Progesteron waarde van 26.4???

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door warhoofd, 21 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. warhoofd

    warhoofd Bekend lid

    30 jan 2006
    673
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Ik ben 28 feb begonnen met Clomid. 12 maart had ik een posi ovutest, die avond flinke buikpijn en zondag weer een negatievere test.

    Vandaag prikken voor progesteron. Vanmiddag gebeld en de waarde was 26.4, ze zei dat het op de grens was van wel/ geen goede eisprong.

    Ik moet as donderdag weer naar de fertilityarts, maar vroeg me af of jullie weten of die waarde hoog is en of er eventueel kans is op zwangerschap???

    Groetjes
     
  2. Shantii

    Shantii Bekend lid

    30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Die waarde is inderdaad niet zo heel hoog. Volgensmij moet die rond de 30 zijn moet het een goede eisprong zijn. Wat het precies betekend weet ik niet, maar hoop dat er ergens een heel eigenwijs zaadje is die hem toch lekker gaat bevruchten!
     
  3. Loesie1982

    Loesie1982 VIP lid

    25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ze hebben mij altijd gezegd:

    Boven de 20, kans op zwangerschap, boven de 30, zker een goede eisprong!

    Liefs
     
  4. mol81

    mol81 Niet meer actief

    De waarde is aan de lage kant.
     
  5. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.186
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Waarde is niet heel slecht hoor!!!
    Hij is niet superhoog, maar je hebt zeker een eisprong gehad.
    Hoe lang is je LF?
    Als die normaal is zou ik me nog geen dikke benen maken.
    Misschien is het iets om pregnyl erbij te spuiten?
     
  6. warhoofd

    warhoofd Bekend lid

    30 jan 2006
    673
    0
    0
    De uitdrukking geen dikke benen maken ken ik niet, klinkt wel grappig!!! Hahaha.....mmm

    Dus je vindt het niet slecht???????? Je werkt toch in een lab van het UMCU????? Wat denk je met die waarde??? Is er maybe kleine kans op zwangerschap of dat niet???
     
  7. warhoofd

    warhoofd Bekend lid

    30 jan 2006
    673
    0
    0
    Ik zie trouwens dat je al meer dan 7 wk zwanger bent!!!! Super, gefeliciteerd.....hoe voel je je?
     
  8. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.186
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Klopt, ik werk in het UMC. Wil niet zeggen dat ik overal verstand van heb hoor! ;)
    Die 26 van jou kan er op zich mee door, maar omdat je niet voor niets in de malle molen zit en het toch al niet zo makkelijk is om zwanger te raken nemen artsen voor het zekere voor het onzekere en zeggen dat een waarde rond de 30 idealer zou zijn. Het is zeg maar het ideale streven.
    En omdat je al een aantal min-puntjes hebt (zie dat je aan de clomid bent, dus weinig/geen eisprong van jezelf), zou het in je voordeel kunnen werken om daar zo veel mogelijk plus-puntjes tegenover te zetten. Ik kan me dus voorstellen dat ze je bv pregnyl zouden kunnen laten spuiten rond je eisprong of progesteron-bollen kunnen voorschrijven.
    Niet elke arts zal daarvoor kiezen. Dus schrik niet als je fertiliteitsarts zegt dat het allemaal nog wel meevalt!
    Je hebt zeker kans om met deze waarde zwanger te raken.
    Mijn progesteron lag rond dezelfde waarde als die van jou. Normaal gesproken had mijn arts er niets voor gegeven, maar omdat mijn LF maar iets van 9/10 dagen was vond ze het toch een grensgeval. Ik heb toen pregnyl gespoten (heb het nu over de tijd voor IUI/IVF).

    Wij zijn idd een beetje zwanger. Best gek. Je werkt er zo hard naar toe en dan is het zo ver en dan weet je opeens eigenlijk niet meer hoe je moet reageren.
    Ik voel me goed. Niet misselijk. Wel zere borsten. Mn BH's zijn nu al te klein, dus de klemmen behoorlijk.
     
  9. warhoofd

    warhoofd Bekend lid

    30 jan 2006
    673
    0
    0
    Spannend!!1 Heb je al een echo gehad?

    Ik zit nu op 9 DPO...op welke dag zou jij testen? (vanmorgen test nog nega en HCG bloed test van het ziekenhuis ook)......mmmmmmm:S ik heb weinig hoop :(
     
  10. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.186
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Eerlijk antwoord?
    Als je bloedtest vandaag nog negatief was, dan zou ik niet eerder testen dan over een dag of 3/4. Hcg in urine loopt altijd wat achter op je bloedwaarden, dus dan duurt het nog zeker die tijd totdat je urine test uberhaupt positief kan worden.
    En ALS je gaat testen dit met een KV-test doen. Deze zijn erg gevoelig.
     
  11. warhoofd

    warhoofd Bekend lid

    30 jan 2006
    673
    0
    0
    Ok, dan test ik donderdag/ vrijdag even. Maar als ie bloedtest vandaag nega was, is er dan nog wel kans op zwangerschap?

    x
     
  12. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.186
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Klinkt misschien raar, maar dat ligt er een beetje aan hoe negatief.
    Wat was de waarde?

    Maar bedenk ook dat sommige vrouwen pas na hun NOD positief testen, dus zeg nooit nooit...
     
  13. warhoofd

    warhoofd Bekend lid

    30 jan 2006
    673
    0
    0
    De waarde was minder dan 1<...mimimimi....... bij beide meiden testen ik 4 dg voor NOD altijd posi....mmmmmm....hihi misschien een jongen. Ik heb zelf geen hoop meer. Heeft verhogen van clomid niet meer zin voor de volgende ronde? Of is dat prikken beter? Doet de arts dat of moet je dat zelf doen?
     
  14. warhoofd

    warhoofd Bekend lid

    30 jan 2006
    673
    0
    0
    Hihi...ik zie trouwens je echo staan in je albums, wat een lief hummeltje:D
     
  15. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.186
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bij <1... tja, wil je niet je hoop de grond inboren, maar dan is de kans wel klein.

    Net nog even in de computer gekeken wat mijn progesteron-waarde was toen ik pregnyl kreeg.
    die was 24. Andere cyclus een keer 31...
     
  16. zj84

    zj84 Fanatiek lid

    16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Anders nog even een andere tip, ik moest altijd de 3e de 6e en de 9e progesteron laten prikken om er zo achter te komen of mijn piek misschien op een andere dag lag. Maar bij mij waren ze altijd blij als deze boven de 20 was. Succes
     

Deel Deze Pagina