tips gevraagd voor aambeien

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jelly, 24 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jelly

    Jelly Actief lid

    9 aug 2006
    319
    0
    0
    Hello ladies

    zoals jullie al hebben kunnen lezen in het onderwerp, heb ik dus last van aambeien.
    Ik heb het eignelijk sinds gisteren... maar toen had ik er nog niet zo een last van. Vandaag heb ik pijn tijdens het wandelen, zitten, ...
    Heb wel gemerkt dat ik hem een beetje terug kan duwen :cry: :oops: -sorry voor de taal- maar als ik dan ga zitten, floept ie der terug uit.
    Ik vind hem ook best wel groot (denk dat het er 2 zijn...) en denk dat het soms ook een beetje bloed. Ik heb nu curanal of zo gaan halen en ben daar alvast lekker mee aan het smeren... nou, lekker! :)
    Ik wil geen verhalen horen over wegsnijden en zo. Het gaat hier wel over mijn poepie, he? En binnen 1 week ben ik uitgeteld, dus dat zie ik zo niet zitten... persen met aambeien!
    Hebben jullie mss tips waardoor ie sneller weg gaat... alle tips zijn welkom! Ik ben radeloos... :oops:
    xxx
    jelly
     
  2. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    :( tja, het is een zwangerschapskwaal waar ik ook last van heb.

    Ik heb tijdens de bevalling er absoluut geen last van gehad. Het is inderdaad lastig voor jezelf zolang je ze hebt. Alleen had ik begrepen dat de zetpillen - waarmee je ze gelijk naar binnen duwt ;) - niet tijdens de zwangerschap gebruikt mogen worden. Dit heb ik wel een week gedaan en dat werkte goed.

    Komende dagen ga ik er ook weer eens aan werken en zal ik in de bijsluiter nakijken of het tijdens borstvoeding gebruikt mag worden :(:

    Sterkte meis.

    Groetjes
    Danielle
     
  3. esther79

    esther79 Actief lid

    4 mrt 2007
    146
    0
    0
    ziekenverzorgende
    hellevoetsluis
    Toen ik nog in de kraamzorg werkte, maakte ik altijd ijskompressen om de aambeien te laten slinken..Hielp altijd erg goed! Als je een tampon nat maakt, en deze in een plastic zakje in de vriezer legt, kan ie er daarna mooi tussen! Wel even een hydrofiel washandje ofzo om de ijstampon doen als je hem er tussen doet hoor!
    Succes!
     
  4. kiki80

    kiki80 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hier precies hetzelfde gehad, twee weken voor de uitgerekende datum opeens aambeien. Daarvoor Curanol gebruikt. Tijdens de bevalling waren ze echt mega geworden en ik maakte me ernstig zorgen. Nu zijn ze 12 dagen na de bevalling al bijna weg, echt een zwangerschapskwaaltje dus. Heel veel succes ermee.
     
  5. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    de tips: veel vezels, veel water, onmiddellijk naar toilet gaan als je aandrang hebt, etc. heb je vast al gehoord.
    Mijn verloskundige zei dat als ik er last van zou krijgen, dat ik met haar contact op moest nemen, omdat zij in de praktijk een heel goed middel hebben. (heb helaas de naam niet). Maar misschien is het een idee om jouw vk te vragen of zij ook iets hebben? (ik was er zelf nooit opgekomen, ik wist niet dat ze dat ook hadden)

    veel sterkte en natuurlijk een fijne bevalling!
    Amber
     
  6. Patricia27

    Patricia27 Actief lid

    3 dec 2006
    288
    0
    0
    inpakster
    IJsselmuiden
    aambeienzalf
     
  7. jeldou

    jeldou Bekend lid

    8 jan 2007
    729
    0
    0
    hoe zien ze er eigenlijk uit?
    Want ik heb ook sinds een tijdje nu een extra flubbertje daar ;) zeg maar..
    Maar ben niet zwanger hoor.
    Er zit tussen de vagina en de anus ook een stukje extra vel.. maar ik heb nu ook een extra stukje vel naast de anus.
    Sorry voor de details, maar misschien dat iemand er antwoord op weet!
    Oja p.s ik hoorde dat acupunctuur ook goed voor aambeien werkt!
     
  8. lindavg

    lindavg Fanatiek lid

    25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Heb er helaas ook last van, ene dag meer dan de andere dag.
    Ik gebruik spertie ervoor.
    Heb er wel erg in dat je niet alle aambeienzalf mag gebruiken als je zwanger ben.
     
  9. Jelly

    Jelly Actief lid

    9 aug 2006
    319
    0
    0
    Hye ladies

    Ik ben daarstraks toch maar even naar apo gereden en gevraagd of zij me konden helpen. (had het probleem 'aambeien' op een papiertje geschreven, voor het geval er veel mensen zouden staan wachten.... Gelukkig maar dat ik dat gedaan had, want ik had prijs! Stond natuurlijk ei-vol daar... :) )
    Ik heb nu een zalfje gekregen Cose-anal noemt het. Zou goed zijn en ook vaak door gynecologen worden voorgeschreven. Ben benieuwd en hoop dat het helpt.
    Ik zal mijn gyn maandag inlichtten als ik bij hem op controle moet... :oops:
    Ben in alle geval al blij dat ik niet de enige ben!
    Weet je, ik heb al wel eens aambeien gehad, maar zo erg als ik het nu heb... écht nog nooit! Het lijkt wel of er een stuk darm naar buiten wordt gedrukt! Daarom ook dat ik me zorgen maakte. Heb ook gemerkt dat het een beetje bloed... wass omdat het constant onder 'druk' staat.
    Hopelijk gaat het zo weg.
    xxx
    jelly
     
