probleem met de fles/speen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door meintje, 11 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Hallo,

Mijn dochtertje is dik 4 maanden nu en qua lengte is ze gemiddeld, qua gewicht is ze wat onder gemiddeld.
    Ik ben de borstvoeding aan het afbouwen wegens omstandigheden en ben dus aan het overstappen op flesvoeding.
    Nu maak ik me alleen zorgen dat ze misschien te weinig binnen krijgt aan voeding.
    Ze krijgt nu 3 keer per dag borstvoeding en 2 keer flesvoeding. Wat ze aan borstvoeding drinkt weet ik niet, maar qua flesvoeding wel.
    Ik maak nu twee keer een fles van 150 ml met 5 schepjes voeding (165 ml totaal), hiervan drinkt ze er nu zo'n 140 ml op.

Moet ik me zorgen maken? Ze zou 5 voedingen van 200 ml mogen, maar dat haalt zij echt nooit!

Nog een kleine vraag, ik heb nog steeds speen 1 op de fles zitten. Ze doet vrij lang over de fles kunstvoeding (140 ml drinkt ze in zo'n 18-20 minuten). Nu heb ik de een keer de opvolgspeen (2) erop gezet (vanaf 3 maanden). Ze kreeg duidelijk de voeding sneller binnen, maar het kwam er ook even hard weer uit. Ze heeft nog nooit zo heftig gespuugd en dus heb ik nu speen 1 er maar weer op. Kan het zijn dat de voeding te hard binnen is gekomen en dat haar maagje dat nog niet aankan? Kan ik dan over een tijd het nog een keer proberen?

Bedankt alvast

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Het ene kindje kan meer voeding per keer drinken dan het andere kindje, wanneer meer voeding niet lukt is het mogelijk om wat vaker een voeding aan te bieden.

20 minuten drinken over en voeding is prima!

Groeten eveline

Deel Deze Pagina