Programma gefileerd

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Rebo, 17 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rebo

    Rebo Bekend lid

    26 feb 2015
    720
    297
    63
    Wie kijkt er ook het nieuwe programma met Jennifer Hoffman; gefileerd?

    Wat ontzettend heftig was het gisteren tijdens dat slachten..
    Heel stom maar ook ik was me er niet zo van bewust en het zet me wel tot nadenken
    Verschrikkelijk hoe die kippen behandeld worden
     
    Ysabella, Evanesco en Zara75 vinden dit leuk.
  2. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Als ik dan lees over dat er varkens niet dood zijn dus nog levend gekookt worden.....
    Stond op AD geloof ik.

    Zet me wel aan het denken. Maar nog niet uitvoeren... :oops:
     
    Evanesco, Rebo en Zara75 vinden dit leuk.
  3. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.958
    6.076
    113
    Happyland
    Dit is de nr 1 reden waarom wij 2,5 jaar geleden gestopt zijn met het eten van vlees/vis.
    De omstandigheden zijn gewoon barbaars en door het te blijven eten wordt het in stand gehouden.
    Moet zeggen dat ik het inmiddels niet eens meer door mn keel zou kunnen krijgen, al zou ik het willen, ben echt gewend aan het geen vlees eten. Ooit eens het antwoord gekregen op de vraag waarom die persoon geen vlees at, nl dat zij niks at wat ooit een moeder had gehad. Dat raakte me zo!
     
    nizzie86, bosi333, Evanesco en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Rebo

    Rebo Bekend lid

    26 feb 2015
    720
    297
    63
    Ik heb daar zelf een keer een filmpje van gezien, vreselijk !! Varken eet ik nooit eigenlijk maar kip wel... en dat staat me nu echt tegen
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  5. Rebo

    Rebo Bekend lid

    26 feb 2015
    720
    297
    63
    Ik ben nu ook heel erg aan het denken en oriënteren.
    Mag ik vragen wat jullie eten in plaats van vlees? Tofu ect? Het is lastig om te beginnen, ben nu aan het zoeken er over
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  6. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.254
    7.820
    113
    Gelderland
    Ik heb het ook gezien. Ik schrok vooral van omstandigheden, hoeveelheid en uitstoot. Gelukkig laten ze dit steeds vaker op tv/ internet zien want het is echt vraag en aanbod werk. Om me heen zie ik steeds meer bewustwording en mensen die stoppen of minder vlees eten. Dat is echt een goede ontwikkeling.
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  7. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Ik heb 'm gezien.

    Heftig, maar niets nieuws onder de zon.

    Maar ik eet dan ook al 22jr geen vlees/vis meer.

    Ik raad jullie aan om de documentaire dominion te kijken. Dit heeft een beetje dezelfde strekking.
     
    CrazyMom vindt dit leuk.
  8. Tulp21

    Tulp21 Niet meer actief

    Bij kippen gebeurd dit helaas ook :(
    Ik heb in een kippenfabriek gewerkt. Ze worden opgehangen en er wordt zo snel mogelijk geprobeerd om de keel door te snijden echter lukt dit niet bij elke kip. Dan gaan ze door naar een bak met zeer kokend water zodat alles veren eraf zijn. Deel van de kippen leven dan nog :cry:
    En dan bespaar ik je nog verdere heftige andere dingen van daar. Ik moet de beelden helaas voor de rest van mijn leven meedragen maar dit heeft er wel voor gezorgd dat ik geen vlees/vis meer eet.
     
  9. Rebo

    Rebo Bekend lid

    26 feb 2015
    720
    297
    63
    Vreselijk ik was meteen weg gegaan denk, ik kan dat echt niet aan zien
     
  10. CrazyMom

    CrazyMom Niet meer actief

    Super heftig programma. Sommige dingen weet je misschien deels wel, maar die beelden... Zet me nog meer aan het denken (en doen!). Vind het een hele stap om over te gaan op vega maar we gaan steeds meer stappen maken om helemaal plantaardig te gaan eten. Dit soort programma's helpen me hierbij enorm om de motivatie te vinden moet ik zeggen!
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Mijn vader deed de machines daar onderhouden als ze een keer in de soep gedraaid waren. Kwam thuis met t vriendelijke verzoek nooit maar dan ook nooit meer chicken nuggets te eten. 1 machine was dan in de soep gedraaid en zag er gruwelijk uit (details ons besparende) de rest draaide wel...man heeft zich altijd uit de naad gewerkt om t brood op tafel te krijgen maar zette geen voet meer in zulk soort bedrijven. Hij ging in de petrochemie, scheepvaart (machineonderhoud) en bij de kerncentrales verder, nou niet de gezelligste hoek op sommige terreinen maar alles beter dan de slachthuizen...wij hanteren zeer zeer gematige vleesconsumptie sindsdien.
     
  12. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.862
    7.625
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dat is ook de reden dat ik geen vlees meer eet. Zag ook maanden terug een filmpje over een varken dat zijn poot brak en door het slachthuis getrapt were en toen levend gekookt. Zo intens zielig en hartverscheurend.
     

Deel Deze Pagina