  10. mama33

    mama33 Actief lid

    11 sep 2006
    255
    0
    0
    Achterhoek
    hoi hoi,

    Ik heb het bij mijn tweede zwangerschap heel erg gehad. Ik heb van mijn gyn. lidocaine zalf gehad. Dit doet niks tegen de aanbeien maar is verdovingszalf die je even voor het naar de wc gaan smeert. Werkt super. Je voelt niks meer. Het is alleen op recept verkrijgbaar, dus even je huisarts bellen. En wat mij goed heeft geholpen is neusspray MET xylometazoline. Dit zorgt ervoor dat je slijmvlies slinkt. Was ook een tip van de gyn. Die zalfjes die je vrij kunt verkrijgen (en die ik allemaal had geprobeerd) hielpen helemaal niks!

    Succes!
     
  11. Heidimaus

    Heidimaus Lid

    2 aug 2007
    31
    0
    0
    Sperti smeren en vochtig toiletpapier gebruiken in plaats van gewoon papier. Ik heb het ook een keer gehad, au au. Succes!
     
  12. Jelly

    Jelly Actief lid

    9 aug 2006
    319
    0
    0
    mag je dan vochtig wc-papier gebruiken bij aambeien? Ik dacht net van niet...
     
  13. Jelly

    Jelly Actief lid

    9 aug 2006
    319
    0
    0
    ik heb sinds gisterennacht heel de tijd een "diarree gevoel" in mijn darmen. Alleen durf ik niet goed gaan, omdat ik natuurlijk met die aambeien zit. Ben vandaag al 2 keer geweest voor de grote boodschap. Is dit dan ook normaal met aambeien, of is het toch al een voorteken... En wil onze jongen mss komen. Zouden aambeien dan mss ook een teken kunnen zijn dat het begint, vraag ik mij af?!
    Sorry voor de last, he dames :(
     
  14. Heidimaus

    Heidimaus Lid

    2 aug 2007
    31
    0
    0
    Heb ik toen wel gedaan. Was ook een stuk aangenamer. ;) Volgens mij staat het zelfs op de verpakking dat je dat het beste kunt doen, maar dat weet ik niet meer zeker. Het is gelukkig al enige tijd geleden.
     
  15. Heidimaus

    Heidimaus Lid

    2 aug 2007
    31
    0
    0
    SPERTI AAMBEIENZALF

    SPERTI PREPARATION H [Whitehall Laboratoria B.V.]
    Kwalitatieve en kwantitatieve samenstelling
    Zowel Sperti Preparation H aambeizetpillen als Sperti Preparation H aambeienzalf bevatten 1% huidrespiratie factor in de vorm van extract van levende gistcellen en 3% haaienlevertraan.

    Therapeutische indicaties
    Sperti Preparation H aambeienzetpillen en aambeienzalf worden gebruikt voor de behandeling van klachten ten gevolge van aambeien, zoals jeuk, vochtafscheiding, pijn of een combinatie van deze verschijnselen.

    Speciale waarschuwingen en bijzondere voorzorgen bij gebruik
    Zorg voor een goede hygiëne en voor voldoende lichaamsbeweging, zorg ook voor een zachte ontlasting. Eet daarom laxerende voedingsmiddelen als rogge- of volkorenbrood, zilvervliesrijst, verse groenten en fruit (pruimen) en vooral goed kauwen. Wacht niet te lang en neem alle tijd om naar de W.C. te gaan. De aangegeven dosering niet overschrijden en niet langdurig gebruiken zonder uw arts te raadplegen. Indien de klachten aanhouden of terugkeren en bij pijnlijke en bij bloedende aambeien, dient u uw arts te waarschuwen.

    Gebruik bij zwangerschap en het geven van borstvoeding
    Sperti Preparation H aambeienzetpillen en -zalf kunnen, voor zover bekend, overeenkomstig het voorschrift, worden gebruikt in de zwangerschap.

    Dosering en wijze van toediening
    Bij klachten 's morgens en 's avonds en na elke stoelgang één zetpil inbrengen of een weinig zalf aanbrengen. Van de zetpillen eerst de verpakking verwijderen. Reinig de anale opening na elke stoelgang eerst met zacht toiletpapier en dan met een washandje en lauw water. Daarna voorzichtig met een zachte handdoek afdrogen of - bij voorkeur - droogbetten. De keuze tussen gebruik van zetpillen of zalf hangt af van de plaats van de aambeien. Verder speelt persoonlijke voorkeur een rol.

    Bewaring en houdbaarheid
    Sperti Preparation H aambeienzetpillen moeten koel worden bewaard. Buiten bereik van kinderen houden.

    Aard en inhoud van de verpakking
    Doosje met 12 en 24 zetpillen. Tube met 25 en 50 g zalf.

    RVG-nummer
    RVG 02883 (aambeienzetpillen) en RVG 02884 (aambeienzalf).
     

Deel Deze Pagina