Pril zwanger en gestresseert

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Helena1234, 28 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Helena1234

    28 nov 2018
    14
    1
    3
    Vrouw
    Hallo iedereen,

    Wij zijn 3 jaar bezig geweest voor kinderen is uiteindelijk gelukt na 3 pick Ups en de 5 de terugplaatsing ben ik eindelijk zwanger . 4,5 weken. Eerste bloedafname en hcg was goed 360 en volgende opnieuw een bloedafname om te zien of alles voldoende stijgt. Nu heb ik echter bang omdat ik een heel zenuwachtig persoon ben met zenuwen in de buik en hoe meer ik denk om geen stress te hebben hoe meer ik het wel heb . Nu maak ik mij zooooo’n zorgen dat het kindje afkomt door mijn stress ik probeer rustig te blijven maar is heel moeilijk . Wil geen miskraam door mijn zenuwen . En wou dit even kwijt want zit hier echt mee.
     
  2. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.457
    3.313
    113
    Snap ik, is ook een stressvolle periode maar probeer afleiding te zoeken en ga wat leuks doen.
    Ga lekker een stuk wandelen dan helpt ook je gedachten even op ontspanning te zetten.

    Succes:)
     
  3. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Lieve TS, gefeliciteerd met je zwangerschap en natuurlijk ben je hartstikke gestresst. Je wil dit zo graag en nu is het eindelijk zover! Alhoewel stress natuurlijk voor niemand gezond is, krijg je echt geen miskraam door stress. Een miskraam betekent echt dat er een chromosoom afwijking bij je kindje is waardoor het niet levensvatbaar is.
    Ga fijne dingen voor jezelf doen als afleiding, schrijf je onzekerheid van jezelf af en doe mindfulness oefeningen. De stress wordt echt wel minder naarmate de tijd vordert; en echt het gaat niet mis omdat je gestresst bent. Als je je daar ook over stresst wordt de stress alleen maar dubbel zo erg dus die gedachte moet je echt gaan loslaten.
     
  4. Helena1234

    28 nov 2018
    14
    1
    3
    Vrouw
    Dank u wel iedereen en het is vooral snachts , overdag ben ik aan het werk enzo en dan heb ik hier niet zoveel last van.
     
  5. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Liggend een buikademhalingsoefening doen kan dan goed helpen om in slaap te komen!
     
  6. Helena1234

    28 nov 2018
    14
    1
    3
    Vrouw
    Als ik echt een zenuwachtig moment heb dat ook op mijn buik en darmen slaat , helpt niets ... spijtig genoeg
     
  7. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Hoi Helena,

    We zitten in hetzelfde, prachtige schuitje en ik begrijp je helemaal! Je hebt zo lang gewacht en nu ben je bang om het 'verkeerd te doen'. Maar kijk eens wat er allemaal gelukt is: de eicel en zaadcel zijn versmolten, het vruchtje heeft zich al (deels) ingenesteld, je hcg loopt op. Het ziet er naar uit dat je lichaam het heel goed oppakt. De stress en angst zijn heel normaal. Je bent zo blij en daardoor zo bang om het weer kwijt te raken! Dat is normale stress en daar heeft je kindje geen last van hoor.
    Wat ik nu doe om te ontspannen; af en toe een piekermoment inlassen. Dan mag ik even denken aan wat er allemaal mis kan gaan. Dat geeft gek genoeg wat rust. Want het wegduwen van die gedachten geeft meer stress dan ze even toe te laten. En dan bedenk ik me: zelfs als het mis gaat, weet ik nu wel dat het kan.
    Daarna ga ik me op het positieve richten. Kijken op pinterest naar manieren om het aan de familie te vertellen. Lekker dagdromen of dingen doen die er juist niets mee te maken hebben. Misschien kunnen wij elkaar tot de eerste echo' s steunen? Ik vind het ook zoooo spannend! En twee jaar gewacht.
     
    ceresita vindt dit leuk.
  8. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    O ja. GEFELICITEERD!!!!!:roflmao:
     
  9. Helena1234

    28 nov 2018
    14
    1
    3
    Vrouw
    Dank u voor je lieve geruststellende reactie en ja haar ben idd wel zenuwachtig voor de tweedebloedafname dinsdag en dan voor de echo. Als jij stress hebt slaat dit dan ook op jou buik? En ook jij van harte proficiat met je zwangerschap ❤️
     
  10. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Dankjewel! Ja ik heb wel wat krampjes en hartkloppingen zo af en toe hihi! Hoort erbij. Wij hebben al een zoon en in de zwangerschap bij hem had ik dat ook. Toen had ik ook regelmatig bloedverlies en allerhande bijhorende stress. En t is een gezonde, vrolijke jongen!!
     
