Programma JONG, uitzending "ik ben zwanger, wat nu?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door rojin, 28 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Ze geeft in het filmpje aan dat het vrijwillig was.

Ze geeft ook aan dat het thuis niet leuk was.

En haar moeder geeft ook aan dat ze denkt dat haar dochter dacht dat ze van een baby misschien wel liefde zou krijgen omdat ze geen vrienden had etc.

2. rojin

rojin Actief lid

28 jan 2012
    431
    0
    16
    NULL
    NULL
    @bastet

Dit is geen moord maar "gewoon" arbortus?
    Dat is het 'm juist!
    Oke, ik kan niet weten wat er echt is gebeurd, en in hoevere
    haar vader en tante haar hebben beinvloed...
    Maar dat mensen "gewoon" maar arbortus plegen vind ik zo erg!
    Het is geen spelletje, het is een kind, een wonder. Het heeft gevoel, het leeft.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar in dit geval is het toch niet 'gewoon'..

4. Jel

Jel Niet meer actief

Ik heb de uitzending ook gezien (ergens in januari geloof ik) en zo is het idd gegaan.

Ik zal niet mijn mening over abortus geven nu, want dat is in deze situatie totaal niet relevant, maar ik snap in dit geval de sterkte wensen wel waar ts juist zo overheen valt. Ik geloof namelijk niet dat dit haar keus was, maar dat ze min of meer 'gedwongen' werd door haar vader en/ of moeder. Anders werd ze het huis uitgetrapt. En dat wil je als jong zwanger meisje ook niet natuurlijk.
    Ik had het ook erg met haar te doen. Ik vind/ vond het zo zielig. Ik kon niet begrijpen hoe ze 'leuk' koekjes kon gaan bakken met haar moeder bij die bakker. Ik zou haar uitgekotst hebben. Zo'n moeder wil je toch niet?

5. Delta

Delta Niet meer actief

dat meisje was 15 ook.. nou ja, volwassen genoeg om sex te hebben. het is gewoon te erg.

maar daarbuiten, ze werd inderdaad gedwongen, heb het even gekeken. als je 15 bent tja dat is gewoon erg jong en erg beinvloedbaar, zeker door je ouders! die vader wilde niet voor niks in beeld komen, stomme klootzak! bah..
    maar goed ze had het onveilig gedaan, en stomme trut dat zij is, gewoon dom. ik wist echt wel op mijn 15e dat ik het veilig moest doen hoor, omdat er andere grote gevolgen kunnen komen en dat wilde ik absoluut niet!!! op die leeftijd, of ze was gewoon zo geil of gewoon dom. ik weet niet, 2 kanten, die vader is gewoon een klootzak, anders was dat kindje er gewoon.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Sodeju.. fijn dat jij het allemaal zo goed wist en voor elkaar had op die leeftijd, maar doe even normaal.

7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.307
    2.591
    113
    + 1 . vond het ook zo'n triest verhaal. Als je door een 42jarige man die je op het station aanspreekt naar bed gaat is er sowieso wat mis.
    Volgens mij niets met geil oid te maken. Hunkerend naar liefde.

Dus al die meisjes die voor loverboys zouden ook gewoon geil of dom zijn.
    Een beetje heel kort door de bocht.

8. Delta

Delta Niet meer actief

ach je weet nooit hoe de situatie is, van niemand niet, maar je denkt gewoon even na voor je naar bed gaat met iemand.. geen vrienden of wel vrienden..
    en ik wist dat ik zo een reactie zou krijgen. maar het is gewoon zo. meisjes van 15 kunnen ook gewoon geil zijn hoor.

9. BabygirlM

BabygirlM Bekend lid

18 sep 2011
    781
    0
    0
    Op dit moment geen werk, dus ik geniet nog lekker
    :$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$

10. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Nou zeg...er kwam naar voren in het filmpje dat ze geen vrienden had en dat de band met haar ouders ook niet al te best was. Dus van die twee kanten uit misschien (waarschijnlijk?) geen voorlichting gehad. Wie weet thuis zelfs geen tv. En helaas zijn er ook nog steeds scholen die (bijvoorbeeld uit geloofsovertuiging) geen seksuele voorlichting geven. Dus dan kan het best zijn dat dit meisje van 15 niet wist waar ze aan begonnen en nog in fabeltjes als "van de eerste keer wordt je niet zwanger' geloofde of iets dergelijks. Om te zeggen dat ze enkel dom of geil is...erg kortzichtig denk ik.

11. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Mee eens dat meisjes van 15 ook gewoon geil kunnen zijn.

Dat je altijd nadenkt, dan weer niet mee eens. Als je nooit hebt gehoord wat het inhoudt of voor gevolgen kan hebben denk je over die dingen ook niet na. Plus dat deze man 42 is en vast geraffineerd te werk is gegaan om zijn doel te bereiken, waardoor zij met haar gedachten vast ergens anders zat. (of misschien wel geen nee durfde te zeggen).

Denk dat het een erg naïef meisje betreft. En dat in combinatie met een 42 jarige man.

12. leonieke

leonieke Niet meer actief

Niet tegen abortus rond die termijn? Wel als je eens een engeltje van 18 weken hebt gezien.
    Moord is het. Mits het kindje gezond is natuurlijk.

13. leonieke

Ik zal maar niet vertellen hóe ze dat doen met 18 weken.. :x

14. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Werd in het filmpje verteld.

15. leonieke

Oh oke.. sorry, niet gekeken. Te erg..

16. Delta

Delta Niet meer actief

Nee helaas niet.. maar goed ik denk dat op school nu ook veel voorlichting word gegeven tegenwoordig.. gewoon erg jammer hoe dit zo in zijn werk gaat, en nou ja eigenlijk zoals die vader had gereageerd zegt al genoeg idd betreft opvoeding :( hoe kun je zoiets tegen je dochter zeggen, en dat met 18 weken, ziek gewoon.

17. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel

ik vraag me af of je op die leeftijd zo`n keus kunt maken. denk dat dit meisje in ieder geval nog niet volwassen genoeg was om op eigen benen te staan, MET n baby. en als je familie je dan voor zo`n keus stelt...

18. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Ze was toch 15?

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    jij jij jij

gelukkig kun je je ook voorstellen dat er mensen zijn die anders zijn en dus ook andere beslissingen nemen.

Kortzichtige reactie :(

Maar goed, ook ik snap dat er mensen zijn die gewoon kortzichtig zijn en mensen veroordelen zonder zich in een ander te verdiepen

Nee ik zou zelf geen abortus plegen. Maar ik blijf erbij dat vrouwen het verder zelf mogen beslissen of ze het wel of niet doen. En wettelijk gezien is het geen moord.

20. Delta

Delta Niet meer actief

ze was 15 ja... denk dat het zeker heeeeel moeilijk was om als 15 jarige in je eentje een baby opvoeden, dat gaat niet werken.. snap eigenlijk ook niet dat er niks verteld is over de vader van de baby, dat hij niet gezegd zou hebben kom maar hier wonen?
    het is gewoon de vader van het meisje die gezeurd had om abortus.. echt een ***

Deel Deze Pagina