Iemand ervaring met slechte zaad uitslag?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Hope62, 28 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope62

Hope62 Lid

28 jul 2012
    7
    0
    0
    Groningen
    Hallo,

Mijn man en ik lopen nu 2,5 maand bij het ziekenhuis.
    Bij mij hebben ze inmiddels bloed afgenomen en bij mijn man een 1e zaadondezoek.

Helaas was de uitslag slecht en daarbij kwam ook nog eens dat we niet goed werden geinformeerd.

In mijn bloed hebben ze gevonden dat ik disbalance in mijn hormonen heb. (dit verklaard ook mijn onregelmartige menstruatie)
    Uiteindelijk naar veel moeite hebben we een uitleg daarbij gekregen.

Uit het zaad onderzoek van mijn man is gebleken dat hij maar 8 miljoen levend zaad heeft en dat veel niet bewoog(Zwom).

Wij hebben geen idee wat onze kansen zijn en wat normaal is kwa zaad.

ook heb ik al een echo van mijn eierstokken gehad en dat was allemaal goed nu moet ik via ovulatie testen bepalen of en wanneer ik ovulatie heb en een week daarna opniew bloed prikken.

Ook ben ik door verwezen naar een internis voor mijn hormonen te regulieren alleen kan ik daar over 5 week pas terrecht.

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Liefs,
    mij

2. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hope62, we hebben bijna dezelfde uitslag. Mijn man heeft ook slecht zaad, ca. 7 miljoen, waarvan ca. 10% goed bewegelijk zijn (zogenaande A kwaliteit) en nog 24% wel beweegt, maar niet vooruit komt (zogenaamde B kwaliteit).
    De zaad wordt als "normaal" gezien als de concentratie boven 20 miljoen uitkomt en de bewegelijkheid (A + B kwaliteit) minstens 50% is.
    Het is erg jammer dat jullie erover niet geinformeerd zijn. Ik ben bang dat met deze zaadkwaliteit gaat her voor jullie moeilijk worden om zonder medische hulp zwanger te raken. Voor ons is het in ieder geval na een jaar zelf proberen niet gelukt en nu zijn we met de IUI bezig. En als dat niet werkt, zouden we met de IVF moeten beginnen...

3. Wij hadden ook een erg slechte uitslag, een stuk negatiever dan die van jullie. Wij hadden er bij het eerste onderzoek 400.000 en bij het 2e onderzoek maar 10 :( 8 augustus hebben we weer een onderzoek gepland staan.

Met 8 miljoen heb je nog een hoop mogelijkheden hoor meis! Natuurlijk had je het liefst die 20 miljoen gehad, maar met 8 miljoen kan er nog een hoop! IUI is niet leuk, maar stelt ook niet heel veel voor en is met 8 miljoen cellen echt heel goed te doen! En wie weet, misschien is de uitslag bij een volgend onderzoek wel veel beter?

Sterkte!

4. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Hier ook slecht zaad. Het wisselt van 400.000 tot 1,3 miljoen bruikbare zaadjes (A kwaliteit zoals boven werd genoemd). Wij zijn met IUI bezig en hiervoor moeten we eigenlijk min. 1 miljoen bruikbare zaadjes hebben. Vorige keer hebben ze echter toch de 400.000 teruggeplaatst. Bij ons werd verteld dat het zaad zich om de 3 maanden ververst, dus de uitslagen kunnen per maand verschillen. Bij mijn man hebben ze na de 1e uitslag een 2e test gedaan na 3 maand. Omdat deze ook slecht was zijn we nu bezig met IUI.
    Succes met de verdere onderzoeken en altijd doorvragen in het ziekenhuis als iets niet duidelijk is!

5. Hope62

Hope62 Lid

28 jul 2012
    7
    0
    0
    Groningen
    Bedankt voor jullie reacties.

Dit geeft ons nog wel hoop, hoop dat jullie net als ik niet lang meer hoeven te wachten op een zwangerschap.

Waren jullie hormoon balance wel goed dan?

6. Hope62

Hope62 Lid

28 jul 2012
    7
    0
    0
    Groningen
    Zijn jullie niet steeds heel erg bang?
    Mijn angsten hebben namelijk mijn hoop een beetje overgenomen.

Gelukkig heb ik dinsdag een gesprek in het ziekenhuis in leeuwarden die gaan de behandelng over nemen.
    Misschien geeft dit ook nog een beetje hoop.

7. Hope62

Hope62 Lid

28 jul 2012
    7
    0
    0
    Groningen
    Hallo Kishka,

wij hadden 8 miljoen levend zaad waarvan veel traag( hier hebben wij geen percentage van aangezien we ondanks onze vele vragen niet veel antworden krijgen )

IUI willen ze bij ons idd gaan doen als de zaad 17 sep. weer slecht is.
    Hoeveelste IUI behandeling zijn jullie nu mee begonnen?
    Ljkt me heel spannen nu elke maand voor jullie.

Weet jij ook als ze dan eerst een baarmoeder foto gaan maken want dat achte onze arts nu niet nodig.
    Na veel aandringen willen ze gelijk met IUI beginnen als zaad weer slecht is.
    Ze hadden eigenlijk gewild dat we nog een jaar tot 2 jaar zelf gingen proberen ondanks mijn man zijn slechte zaad. dus dan zijn we onderhand 3 jaar verder.