  11. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Je hebt ook in de mmm gezeten zie ik. Wij ook! Misschien kun je het er met je arts ook eens over hebben ter geruststelling. Ik denk dat hij/zij je ook zal vertellen dat vrijwel iedereen dat jeeft na zolang wachten!
     
  12. Helena1234

    28 nov 2018
    14
    1
    3
    Vrouw

    Leuk om te horen dat stelt al wat meer gerust . Want ik denk altijd van de zenuwen die op mijn buik slaat dat het kindje daardoor afkomt
     
  13. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Snap ik hoor! Ik heb het nu ook met vuurwerk. Iedere keer dat ik er van schrik krijg ik een pijnlijke kramp in mn buik en zit daarna in de stress. Maarja, als t goed ingenesteld is en een gezond kindje komt het echt wel goed!
     
  14. Helena1234

    28 nov 2018
    14
    1
    3
    Vrouw
    Ja heb ik idd ook. Heb dinsdag 2 de bloedafname dus ik maak mij daar al zorgen over ik wil al naar de huisarts gaan voor een bloedtest maar heeft niet veel zin dus zal maar gewoon ‘rustig’ afwachten ben morgen 5 weken .
     
  15. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Dan kun je ook zaterdag vast een digitale CB test doen. Als het goed gaat met de hcg zou die 3+ aan moeten geven. Ik ga em morgen doen voor de 2-3 weken. Ben ook zenuwachtig ervoor hihi ;)
     
  16. Helena1234

    28 nov 2018
    14
    1
    3
    Vrouw
    Ga ik niet doen want zorgt voor extra stress en ben 5 weken vandaag . ik word gek van mezelf echt niet normaal heb zo een bang voor een miskraam
     
  17. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Hoi Helena, weet je inmiddels meer? Is er al naar je bloed gekeken? Hoop zo dat het nog goed met je gaat! Ik had vandaag een 3+ test. Nu nog twee weken wachten tot de eerste echo...
     
  18. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Onwerkelijk hé na al die tijd. Hier 3,5 jaar en 8 terugplaatsingen eindelijk raak.
    Als stress voor een miskraam kan zorgen, had hier nu geen kindje in de box gelegen! Ik was zo gespannen en gestrest. Na al die tijd raak, het voelt dan ook zo kostbaar. Dit wil je niet meer kwijt! Maar wat anderen ook al zeggen, heb je dit niet in de hand. Als het misgaat is dit om hele andere redenen.
    Probeer afleiding te vinden en ontspanning waar lukt. Ik leefde van echo naar echo. Mijn ziekenhuis was heel meelevend en ik mocht elke week voor een echo komen (had wel ook bloedverlies). Misschien mag je bij jouw ziekenhuis ook een keertje extra komen.. Succes en hopelijk heb je snel de eerste echo en groeit je vertrouwen!!
     
  19. Helena1234

    28 nov 2018
    14
    1
    3
    Vrouw
    Hey,

    Ik had maandag een bloeding met helderrood bloedverlies , wij direct in paniek ik dacht een miskraam. In het ziekenhuis zeiden ze dat het vruchtje met embryo er nog zat maar dat het ofwel goed zou lopen of slecht zou lopen . Ondertussen geen bloedverlies meer enkel bruinverlies . Natuurlijk nog heel gestresseert en bang voor een miskraam . Hcg waarde was van 2400 naar 11000 gegaan dus lijkt me dan raar dat ik bloedverlies had en heb en geen miskraam . We hopen op het beste en maandag ben ik 6 weken en dan mogen we terug voor echo en hopelijk zien we het hartje dan.

    Groetjes
     
  20. Helena1234

    28 nov 2018
    14
    1
    3
    Vrouw
    Dank je wel kan je even lezeN wat ik reageerde op Apie haar comment was namelijk in paniek had ook bloedverlies maandag .. heb zo een bang nu
     

Deel Deze Pagina