Prikpil en bloeding

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door nazli21, 4 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nazli21

    nazli21 VIP lid

    28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Sinds oktober 2021 neem ik de prikpil, dat is dus ongeveer 1.5 jaar. Ik heb nu 10 dagen lang bloeding. Ik heb mijn huisarts gevraagd, die voor dan de prik zet gevraagd of het normaal is. Hij vertelde dat het wel een voorkwam.

    Maar mijn vraag is iemand weleens zolang bloedingen gehad? Of gehoord heeft?
     
  2. Flipje25

    Flipje25 Actief lid

    23 feb 2018
    120
    105
    43
    Vrouw
    Ik kreeg na een tijdje ook lange bloedingen. De langste duurde zelfs een maand ofzo. Voor mij een reden om nooit meer aan de prikpil te beginnen. Heb maar 2 prikken gehad, maar maanden later nog steeds onregelmatig en lang bloedverlies. Is inmiddels al een aantal jaar geleden.
     
  3. Haje32

    Haje32 Bekend lid

    4 sep 2019
    574
    379
    63
    Vrouw
    Ik heb de prikpil ook gebruikt 2 stuks. Na de eerste heb ik 2 maanden lang gevloeid en daarna elke keer een paar dagen. Na de 2e ben ik wel 2 maanden 'vrij'geweest. Maar daarna dus gestopt en werd het weer drama. Nu een jaar later begint mijn menstruatie pas weer normaal te worden. Dus het kan zeker.
     
  4. DisneyMama

    DisneyMama Bekend lid

    7 nov 2013
    727
    372
    63
    Ik heb als tiener de prikpil gebruikt zonder problemen voor een jaar of 5..
    Na de tweede zwangerschap weer de prikpil geprobeerd en toen was het een drama, heb 2x een prik gehaald voor dus 6 maanden waarbij ik ruim 2,5 maand bloedingen heb gehad.. volgens de huisarts als de gynaecoloog kan dit een bijwerking zijn.. hier dus niet meer..
     

Deel Deze Pagina