Problemen ontlasting

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Speklapje, 21 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Speklapje

    Speklapje Actief lid

    6 jan 2013
    195
    10
    18
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

    Mijn kindje is inmiddels 2 maar ik zit met een gênant probleem en ik durf er niet goed mee naar de dokter. Ik dacht ik leg het hier voor wie weet heeft iemand tips of adviezen....

    Na de laatste bevalling heb ik een soort van kleine uitstulping bij mijn anus. Dit kwam door het persen zeiden ze. Niet echt charmant maar ok. Dit heb ik dus al even maar ik heb nu al een paar weken dat als ik ontlast heb dat ik maar blijf vegen. Er blijft ontlasting aan mijn papier zitten. Kortom ik veeg het ondertussen kapot daar onder.
    Het voelt ook alsof ik ontlast maar dat er iedere keer wat achter blijft. Ik word hier gek van! Ik vind het zo ontzettend vies. Als ik een uur later ga plassen en dan weer veeg haal ik gewoon weer wat weg! Ik ben ten einde raad en weet niet wat ik hiermee moet....

    Wie heeft er ervaring mee en weet wat het kan zijn en wat ik eraan kan doen???
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Klinkt als een aambei, bv een inwendige die door druk van bv ontlasting naar buiten komt. Door de plooiing kan er ontlasting achterblijven. Je kan proberen ‘m naar binnen te duwen. Mogelijk is het dan al makkelijker schoon te maken.

    Het kan op zich geen kwaad, zolang het bv geen pijn doet. Qua schoonmaken kan vochtig papier helpen - bv billendoekjes zonder parfum etc (en dan in een prullenbakje gooien, niet in de wc). En sommige mensen zweren bij een douche- bv met een spa-flesje goed spoelen boven de wc.

    Als je er veel ongemak van hebt, kan de huisarts je ook helpen - die ziet echt wel vaker dit soort problemen :)
     
  3. Speklapje

    Speklapje Actief lid

    6 jan 2013
    195
    10
    18
    NULL
    NULL
     
  4. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik heb m ook, na mijn zoontje ook gehad. Die ging vanzelf weg, deze nog niet. Ik wil m weg laten halen, ze kunnen m afbinden bijv. Is idd heel vervelend met ontlasting maar vind ook voor intimiteit niet fijn.
     
  5. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier zo'n uitstulping na het ontlasten. Ik druk hem terug voorbij de kringspier. Daarna goed schoonmaken en met een vochtig toiletpapiertje.
    Bij mij blijft het binnen tot de volgende ontlasting.

    Doordat het weer naar binnen geduwd word heb ik geen last van hetgeen jij beschrijft. Wie weet werkt het bij jou ook zo. Het proberen waard.

    Hier is het ook het gevolg van een uur persen als een leeuw. Nu 3 jaar later nog niet weg. Maar beheersbaar nu.
     

Deel Deze Pagina