Vandaag dat we dinsdag ook een afspraak hebben in leeuwarden zodat we daar de behandelingen kunnen voort zetten (dit is via het ziekenfonds geregeld)

liefs mij

8. Hope62

Hope62 Lid

28 jul 2012
    7
    0
    0
    Groningen
    Hallo,

Wat een vervelende uitslag lees ik voor jullie.
    Krijgen jullie nu gelijk IUI? of IVF?

Vind het allemaal heel spannend en ben vaak heel bang ook voor nieuwe uitslagen.

Ziekenhuis doet moeilijk en geeft rare antwoorden dat maakt het nog veel moeilijker.

Zo werd er mij gewoon gezegt: Meid je bent nog maar 23 dus het is geen prioriteid dat je zwanger word de eerste 4 jaar.
    Dat vind ik gewoon hard als ze dat zeggen.
    Had ook anders gekunt.

liefs mij

9. Wij hebben nu 1 IUI poging gehad, met 10 zaadcellen. We zouden het met 400.000 proberen, en eigenlijk was het al een wonder als ik daarvan zwanger zou raken, maar omdat ik al Clomid had geslikt en zo'n perfect ei had wat op springen stond, wilden de artsen daar toch iets mee doen. Helaas was de volgende dag, toen we terugkwamen voor mijn IUI, het aantal van 400.000 naar 10 gezakt :( De kans dat ik dáár zwanger van zou raken was 0,00005%. Onmogelijk dus, maar de artsen vonden het zonde om die 10 zaadjes zomaar weg te gooien, dus hebben ze het toch ingebracht. 2 weken lang hebben we ontzettend hard gehoopt, maar gisteren ben ik ongesteld geworden.. IUI is dus definitief mislukt :(

Nu hebben we 8 augustus een nieuwe afspraak om te bespreken hoe het nu verder moet en nog een zaadonderzoek. Als ik vóór 3 augustus ongesteld werd mocht ik bellen om te kijken of we eerder een afspraak kunnen plannen (deze afspraak werd zo laat gepland om te kijken of ik toch niet zwanger was geraakt, deze IUI), dus dat ga ik straks meteen doen..

Als de uitslag van het zaadonderzoek deze keer niet beter is zullen we met ICSI moeten beginnen ben ik bang..

Wel naar dat ze in het ziekenhuis zo raar doen hoor. Ik kreeg in december te horen dat ik eerst 12 kilo moest afvallen vanwege mijn PCOS. Ik begrijp best dat afvallen gezonder zou zijn, maar dat artsen gewoon weigeren je te helpen als je zwaar bent, dat is zo ontzettend hard. Gelukkig hebben wij een kliniek gevonden met (bijna) alleen maar hele lieve en begripvolle mensen. We moeten er ontzettend lang voor rijden, maar ik ben echt blij dat we hierheen zijn gegaan! Is er bij jou in de buurt niet een kliniek waar je heen kunt, ipv het ziekenhuis?

10. Hope62

Hope62 Lid

28 jul 2012
    7
    0
    0
    Groningen
    Balen dat je ongesteld bent geworden ! hopelijk \volgende x meer suc6.
    Maar goed ik vind dat inderdaat stom dat ze eerst wouden dat je zou afvallen. Tuurlijk is afvallen goed maar daarom kunnen jullie toch gelijk behandelingen krijgen, Is dat uiteindeljk gelukt dan 12 kilo?

Mag ik vragen van icsi is?

Wj zijn nu bij het martini ziekenhuis groningen weg.
    Gaan morgen naar leeuwarden die nemen de onderzoeken over.

Maar wat voor kliniek is dat dan en waar zit dat?
    Wordt dat wel vergoed door verzekering?

11. Ja de verzekering vergoed alles, je betaalt alleen wel eerst je eigen risico. Maar goed, dat is 220 euro geloof ik, dus dat is wel te overzien. Wij gaan naar de Geertgen kliniek in Gemert.. Is ruim 150 kilometer vanaf Den Haag, 2 uur rijden, en als we mijn zoon eerst bij de oppas moeten brengen moeten we ontzettend omrijden, en doen we 3 uur over de heenweg, én over de terugweg. Da's dus 6 uur in de auto op 1 dag.. Maar we hebben het er graag voor over!

Bij ICSI krijg je eerst hormonen om zoveel mogelijk eitjes te laten groeien. Die worden dan weggehaald dmv een punctie, en die worden dan handmatig bevrucht, zeg maar. Dan hoeven de zaadcellen het eitje niet meer zelf op te zoeken. De artsen kiezen de beste zaadjes uit en proberen daarmee dan het eitje te bevruchten..

Onze afspraak kon overigens van 8 augustus naar morgen verplaatst worden :) Hebben dan ook meteen weer een zaadonderzoek, dus we zullen zien!

Hopelijk zijn ze in Leeuwarden wat aardiger! Staan volgens mij wel wat verhalen over ook op dit forum!

Deel Deze Pagina