Pril zwanger en nachtdienst

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Somita, 22 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Somita

    Somita Fanatiek lid

    22 sep 2020
    1.379
    774
    113
    Hoe hebben jullie het gedaan met nacht dienst en een prille zwangerschap.

    Mijn lijf kan al slecht tegen een nachtdienst en normaal word ik halverwege mijn nachtdienst al beroerd.

    Heb nu al veel last van misselijkheid en vermoeidheid en weet niet hoe ik de nacht door moet komen.

    Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.
     
  2. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Ziekmelden ;) en eventueel met je leidinggevende bespreken. Het is nog wel erg vroeg, maar als je het niet volhoud heeft ook niemand er wat aan
     
  3. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Ik heb gewoon mijn diensten gedraaid tot zo'n 10 weken geloof ik. De eerste nacht was ik enorm misselijk, de 3 erna ging het wel. Ik was wel blij dat ik niet meer ingeroosterd werd in de nachten.
     
  4. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    Zodra het niet meer gaat meld je je ziek.
    Ik heb alle keren een HG zwangerschap gehad (extreme vorm van misselijkheid/spugen). En waar ik de eerste keer nog tot de 9 weken heb gered met werk, ik vraag me nog af hoe dan, maar goed ik wist niet beter (maar zwaar uitgedroogd!).... heb ik me de andere twee keren direct ziekgemeld zodra ik het niet meer trok (met minder uitdrogingsschade tot gevolg). Maar conclusie is, als je t niet meer trekt meld je je ziek.
     
  5. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
    Ik weet niet of je het al op je werk gemeld hebt?
    Als je er zoveel last van hebt...zou ik ze niet draaien voorlopig. Je zou eventueel ook kunnen ruilen met collega's? En anders toch melden.

    Zelf heb ik het tot 19 weken volgehouden. En met 16 weken gemeld. Ik vond nachten heerlijk, wel vermoeid...hoewel voorslapen mij heel goed is bevallen...rustig aandoen...en geregeld wat gegeten. Helaas kreeg ik rond de 8 -10 weken corona , en brak het uit in heel ons wzc ..niet de nachten maar de Corona hebben mij genekt...zodat ik met 20 -22 weken helemaal niet meer kon werken icm bekkenpijn.

    Alleen jij bepaald wat goed voor jou is.
     
  6. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier tot 8wk nacht gedraaid. Toen ging het niet meer, ik kon niet meer slapen overdag.
     

Deel Deze Pagina