Prioderm en zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Manoe 33, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manoe 33

    Manoe 33 Lid

    8 jun 2007
    76
    0
    0
    Office manager
    Den Haag
    Beste verloskundige,

    ik zit met een prangende vraag:

    Vanmiddag constateerde ik dat mijn zoontje van vijf hoofdluis had. In een opwelling en automatische heb ik hem in bad gestopt en met prioderm behandeld. En aangezien hij de afgelopen 2 nachten bij mij heeft geslapen ben ik ervan uit gegaan dat ik ze ook heb. Ik heb mijn haar ook behandeld met prioderm.

    Echter dacht ik te laat na over mijn zwangerschap. Ik ben 20 weken en ik vraag me nu af of het schadelijk is voor mijn ongeboren kindje. Ik ben op internet gaan surfen en daar kwam ik tegenstrijdige berichten tegen, het ene berichtje zei van wel, het ander berichtje weer van niet.

    Weten jullie of het écht schadelijk is?

    Ik voel me nu erg rot en rusteloos.

    groetjes
    Manuela
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Manuela,

    Ik heb even met een apotheek gebeld en zij zeiden dat het onvoldoende bewezen is dat het gebruikt kan worden in de zwangerschap. Dus het wordt afgeraden. Nu ben je al 20 weken en is de gevaarlijkste periode, waarin alles wordt aangelegd, de eerste 12 weken en die ben je allang voorbij en denk ik dat de kans heel klein is dat je kindje er iets van merkt.

    Groetjes Brigitte
     

Deel Deze Pagina