Productie stop?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Zonnestralen, 10 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.967
    7.895
    113
    Vrouw
    Hoe lang na het geven van de laatste bv zouden de borsten moeten stoppen met het aanmaken? Ik ben inmiddels 2,5 jaar gestopt met voeden en mijn borsten lijken de boodschap niet te begrijpen. Ik heb geen stuwing. Maar wel andere dingen waaraan ik merk dat het niet tot een volledige stilstand is gekomen. Is er een moment waarop je bijvoorbeeld bepaalde medicatie nodig hebt om het af te sluiten. Of komt dat alles vanzelf wel?

    Ik heb drie kinderen over een periode van 4 jaar gemiddeld een jaar gevoed. Ik heb geen idee of die informatie ertoe doet.
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.333
    113
    Het schijnt dat sommige vrouwen altijd hele kleine beetjes melk blijven aanmaken.

    Zelf had ik na 4 jaar aaneengesloten voeden eigenlijk heel snel geen melk meer.

    Volgens mij is er geen medicatie die het stopt. En ik denk dat naar een huisarts gaan niet helpt, want die zal er minder verstand van hebben dan jijzelf.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  3. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.147
    1.068
    113
    Bij mij hield het vanzelf op. Wat wel belangrijk is, dat je zo min mogelijk aan de tepels komt, cq hierin knijpt 'om te kijken of er nog melk komt' want dan blijf je de aanmaak ook stimuleren.

    Als je echt nog lekt na 2,5 jaar, dan zou ik wel naar huisarts gaan. Soms kan er probleem zijn in je hormoonhuishouding (prolactine), dat wellicht los staat van je zwangerschap/BV en nu opspeelt dan wel zichtbaar wordt.

    (ik vind persoonlijk 2,5 jaar wel lang... bij mij was echt op een half jaar wel gedaan)
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  4. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.967
    7.895
    113
    Vrouw
    #4 Zonnestralen, 11 mei 2022
    Laatst bewerkt: 11 mei 2022
    @Kache Door jouw bericht heb ik wat kunnen googlen. Icm een huidaandoening die sinds mijn laatste bevalling is gaan ontvlammen kan ik hits vinden. Allemaal op het oog wetenschappelijke Engelse teksten. Daar ben ik nu te moe voor maar ga ik morgen uitzoeken. Morgen ochtend ga ik de huisarts maar even bellen.

    De hits wat prolactine betreft klonken bekend. Maar zijn ook geen gekke dingen als je 3 jonge kinderen hebt. Wat betreft stimulatie kan daar geen spraken van zijn. Ik wil niks of niemand daar in de buurt hebben omdat het te gevoelig is. Dat is niet iets wat ik van mezelf herken. Eerder zou ik het juist gevoelloos hebben genoemd.
     

Deel Deze Pagina