je de meeste kans je LH-piek op te sporen. Probeer inderdaad een vast moment te kiezen voor de nauwkeurigheid van et in kaart brengen van je cyclus en LH-piek, maar bij voorkeur niet je eerste urine op de dag.

    Groetjes Brigitte
     
  5. twijfelaartje23

    twijfelaartje23 Actief lid

    22 jul 2009
    218
    0
    16
    Utrecht
    Sorry hoor voor al mijn vragen 😊
    Maar sinds 25 juli niet meer ongesteld geweest. Heeft het dan wel zin om de ovulatie testen te doen?
     
  6. twijfelaartje23

    twijfelaartje23 Actief lid

    22 jul 2009
    218
    0
    16
    Utrecht
    Nog even een aanvulling.... ben inmiddels 25 dagen aan het testen maar nergens positief
     
  7. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi,

    dat is inderdaad lastig.... Kost een hoop geld en moeite zo. Als je cyclus zo lang uitblijft zou ik toch over een maand eens met de huisarts overleggen of je menstruatie niet op te wekken is. Dit zodat je weer even een uitgangspunt hebt. Niet alle huisartsen doen dit overigens, maar een gesprek over hoe of wat kan geen kwaad.
    Ik heb ook geen gouden tip helaas. Altijd vervelend zo'n lange cyclus. Het is een beetje aan jezelf of je door wil blijven testen.

    Groeten Brigitte
     

Deel Deze Pagina