Prikpil wel of niet

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Blossom01, 17 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blossom01

    Blossom01 Lid

    17 jul 2020
    66
    33
    18
    Vrouw
    Ik ben van plan mijn spiraal te verwijderen omdat ik hier wat problemen mee heb. Nu kan ik de pil niet nemen, maar dan heb ik nog de implanon of prikpil.

    Nu lees ik best veel negatieve over de prikpil, bijvoorbeeld als je nog zwanger wil worden dit pas 1,5/2 jaar duurt voor het uitgewerkt is ect. Nu willen we op dit moment sowieso geen kindje.. Maar misschien over 3 jaar? Wie weet... Vandaar de vraag.
     
  2. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik zou persoonlijk niet voor de prikpil kiezen omdat ik het gevoel het daar helemaal geen controle over te hebben. Ook ken ik een aantal meiden die er behoorlijk van zijn aangekomen.

    Nu weet ik dat geen enkele anticonceptie 100% is behalve volledige onthouding, maar de prikpil vind ik op de 1 of andere manier wat eng (kan niet echt uitleggen waarom).
     
  3. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.833
    113
    Ik heb de prikpil nu 3x gezet maar ga toch voor andere anticonceptie.
    Mijn libido is echt 0.0 en vind het rot prikken.
     
  4. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.318
    4.699
    113
    Vrouw
    Ik heb een collega gehad die de prikpil gebruikte, ruim 3 jaar geleden gestopt en nu nog niet zwanger. Haar ongesteldheid kwam ook niet terug. Zeker als je nog een kinderwens heb zou ik niet aan de prikpil gaan.
     
  5. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Hier was de eerste vraag van de huisarts of we nog een kinderwens hadden, want dan vond hij het niet de beste keuze.

    Ik laat het nu al zo'n 10 jaar zetten. Ben tussendoor 1 keer gestopt, netjes na drie maanden weer ongesteld ( 1 week) , toen een week niet, toen weer 1,5 week ongesteld , dan weer 2 weken niet en na 3 maanden was ik het zo zat dat ik hem weer heb laten zetten.

    Dus als je nog een kinderwens hebt zou ik toch voor wat anders kiezen.
     
  6. Flipje25

    Flipje25 Actief lid

    23 feb 2018
    117
    102
    43
    Vrouw
    Ik zou het niet doen. Als je nog een kinderwens hebt zeker niet. Bij mij duurde het 10 maanden voordat ik weer een normale cyclus had. Tijdens de prikpil had ik allemaal tussentijdse bloedingen. En stemmingswisselingen. Maar je kunt het niet uit je lichaam halen, dus je zit er hoe dan ook minimaal 3 maanden aan vast. Maar eigenlijk nog langer. Het duurt (vond ik) echt lang voordat die troep uit je lichaam is.
     
  7. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    Zou het niet doen. Na mijn bevalling één keer de prikpil gezet. In september 2019 gezet, dus in december uitgewerkt. Geen nieuwe laten zetten en ben pas vorige maand weer normaal ongesteld geworden. Heeft 5 maand geduurd na één keer de prikpil.
     
  8. Chanbee

    Chanbee Fanatiek lid

    19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    Mijn nicht heeft een tijdje de prikpil gebruikt. Tot ze kale plekken op haar hoofd kreeg. Ze bleek haaruitval te krijgen door de prikpil heeft bijna een half jaar geduurd voor haar haar weer terug groeide. Ook haar menstruatie kwam rond die periode pas weer op gang.
     
  9. Jolicoeur

    Jolicoeur Fanatiek lid

    5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Ik heb de prikpil een aantal jaar gehad en duurde zeker 18 maanden voordat mijn menstruatie weer op gang kwam. Als er een kinderwens is zou ik het persoonlijk niet meer doen.
    Mijn libido was ook beneden vriespunt :oops::oops:
     
  10. Veran

    Veran Bekend lid

    1 mrt 2014
    630
    489
    63
    Ik zou het nooit meer doen. Ik had vrijwel constant last van bloedingen. Uiteindelijk gestopt en na het stoppen bleven die bloedingen aanhouden. Een jaar na het stoppen wilde ik zwanger worden en dat is toen wel gelijk gelukt ondanks de bloedingen die nog steeds aanwezig waren, zelfs tijdens die zwangerschap.
     
  11. Eefia

    Eefia Actief lid

    14 aug 2020
    136
    59
    28
    Vrouw
    Winkel
    Zuid Nederland
    Ik vraag me dit ook af. Heb ook wel eens de prikpil gehad, maar toentertijd best wat probleempjes er mee ervaren (als in redelijk wat tussentijdse bloedingen, last van de hormonen, etc.), maar dat is nu alweer even geleden en ik hoop stiekem op dat het inmiddels een stuk verbeterd is. Ik lees hier even mee dus :). Groetjes :D
     

Deel Deze Pagina