Productie opkrikken nog zin bij nieuwe zwangerschap?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Divarg, 10 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Divarg

    Divarg Bekend lid

    12 okt 2014
    913
    21
    18
    Mijn dochter is 9.5 maand en ik kolf sinds een paar maanden enkel. De borst drinkt ze niet meer. Nu ik weer opnieuw zwanger ben loopt het echter gigantisch snel terug. Van 500 ml per dag ben ik naar op het moment een krappe 240 gegaan. Een week geleden was dit nog 300.
    Heeft het zin dit nog proberen op te krikken door een week lang elke 2 uur aan het kolfapparaat te gaan hangen of is het een hormoonkwestie en is het aflopende zaak?
     
  2. Heidi Akkers

    Heidi Akkers Fanatiek lid

    30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Heel verschilldend. Je kunt het proberen door een paar keer op een vrije dag intensief te kolven: ieder uur een beetje. En 1 x een uur lang tien min. kolven, tien min. rust. Ga er lekker voor zitten met een kop thee en een boekje. Het gaat dan om het signaal inderdaad, minder om opbrengst.
    Ook kun je wanneer je kolft kolven in drie stappen: kolf 5 min. masseer een halve minuut en wissel dat af. Beide borsten drie keer 5 min. kolven.
    Wanneer je kindje nog aan de borst drinkt kun je proberen of het een keer extra wil wisselen. Zo stimuleer je ook meer tijdens het voeden.

    Verder: avocado is goed en natuurlijk noten of borstvoedingsthee. En ja, het is een gevolg van de zwangerschap. Sommige kindjes drinken stug door als er zo goed als niets meer uit komt (dan heeft het meer met moment samen van doen dan met drinken ;)) andere kindjes stoppen er helemaal mee. Je kindje is op een leeftijd dat het mogelijk nog lekker aan de borst wil blijven, als het voor jou niet onplezierig is lekker doen: meestal is het een tijdelijke dip en komt het daarna weer op de rit ;)

    Succes! En geniet van je zwangerschap!
     
  3. Divarg

    Divarg Bekend lid

    12 okt 2014
    913
    21
    18
    Bedankt voor je reactie. Zoals ik al schreef drinkt mijn dochter al 4 maanden niet meer aan de borst dus dat gaat helaas niet op.
     

Deel Deze Pagina