Pril zwanger en flinke pijn in bovenbuik

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Arretjescake, 28 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arretjescake

    Arretjescake Actief lid

    29 nov 2021
    142
    118
    43
    Vrouw
    Ik ben heel pril zwanger (4 weken). Vannacht werd ik wakker met enorme pijn in mijn bovenbuik. Een flink stuk boven mijn navel (rond lever en maag). De pijn was echt heel erg en ik heb er uren van wakker gelegen. Opeens was het over. Vandaag voel ik overdag nog af en toe iets maar geen erge pijn meer.

    Ik heb eerder een miskraam gehad maar dat voelde heel anders en op een totaal andere plek (onderin buik).

    Heeft iemand hier ervaring mee?
     
  2. DBoer

    DBoer Bekend lid

    4 jan 2022
    802
    784
    93
    Vrouw
    Ik heb in week 3 en 4 wel veel buikkrampen gehad, maar dan juist in mijn onderbuik bij mijn baarmoeder. bovenbuik nooit gehad (wel mijn darmen nu i.v.m. obstipatie maar dat is ook niet hetzelfde wat jij omschrijft). Het zou natuurlijk ook nog los kunnen staan van je zwangerschap? Mocht het weer terugkomen zou ik misschien toch even je huisarts bellen om navraag te doen, maar hopelijk blijft het nu weg!
     
  3. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.511
    1.672
    113
    Lijkt mij geen indicatie voor een miskraam aangezien het hoog in je buik is... Ik moet zeggen dat ik zelf ook erg veel last van mijn darmen heb sinds de zwangerschap. Van lichte krampen tot echt niet meer kunnen lopen. Zowel laag als heel hoog in mijn buik. In het begin vond ik het wel spannend, maar heb nu al meerdere goede echo's gehad en daarnaast voelt het ook wel echt als darmkrampen. Ze zeggen ook dat zowel door hormonen als een groeiende baarmoeder je darmen wat van slag kunnen zijn. Als je het echt niet vertrouwt zou ik even langs de verloskundige of huisarts gaan. Hopelijk gaat het inmiddels alweer beter met je!
     
  4. Arretjescake

    Arretjescake Actief lid

    29 nov 2021
    142
    118
    43
    Vrouw
    Update: ik heb er totaal geen last meer van gehad! Ik denk dan toch mijn darmen?
     
  5. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.108
    2.000
    113
    Hou het aub in de gaten want dit klinkt ook als je galblaas met galstenen.
    Bij mij gebeurde dit ook in de zwangerschap (door hormonen van de zwangerschap kan je galstenen krijgen). De pijn begon bij mij rond 14 weken zwangerschap en ik kreeg om de paar weken een aanval tot om de dag ongeveer op het einde. Elke keer afgeschoven op maagzuur. Uiteindelijk na de bevalling kreeg ik een aanval die niet meer wegging en toen ben ik met spoed geopereerd.
    Hier voelde het alsof ik geen adem meer kon ademhalen, pijn in mijn maag met uitstralingen naar de rechterkant. Bij de arts drukten ze op mijn maag en dat deed heel veel zeer vandaar dat ze dachten dat het maagzuur was maar bleek toch echt wat anders.

    Mocht het terugkomen misschien dan vragen of ze kunnen testen op galstenen.
     
    Neuzeke en Arretjescake vinden dit leuk.
  6. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    646
    378
    63
    Klinkt inderdaad als galstenen. Als je daar een aanval van koliekpijn van heb dan is het ook 'opeens' over. Omdat het sterntje wat eerst klem kan zitten bijvoorbeeld door of terug schiet. Ik heb zelf ook galstenen. Deze kunnen door middel van een echo aangetoond worden. Je kunt ze al langer hebben zonder dat je het merkt. En inderdaad met zwangerschap zou het meer op kunnen spelen onder invloed van hormonen. En galaanvallen komen vaak in de nacht...
     
  7. Veertje22

    Veertje22 Fanatiek lid

    27 jul 2021
    1.535
    1.945
    113
    Vrouw
    Ik ben ook pril zwanger en er heerst in ons gezin een buikgriepje waar ik ook last van had. Felle steken/pijn rondom mijn maag. Heel vervelend, maar was echt maar een paar uurtjes.. Dat kan het ook zijn.. Ik denk dat het niks met je kindje te maken heeft hoor! Hier afgelopen donderdag mijn eerst echo gehad en er was een kloppend hartje te zien :)
     

Deel Deze Pagina