Progesteronwaarde 4 dpo

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door vlinderCN, 25 jun 2018.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Hoi, voor het eerst progesteron laten prikke. Zag zojuist mijn uitslag online van vanochtend.

    Ik zit op 4 dpo (eigenlijk dag te vroeg maar we gaan vannacht op vakantie).
    Waarde is 29. Ik lees dat het tussen 15-60 moet zijn en hier lees ik minimaal 20 (meten 5-7 dpo) is het dan hoe hoger hoe beter (en beter voor wat)?

    Zegt deze waarde iets over het wel of niet bevrucht zijn van eitje of alleen dat je idd goede eisprong hebt gehad?
    En is het waarschijnlijk dat als ik morgen of overmorgen had getest dat de uitslag dan weer stuk hoger zou zijn?

    Het is onderdeel van onderzoek naar herhaalde miskramen dus weet niet of ik de vraag daar moet stellen, wil nu tenslotte vooral weer snel zwanger worden ;).
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.605
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    Zegt niks over een bevruchting aangezien een bevruchtiging niks doet met het progesteron hormoon ;)

    En het kan dat de uitslag hoger zou zijn geweest als je op 6-7 dpo had geprikt aangezien de progesteronpiek rond 7 dpo zit.
     
  3. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Hier zwanger geworden in de ronde dat progesteron op 6DPO 17 was. Zegt dus echt niets ;).
     
  4. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Je progesteron stijgt toch als je zwanger bent..? Die houdt het zaakje in stand is mij verteld vandaar als ie nu al niet hoog genoeg is dan zou dat mk kunnen veroorzaken.
     
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.605
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    Nee progesteron tussen 1 en 7 dpo stijgt door je eisprong.
    Pas na de innesteling is progesteron nodig om het bms in stand te houden zodat je niet ongi wordt en daarmee het vruchtje verliest.

    De progesteronwaarde op 4 dpo zegt dus niks over een innesteling en ook niet over een aanstaande mk.
     

Deel Deze Pagina